Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Tyona
Skrevet

Hei. Hadde blødende magesår i fjor og nå er magesåret kommet tilbake.

Har feber, vondt i magen, vondt bakover i ryggen, dårlig allmentilstand, kvalm og spyr osv..

Nå er jeg så dårlig at jeg ikke får ned et halvt eple uten å spy.

Skal til legen i morgen.

men hva kan jeg gjøre frem til da, bare holde ut ?

Gjest majas mamma
Skrevet

Prøv med melk. Ta deg et glass som du drikker i bitte, bitte små slurker. La det gjerne bli romstemperert før du drikker det så magen ikke sender det opp igjen.

Lykke til.

hidi, the scorpion
Skrevet

Hvis det er blødende, så er det vel akutt?

Mot magesår uten blødning, kan du forsøke blomkålsuppe;) Kokt lunkent vann, men ikke melk for det surner i magen og er pyton å kaste opp igjen...;)

Gjest Tyona
Skrevet

Hvis det er blødende, så er det vel akutt?

Mot magesår uten blødning, kan du forsøke blomkålsuppe;) Kokt lunkent vann, men ikke melk for det surner i magen og er pyton å kaste opp igjen...;)

De vet ikke om det er blødende denne ganga. Legevakta var overbelasta, så fikk bare en rask sjekk og beskjed om å ta konktakt om det ble verre.

hidi, the scorpion
Skrevet

De vet ikke om det er blødende denne ganga. Legevakta var overbelasta, så fikk bare en rask sjekk og beskjed om å ta konktakt om det ble verre.

Når du kaster opp, kaster du opp blod?

Hvis ikke, kan du trygt vente til legebesøket i morgen.

Gjest Tyona
Skrevet

Når du kaster opp, kaster du opp blod?

Hvis ikke, kan du trygt vente til legebesøket i morgen.

Kaster ikke opp blod, bare guffe.. så da venter jeg til i morgen. takk for svar :)

Gjest Tyona
Skrevet

Prøv med melk. Ta deg et glass som du drikker i bitte, bitte små slurker. La det gjerne bli romstemperert før du drikker det så magen ikke sender det opp igjen.

Lykke til.

takker for råd :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Kaster ikke opp blod, bare guffe.. så da venter jeg til i morgen. takk for svar :)

Grusomt vondt uansett!

Ønsker deg lykke til! (Kanskje du oppdaterer oss?)

hidi, the scorpion
Skrevet

Prøv å spise banan istedet for eple.

Enig;)

Gjest majas mamma
Skrevet

Hvis det er blødende magesår vil du også kunne se det på avføringen. Hvis den er svart/mørkbrun av farge, nesten som kaffegrut, kan det være tegn på blod i magen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...