Gå til innhold

Mannen snakker så nedsettende om og til meg

Anbefalte innlegg

Gjest I kjelleren for tiden
Skrevet

Dette er nok noe som i en viss grad har vært der hele tiden, men som gradvis har økt på de siste årene. (Vi har vært sammen i ti år, og har to små barn.)

Jeg forventer selvsagt ikke at han skal mene det samme som meg om ting og tang - det være seg musikk, reisemål, bøker - alt mellom himmel og jord. Men han snakker så veldig negativt om smaken min - både direkte til meg og til andre. Det blir ikke sagt med en humoristisk snert, han sitter i fullt alvor og kommenterer "drittmusikken" min, for eksempel. Jeg merker at det går ut over gleden jeg har over hobbyer og ting, og dessuten synes jeg det er flaut at en mann på 34 år sitter i familieselskaper og er muggen over slike ting.

Sukk, dette ser vel ut som et troll-innlegg kanskje, dessverre er dette hverdagen min.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg har hørt slike menn (eller kvinner) i selskaper og lignende, og den eneste som gjør et eneste stort naut av seg, er vedkommende som snakker nedsettende om sin kjære....:(

Ville automatisk ha trukket meg lengst mulig vekk fra en slik person.

Her bør du gi klar beskjed til ektefellen din at du rett og slett ikke tolererer slikt snakk! Hadde det så skjedd igjen hadde jeg reist meg og gått/kjørt hjem. Hvem blir da sittende med Svarte-Per?

Gjest Sånn er'e bare !
Skrevet

Jeg har hørt slike menn (eller kvinner) i selskaper og lignende, og den eneste som gjør et eneste stort naut av seg, er vedkommende som snakker nedsettende om sin kjære....:(

Ville automatisk ha trukket meg lengst mulig vekk fra en slik person.

Her bør du gi klar beskjed til ektefellen din at du rett og slett ikke tolererer slikt snakk! Hadde det så skjedd igjen hadde jeg reist meg og gått/kjørt hjem. Hvem blir da sittende med Svarte-Per?

Hvis hun reagerer slik, så får jo de andre også en negativ oppfatning av henne! Det beste er å konfrontere han med andre til stede, s at 'er det ikke bra at vi alle er forskjellige da, alle har jo forskjellig smak, ingen er vel så dumme at de synes at sin egen smak er den eneste rette, selv ikke du synes vel det, kjære?' Jeg taler av erfaring, det er eneste måten å takle slike personer på. Da blir han selv stående igjen som den 'dumme', og han tør sjeldnere og sjeldnere å behandle deg slik. Slike mennesker som mannen din er ganske feige egentlig, så får de motbør så gir de seg raskt. Men du lar han holde på, du går bare, og familien får inntrykk av at det er du som er 'rar og spesiell'. Vær lur isteden, la han smake sin egen medisin, da tenker jeg han blir paff jeg. Og det har han fortjent.

Skrevet

Jeg hadde gjort som Hidi - gitt ham beskjed på forhånd om at dersom han ikke kutter ut dette tullet umiddelbart så går du fra selskapet om han begynner. Og gjør det!

Jeg tror ikke jeg hadde orket være med en mann som var så slem mot meg heller.

Gjest Sånn er'e bare !
Skrevet

Jeg hadde gjort som Hidi - gitt ham beskjed på forhånd om at dersom han ikke kutter ut dette tullet umiddelbart så går du fra selskapet om han begynner. Og gjør det!

Jeg tror ikke jeg hadde orket være med en mann som var så slem mot meg heller.

Det er jo hun som blir straffet da, synes dere ikke det da? Hun må forlate et hyggelig selskap fordi han er slem. Det er hans om burde gå, hun skulle si at hvis han skal plage henne og de andre gjestene med slikt drittprat, så kan han forlate selskapet istedenfor å ødelegge stemningen for alle.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er jo hun som blir straffet da, synes dere ikke det da? Hun må forlate et hyggelig selskap fordi han er slem. Det er hans om burde gå, hun skulle si at hvis han skal plage henne og de andre gjestene med slikt drittprat, så kan han forlate selskapet istedenfor å ødelegge stemningen for alle.

''Det er jo hun som blir straffet da, synes dere ikke det da?''

Nei, i dette tilfelle vil alle med litt sosial intelligens forstå hvorfor hun reiser seg og går!

Enda bedre understreker hun sin manns elendige oppførsel ved å gå. Alle skjønner hvorfor og ektemannen blir sittende igjen som en idiot;)

Skrevet

Hvordan skal du få kastet ut en voksen mann uten å bruke makt? Spørs om noen er villig til å høre på henne og kaste ham ut om han ikke vil gå da.

Hvorfor noen orker være sammen med slike fatter jeg ikke.

Skrevet

Dere har vært sammen i 10 år så jeg går ut fra at du har prøvd å snakke med ham om dette. Hvordan reagerer han når du sier ifra at du ikke finner deg i å bli rakket ned på?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...