Gå til innhold

Nakne forsidepiker

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

''- Det som er interessant er at også vakre jenter har komplekser. Det kan være med på å sette kompleksene i et annet lys, og folk skjønner kanskje at det sitter i hodet, legger hun til.''

Skjønner barna våre at slike kvinner har komplekser? Hva synes du om at flere norske "kjendiser" poserer nakne?

Jeg blir litt kvalm.

http://www.vg.no/rampelys/artikkel.php?artid=568707

hidi, the scorpion
Skrevet

Litt nakenhet skader ingen. :-) Ikke i det hele tatt. :-)

Diverse PC-spill, derimot... og vold på TV.

Jeg har en datter som er veldig opptatt av kroppen sin, for meg er det mer skadelig for henne, enn sønnen min som spilte WOW, mener jeg. Og han spilte døgnet rundt en periode, men så var det plutselig over. Med kvinner er ikke kroppen noe man "kommer over", men den vi må leve med....(Såfremt vi ikke er millionærer og elsker plastikk kirugi)

Skrevet

Litt lite balanse i dette syns jeg. Aldri noen forsider med kjekke lettkledde menn ;-)

hidi, the scorpion
Skrevet

Litt lite balanse i dette syns jeg. Aldri noen forsider med kjekke lettkledde menn ;-)

Derfor færre unge menn med kroppsfiksering:(

Nei, jeg mener faktisk alvor, hva forventer de å oppnå? Misunnelse, sjalusi, alle menn ønsker dem, begjærer dem.....At unge jenter skal strebe for å oppnå samme figur, som sannsynligvis er manipulerte bilder, noe ungdommen ikke vil/kan tenke på?

hidi, the scorpion
Skrevet

Tror det bare er tull at man ikke har vært opptatt av kropp tidligere, og at dette har kommet / økt betraktlig med medias fokus på dette...

Har jo selvsagt eksempler på samfunn som ikke har vært særlig i kontakt med vesten, som plutselig har fått en oppblomstring av tilfeller med spiseforstyrrelser ettersom vesten har fått sitt inntog der (også). Men jeg tror det bare er enkelttilfeller.

Tror ikke det gjør noe fra eller til, jeg. Spiseforstyrrelser har man kjennskap til gjennom litteraturen i mange hundre år tilbake, selv om man ikke tenkte på det som noen sykdom før for litt siden.

Og når du sier at menn/gutter er mindre kroppsfikserte enn jenter/kvinner... det tror jeg i alle fall ikke noe på. =(

''Tror det bare er tull at man ikke har vært opptatt av kropp tidligere, og at dette har kommet / økt betraktlig med medias fokus på dette...''

Jeg mener der er det. Da jeg var tenåring, hadde vi ikke slike blader, og vi var ikke så kroppssfikserte som ungdommen er nå. Flere jenter i dag nekter å gå i bikini, men vi hører bare om dem som vil være uten....

Og ja, jeg tror flere jenter lider av kroppsfiksering enn gutter. Dette er jenter og gutter som _ikke_ lider av spiseforstyrerelser, men av kroppsfiksering!

Skrevet

Syns i grunnen dette er greit jeg. Maria Haukaas Storeng er jo f.eks en flott og frodig kvinne.

hidi, the scorpion
Skrevet

Syns i grunnen dette er greit jeg. Maria Haukaas Storeng er jo f.eks en flott og frodig kvinne.

Men blir de fremstilt slik som de egentlig _er_? Ikke kan jeg se dårlig hud, appelsinhud eller litt naturlige rynker i huden...

Skal man være rollemodell for de unge, som disse sier de er, så er det mer viktig å snakke om kosthold enn å vise halvnakne bilder hvor alt er perfekt. Når disse har komplekser, hva vil ikke vanlige barn/unge ha?

Skrevet

Men blir de fremstilt slik som de egentlig _er_? Ikke kan jeg se dårlig hud, appelsinhud eller litt naturlige rynker i huden...

Skal man være rollemodell for de unge, som disse sier de er, så er det mer viktig å snakke om kosthold enn å vise halvnakne bilder hvor alt er perfekt. Når disse har komplekser, hva vil ikke vanlige barn/unge ha?

''Ikke kan jeg se dårlig hud, appelsinhud eller litt naturlige rynker i huden...''

Kjære vene, sitter du og _studerer_ bildene? :-D Det er da vanlig i våre dager å photoshoppe bilder sånn at de tingene du nevner forsvinner. Kanskje ikke vanlig blant hvermansen, men på modellbilder som det du viser til.

hidi, the scorpion
Skrevet

''Ikke kan jeg se dårlig hud, appelsinhud eller litt naturlige rynker i huden...''

Kjære vene, sitter du og _studerer_ bildene? :-D Det er da vanlig i våre dager å photoshoppe bilder sånn at de tingene du nevner forsvinner. Kanskje ikke vanlig blant hvermansen, men på modellbilder som det du viser til.

Tenker ikke på meg i det hele tatt, men vet hva jenter tenker....

Skrevet

Derfor færre unge menn med kroppsfiksering:(

Nei, jeg mener faktisk alvor, hva forventer de å oppnå? Misunnelse, sjalusi, alle menn ønsker dem, begjærer dem.....At unge jenter skal strebe for å oppnå samme figur, som sannsynligvis er manipulerte bilder, noe ungdommen ikke vil/kan tenke på?

''Derfor færre unge menn med kroppsfiksering:(''

":(" = ? Etter mitt skjønn er det ingen ting å være sur for at noen (dvs. menn i dette tilfellet) fatter poenget. Menn flest skiter vel i om en eller annen mannlig idiot sprader rundt netto i full offentlighet.

''Nei, jeg mener faktisk alvor, hva forventer de å oppnå? ''

Tjene penger selvfølgelig og oppnå mye oppmerksomhet. Uten samme etiske preferanserer som deg.

''Misunnelse, sjalusi, alle menn ønsker dem, begjærer dem.....At unge jenter skal strebe for å oppnå samme figur, som sannsynligvis er manipulerte bilder, noe ungdommen ikke vil/kan tenke på?''

Hmm. Det er altså konsekvensen i mange tilfeller. Noe av det kommer av at det langt på vei har lykkes i å utviske gensene mellom støtende nakenhet og mote/kultur/kunst.

Dermed sitter noen med "alibi" for bruk av nakenhet i full offentlighet. Det har vel blitt mindre av slik publisering uten drivkraft, dvs. anerkjennelse/berømmelse og penger. Bortsett fra penger undres jeg over hva som foregår i hodet på mennesker som gjør slike stunt...

hidi, the scorpion
Skrevet

''Derfor færre unge menn med kroppsfiksering:(''

":(" = ? Etter mitt skjønn er det ingen ting å være sur for at noen (dvs. menn i dette tilfellet) fatter poenget. Menn flest skiter vel i om en eller annen mannlig idiot sprader rundt netto i full offentlighet.

''Nei, jeg mener faktisk alvor, hva forventer de å oppnå? ''

Tjene penger selvfølgelig og oppnå mye oppmerksomhet. Uten samme etiske preferanserer som deg.

''Misunnelse, sjalusi, alle menn ønsker dem, begjærer dem.....At unge jenter skal strebe for å oppnå samme figur, som sannsynligvis er manipulerte bilder, noe ungdommen ikke vil/kan tenke på?''

Hmm. Det er altså konsekvensen i mange tilfeller. Noe av det kommer av at det langt på vei har lykkes i å utviske gensene mellom støtende nakenhet og mote/kultur/kunst.

Dermed sitter noen med "alibi" for bruk av nakenhet i full offentlighet. Det har vel blitt mindre av slik publisering uten drivkraft, dvs. anerkjennelse/berømmelse og penger. Bortsett fra penger undres jeg over hva som foregår i hodet på mennesker som gjør slike stunt...

Glimrende svar;)

Du skriver godt!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...