Gå til innhold

tips om kake

Anbefalte innlegg

ringerikskringla
Skrevet

hei hei.. min kjære pappa fyller 80 år til helgen og vi skal ha selskap for han.

Nå er jeg konditor og min pappa baker så det bør jo ikke være problemer med kaker.

Men må si jeg har gått litt tom for ideer.Jeg skal bake 3 kaker men vær snill og kom med litt tips. Er litt lei den tradisjonelle marsipankaka.

Er d noen fine sider på nett jeg kan få tips og ideer på litt spesielle ting.

Skrevet

Pavlova er kjempegodt, da. Fikk det i et selskap for noen dager siden. Ellers er kransekake alltid en slager i vår famillie, det samme gjelder sachertorte. Eller bløtkake med masse jordbær, det tror jeg er det beste du kan lage nå om sommeren.

hidi, the scorpion
Skrevet

Pavlova er kjempegodt, da. Fikk det i et selskap for noen dager siden. Ellers er kransekake alltid en slager i vår famillie, det samme gjelder sachertorte. Eller bløtkake med masse jordbær, det tror jeg er det beste du kan lage nå om sommeren.

Sachertorte, må være verdens beste kake med litt pisket krem til;)

Gjest majas mamma
Skrevet

Hjemmelaget ostekake, med pynt av friske jordbær. Nam, nam. Godt i sammervarmen også, og fin for litt "sarte" mager som kanskje reagerer på mye krem og fett.

Skrevet

Sachertorte, må være verdens beste kake med litt pisket krem til;)

Kvæfjordkaka, verdens beste vettu :)

Skrevet

Ostekake, Pavlova (har aldri laget den selv), Oreokake.

Gjest Silver Fairy
Skrevet

Tiramisukake eller noe egenkomponert med jordbær?

Mary Poppins
Skrevet

Ingenting er bedre enn en god tiramisukake :)

Gjest bikku
Skrevet

I disse sommertider ville jeg nok ha gått for noe friskt med rikelige mengder av sesongens frukt. Pavlova er en favoritt for min del, men også en mandelbunn med jordbær/bringebær/annet godt på krem el vaniljekrem ville ha vært alternativ.

Evt mandelbunn med (sjokolade)mousse og frisk frukt el bær på toppen. Med krem til. Mmm.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...