Gå til innhold

synes dere navnene Hilde og Heidi er like?

Anbefalte innlegg

Gjest mitt navn er Hilde
Skrevet

Jeg møter ofte folk som sier " var det Hilde eller Heidi du het"? Og er jeg på en arbeidsplass eller et kurs hvor det også er en Heidi så blir det nesten alltid forviklinger. Jeg har inntrykk av at mange folk synes navnene er så like. Spesielt mange utlendinger tror at jeg heter Heidi, og jeg må oppklare det et par ganger før de skjønner det .

Synes dere at navnene er like?

• Svar 40
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• morsan

16

• frosken

3

• Katt-ja

3

• hidi, the scorpion

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, ikke sånn forvekslingslike.

Men en viss likhet er det jo i og med at begge begynner og slutter på samme bokstav;-)

Gjest mitt navn er Hilde
Skrevet

Men en viss likhet er det jo i og med at begge begynner og slutter på samme bokstav;-)

De begynner på samme bokstav, men ender på forskjellig bokstav

Skrevet

''Men en viss likhet er det jo i og med at begge begynner og slutter på samme bokstav;-)''

Nå må du pusse brillene dine - Hilde og Heidi har da aldri sluttet på samme bokstav!?

Skrevet

Litt like,- begynner på H, har i og d i seg, like mange stavelser og bokstaver. Og er litt sånn gammeldagse navn - ikke Jeanett, liksom :-)

Gjest skjønner ikke
Skrevet

Jeg heter også Hilde og opplever dette til stadighet. Litt pussig, egentlig...Selv folk som har kjent meg en stund presterer å kalle meg Heidi!

Skrevet

''Men en viss likhet er det jo i og med at begge begynner og slutter på samme bokstav;-)''

Nå må du pusse brillene dine - Hilde og Heidi har da aldri sluttet på samme bokstav!?

Ja, dette ble bare tull *he he*

Skrevet

Litt like,- begynner på H, har i og d i seg, like mange stavelser og bokstaver. Og er litt sånn gammeldagse navn - ikke Jeanett, liksom :-)

''har i og d i seg''

og e. Bare ikke i slutten;-)

Skrevet

Jeg heter også Hilde og opplever dette til stadighet. Litt pussig, egentlig...Selv folk som har kjent meg en stund presterer å kalle meg Heidi!

Rart. Jeg har en nærstående Hilde, og kaan aldri huske å ha hørt folk omtale henne som Heidi, eller at hun har sagt at hun har samme erfaring som deg og trådstarter. Så det var nytt for meg at dette har en viss utbredelse.

Gjest mallet
Skrevet

Heidi og Hilde begynner begge på H, er like lange og begge inneholder i, e og d. Jeg roter lett med sånt. Jeg roter med Christine og Caroline også, og en del andre navn.

Skrevet

Sett sånn på trykk sammen ser de veldig like ut, men jeg kan ikke komme på å ha kalt en Hilde for Heidi eller omvendt. Og jeg er rimelig dårlig på navn ellers.

Gjest Også Hilde
Skrevet

Jeg heter også Hilde, men har aldri blitt kalt for Heidi. Derimot opplever jeg at engelskmenn kaller meg Hilda.

Jeg syns ikke Hilde oh Heidi er så likt, klangen er forskjellig.

Jeg kjenner et tvillingpar som heter Heidi og Hilde, så foreldrene deres syns neppe at navnene er for like heller ;)

Gjest Opplevd det samme
Skrevet

Jo, de er ganske like. Begynner på h begge to, og begge har både e, i og d. Når det er folk en har truffet bare en gang, og hvis en har fler bekjente/kollegaer med disse navnene,så kan en lett blande. Av erfaring er det like bokstav-sammensetninger mer enn veldig like navn, som gjør at folk blander.

Skrevet

Jeg har aldri forvekslet disse navnene, og jeg syns ikke de er spesielt like ut over at de begynner med H og er noenlunde like lange.

Skrevet

Heidi og Hilde begynner begge på H, er like lange og begge inneholder i, e og d. Jeg roter lett med sånt. Jeg roter med Christine og Caroline også, og en del andre navn.

Men roter du også med stedsnavn som har en viss bokstavliket + lengdelikhet, som f eks Risør og Røros?

Skrevet

Egentlig ikke, men jeg er også en av dem som kan rote med de to navnene.

Skrevet

Men roter du også med stedsnavn som har en viss bokstavliket + lengdelikhet, som f eks Risør og Røros?

Hehe,- Risør/Røros var glimrende eksempler - rimelig like på samme måten som Hilde/Heidi - men jeg kunne ikke finne på å blande dem :-) Bildene de framkaller på netthinnen er diametralt motsatte...

Skrevet

Hehe,- Risør/Røros var glimrende eksempler - rimelig like på samme måten som Hilde/Heidi - men jeg kunne ikke finne på å blande dem :-) Bildene de framkaller på netthinnen er diametralt motsatte...

Samme her:-)

Skrevet

Jeg roter også med navn som har en del likheter når de er i bruk "ved siden av hverandre". Som f.eks. hvis jeg er sammen med to personer som heter Anna og Hanna; om jeg er trøtt så kan det da bli mye rot.

Skrevet

Jeg klarer ikke å komme på stedsnavn som jeg roter med på samme måten. Lurer på om det er fordi jeg har så forskjellige assosiasjoner knyttet til stedene.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...