Gå til innhold

penger til bryllupsgave

Anbefalte innlegg

Gjest lssanina
Skrevet

kusina mi skal gifte seg, og bak invitasjonen til brylluppet sto det at de ønsket seg penger til brylluppsgave (til bryllupsreisen)

jeg er student...

hvor mye er det egentlig forventet at man skal gi i pengegave...??

Gjest minnah
Skrevet

Må beløpet oppgis? Synes det var litt merkelig å ønske seg penger jeg da, aldri vært borti det faktisk.

Men for å svare konkret - 500 kr kanskje?

Skrevet

Max. 500,- synes jeg, du er tross alt student.

Skrevet

Jeg har én gang vært borte i noe lignende. Min kusine giftet seg og de ønsket seg eksplisitt penger til bryllupsreise. Jeg syntes det var hårreisende og mente at vi av prinsipp skulle gi noe helt annet. Men resten av mine søsken syntes vi måtte gjøre som brudeparet ønsket - vi skulle gi en felles gave, så da ble jeg nedstemt.

Jeg synes at det er direkte uhøflig å be om penger. Men noen synes visst at det er helt naturlig.

Jeg synes du kan gi en sum tilsvarende det du ville brukt på en annen gave.

Skrevet

Mellom 300 og 500 synes jeg er greit til en kusine.

Når det gjelder det å ønske seg penger i bryllupsgave så har det blitt slik at mange par har allerede bodd sammen i mange år når de gifter seg og har alt de trenger. Da er det begrenset hvor mange andre ting man kan ønske seg. Derfor synes jeg det er helt greit å ønske seg penger.

Å skrive det på innbydelsen ville jeg derimot ikke gjort.

Og det er selvsagt helt greit å kjøpe gave allikevel dersom man har en god idé til dette.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...