Gå til innhold

Strekkmerker på ungdom

Anbefalte innlegg

Mary Poppins
Skrevet

Jeg er enig med deg. Jeg har heller aldri sett strekkmerker på "normale" menn. De eneste jeg har sett med strekkmerker er kvinner som er/har vært gravide og svært overvektige personer.

Så jeg syns ikke det er rart at denne moren reagerer.

Det er godt at noen er enig med meg :-)

Fortsetter under...

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Det er godt at noen er enig med meg :-)

:-)

Jeg ble lettet da jeg så at noen alt hadde skrevet det jeg tenkte, begynte å føle meg ensom mens jeg leste svarene nedenfra.

Skrevet

Jeg hadde også reagert om en av barna mine hadde fått strekkmerker på magen. Jada, det er mye hormonelt og arvelig i dette, men strekkmerker kommer jo fordi kroppen vokser kjappere en huden klarer å følge med på - er det ikke så da? Selv var jeg tynn som en strek som liten, men fikk strekkmerker ved hoftene da jeg kom i puberteten rett og slett fordi jeg fikk kvinnelige former som huden min ikke helt var med på. Jeg har kun sett strekkmerker på magen hos overvektige menn. Har en nevø på 15 som har det, og det er IKKE pent. Poenget nå er vel bla å unngå at han får flere? Som en annen skriver, hvor sikker på er du at han spiser greit, og ikke spiser godteri mer enn en gang i uken? Vi bor rett ved en skole, og kan følge stien av søppel fra butikken nede på hjørnet oppover veien vi bor i. Dette er skoleelever som er innom og kjøper godtere og drittmat (det ser vi på embalasjen som ligger slengt). Om sommeren er det nesten ikke søppel i det hele tatt... Mange av disse ungene er innom HVER dag! (observert av hjemmeværende nabo). Er sønnen din en av disse tro? Når han er 15 har han jo egne penger som han kan bruke mer eller mindre som han vil...

Skrevet

Ser at diskusjonen i tråden har handlet om hvorvidt strekkmerker er noe å bli bekymret for eller ikke. Jeg ville nok ikke vært så opptatt av strekkmerkene, men derimot synes jeg overvekt og passivitet kan gi grunnlag for bekymring. Derfor hadde jeg forsøkt å finne et opplegg som kunne hejlpe ham med dette. Startpunktet kan kanskje være å kontakte helsesøster eller fastlege, få fastslått hvorvidt hans vekt gir grunn til bekymring, samt finne en treningsform som han blir engasjert av og trives med.

Lykke til:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...