Gå til innhold

urinveisinfeksjon


haugtussa

Anbefalte innlegg

Jeg er en av de mange som er rammet av hyppige urinveisinfeksjoner. Dette skjer som oftest naar jeg er ute og reiser i varmere stroek, og det er jeg mye. Har bl.a bodd en del i utlandet. Proever aa drikke mye, vaere renslig etc. bruker alle raad. Infesksjonen kommer saa ofte at selv om jeg blir kvitt en saa kommer det igjen med en gang. Har derfor infesksjon nesten konstant i perioder. Det er jo ikke alltid jeg faar gaatt til lege heller, snakker jo ikke alltid deres spraak...

Finnes det noe jeg kan gjoere? Er det farlig aa ha saa mye urinveisinfeksjon? (opptil en mnd av gangen, ca 4-5 ganger sist aar). Dette oedelegger turene mine, og jeg blir snart gal av det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trygve Talseth, Urolog

Hos de fleste finner vi ingen direkte årsak til dette. Men man må gjennom en utredning for å finne ut om det er sykdom i urinveiene som disponerer for dette. Dernest er det viktig at man får tømt blæren fullstendig hver gang man er på toalettet. Dette er ikke lett å være sikker på utan at blæren blir undersøkt (med ultralyd eller kateter) etter at man har vært på do.

Infeksjoner i blæren er ikke farlig, men gjentatte infeksjoner i nyrene kan skade nyrefunksjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...