Gå til innhold

Mallorca i septenber - svineinfluensa

Anbefalte innlegg

Gjest minnah
Skrevet

Vi er helt på nippet til å bestille oss en ferieuke på Mallorca i september, men så er det denne svineinfluensaen da..

Har sjekket folkehelseinsituttets nettsider, ser ut til at de ikke fraråder noen å reise til steder med smitte selv om pandemien er ventet å toppe seg her til lands i sep/okt.

Ville dere reist med to små barn til Mallorca i denne perioden? mener også å ha lest at svineinfluesaen ikke er særlig alvorlig, men tilsynelatende friske personer har jo dødd av den, ifølge media.

Jeg tenker vi are bestiller reisen, og avventer situasjonen - det skulle i verste tilfelle være mulig å få igjen penger fra forsikring om man må avbestille pga pandemi?

Vi er ikke særlig hysteriske av oss, men når man har med små barn så...

Skrevet

Svineinfluensaen er visstnok mildere enn den "vanlige" influensaen, etter det folk som har hatt den sier. Så hvis familien generelt er friske ville jeg ikke nølt med å reist. Du kan jo alltid oppleve sykdom og negative ting i ferien, så svineinfluensa ville jeg ikke bekymra meg noe ekstra for..;)

Gjest majas mamma
Skrevet

Vi reiser også en del, og det er flere ting jeg tar ibetraktning når jeg reiser. Svininfluensaen er ikke en av de tingene jeg hadde ofret en eneste tanke. Blir vi syke, ja, så blir vi syke. Hysteriet rundt denne sykdommen er mediaskapt mediehysteri. Ja, mennesker dør av det, men det er faktisk mange mennesker som dør årlig pga den faste årlige influensaen. Men det hører vi kke så mye om. Syns du skal bestille ferien, og glede deg til å reise, og blåse i hele svininfluensaen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...