Gå til innhold

Forlovergave?

Anbefalte innlegg

Gjest forlover snart
Skrevet

Inspirert av en tidligere tråd i dag....

Er det vanlig?

Ser de diskuterer d her og http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=335631

Jeg giftet meg for et par år siden, men hadde jo aldri hørt om forlovergave, så stakkars forloveren min betalte frisøren sin selv og fikk ingen gave :(

Men her ser jeg at det er vanlig at bruden betaler frisøren til forloveren pluss kjøper gave!

Jeg trodde forlovergave var sånn at den som var forlover skulle kjøpe noe ekstra til bruden (eller brudgommen).

Skrevet

Oi, jeg ga ihvertfall ikke min forlover noen gave. Hørte ikke et pip om det dengang. Men siden da har jo mye blitt forandret - nå er det etter hva jeg skjønner blitt mer vanlig med slikt som egen forlovelsesring bare for bruden og så hver sin glatte ring på bryllupsdagen, ala i USA.

Husker jeg kjøpte et par engelske brudeblader før jeg giftet meg, og leste der om det å skaffe en liten gave til hver gjest osv. Jeg synes det blir litt vel mye...

Gjest forlover snart
Skrevet

Oi, jeg ga ihvertfall ikke min forlover noen gave. Hørte ikke et pip om det dengang. Men siden da har jo mye blitt forandret - nå er det etter hva jeg skjønner blitt mer vanlig med slikt som egen forlovelsesring bare for bruden og så hver sin glatte ring på bryllupsdagen, ala i USA.

Husker jeg kjøpte et par engelske brudeblader før jeg giftet meg, og leste der om det å skaffe en liten gave til hver gjest osv. Jeg synes det blir litt vel mye...

Tror neppe bruda vet om forlovergavetradisjonen, vil ikke hinte om det heller så hun føler seg forpliktet til å gi. Vet ikke om hun betaler frisøren, hun snakka om å bestille time for meg og henne til frisør og manikyr den dagen.... om hun da mener hun også vil betale for meg vet jeg ikke, jeg tenkte jeg måtte betale selv, men det er visst vanlig at bruden betaler? Ikke sikkert hun vet det, og ikke vil jeg være "grisk" og hinte om at det er vanlig heller.... får ta det den dagen :D

Skrevet

Tror neppe bruda vet om forlovergavetradisjonen, vil ikke hinte om det heller så hun føler seg forpliktet til å gi. Vet ikke om hun betaler frisøren, hun snakka om å bestille time for meg og henne til frisør og manikyr den dagen.... om hun da mener hun også vil betale for meg vet jeg ikke, jeg tenkte jeg måtte betale selv, men det er visst vanlig at bruden betaler? Ikke sikkert hun vet det, og ikke vil jeg være "grisk" og hinte om at det er vanlig heller.... får ta det den dagen :D

Jeg hadde ihvertfall aldri hinta om det:-) Bruder har jo som regel mer enn nok av utgfiter lell, og hvor ofte er det man får være noens forlover? ;-)

Jeg har dessuten et par ganger kosta på med frisøroppsetting av hår før julebord, så jeg hadde ikke forventet at bruden skulle betale min frisørtime, dersom jeg valgte å gå til frisør før bryllupet!

Gjest mora2
Skrevet

Det hadde jeg aldri forventet av en forlover.

Skrevet

Aldeles ukjent for meg og det høres ekstremt amerikansk ut! En del damer der borte tenker jo ikke på annet enn bryllupsdagen fra de er i stand til å tenke ordet "wedding" omtrent.

Lurer på om de får en gedigen nedtur dagen etter? Da er jo alle årenes planlegging forbi og hva skal de ta seg til da?

Gjest prust
Skrevet

Det har jeg ikke hørt om før.

Men jeg tror faktisk at forlverne våre fikk hvert sitt fotografbilde av oss fire (brudepar + forlovere) til jul.

hjernetrimmern
Skrevet

Til vårt bryllup, betalte jeg frisørtimen til forloveren min. Vi satt jo der sammen, så jeg følte ikke at det var noe stress. Nære venner må jo gjøre litt for hverandre...

Ellers fikk både min manns og min forlover hvert sitt bilde av oss fire i julegave samme år. Det synes de var veldig hyggelig!!

Men vi er alle forskjellige...

Men at forloverer skal gi bruden en extra gave har jeg aldri hørt om...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...