Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Pappa er syk, Han har hatt så sterke smerter på venstre side bak som nå har spredd seg til hele venstre side, han hadde litt veske i lungesekken men i følge røngten bilder er det borte nå, smertene øker og han har problemer med å gå, hoste nyse pusse nese etc, legen sier alt av blodprøver og røngten er fine og det skal ikke gjøres noe,,??????? hva i hule betyr det,m hva gjør vi nå, han er 73 år klar i hodet og har daglig i flere år drevet med danse kurs og er vanligvis sprek som en gyngehest, men for tre uker siden våknet han og kom ikke ut av sengen, og han er ikke den som løper til legen før det er alvorlig, han er blek og kvalm av smertene, lå inne på lunge avd i tønsberg i en uke før han ble sendt hjem, med apocililn 660 mg paralgin f og voltaren ingen ting hjelper hvor går vi når legen ikke hjelper????

Skrevet

Er han vurdert mht om dette er et ryggproblem? Hvis smertene skyldes f.eks. et prolaps i ryggen, så vil det vanligvis være riktig å vente ganske lenge før man evt. opererer. Da er smertestillende og fornuftig aktivitet den beste behandling.

Hvis han nå er skrevet ut fra sykehuset, så ville jeg ha bestilt time hos fastlegen og startet "på nytt". Nå vet man at lungene hans er ok, og da må man vurdere om det er andre forhold som nå skaper problemene.

Skrevet

Er han vurdert mht om dette er et ryggproblem? Hvis smertene skyldes f.eks. et prolaps i ryggen, så vil det vanligvis være riktig å vente ganske lenge før man evt. opererer. Da er smertestillende og fornuftig aktivitet den beste behandling.

Hvis han nå er skrevet ut fra sykehuset, så ville jeg ha bestilt time hos fastlegen og startet "på nytt". Nå vet man at lungene hans er ok, og da må man vurdere om det er andre forhold som nå skaper problemene.

28 juni var den første dagen, vi var på legevakten, de sendte han hjem ,med paragin forte for ribbensbrudd da han var blå bak på ryggen,, noe som viste seg og ikke stemme, blåmerket kom fra vannet i lungesekken som presset utover mot ribbena, og smerten har flyttet seg fra bak på venstre til siden og foran, han sier han føler noe er galt og han tror ikke selv det er ryggen, det som er rart er at dette vannet er borte og alle prøver er bra men at smertene er der fortsatt og blir værre, han sier selv han ikke orker mer, det har gått 3uker og han finner ingen god hvilestilling noe som gjør at han bare sviver rundt i leilighetern uten å få noe særlig søvn før han er så sliten at han nesten besvimer, legen burde jo sagt srry dette kan ikke jeg hjelpe med så vi sender deg videre, har vært hos fast lege flere ganger tatt nnye blodprøver og nye røngten har også tatt konrast røngten uten resultater, dette er jo helt håpløst=(

Skrevet

28 juni var den første dagen, vi var på legevakten, de sendte han hjem ,med paragin forte for ribbensbrudd da han var blå bak på ryggen,, noe som viste seg og ikke stemme, blåmerket kom fra vannet i lungesekken som presset utover mot ribbena, og smerten har flyttet seg fra bak på venstre til siden og foran, han sier han føler noe er galt og han tror ikke selv det er ryggen, det som er rart er at dette vannet er borte og alle prøver er bra men at smertene er der fortsatt og blir værre, han sier selv han ikke orker mer, det har gått 3uker og han finner ingen god hvilestilling noe som gjør at han bare sviver rundt i leilighetern uten å få noe særlig søvn før han er så sliten at han nesten besvimer, legen burde jo sagt srry dette kan ikke jeg hjelpe med så vi sender deg videre, har vært hos fast lege flere ganger tatt nnye blodprøver og nye røngten har også tatt konrast røngten uten resultater, dette er jo helt håpløst=(

Hvordan forklarer legen at han har så sterke smerter?

Hvis jeg var deg, så tror jeg at jeg hadde ringt til fastlegen og uttrykt tydelig din bekymring. Jeg vet ikke om din far er av de som sørger for "å klage nok" til sin fastlege; ikke alle menn oppfører seg slik at helsevesenet skjønner at de har sterke smerter.

Hvis fastlegen ikke har noe mer å tilby - eller ikke skjønner hva som forårsaker smertene - så bør han viderehenvises.

Skrevet

De hyppigste årsakene til pleuravæske er hjertesvikt, lungebetennelse, kreftsykdom og blodpropp til lungene. Er faren din utredet for alt dette, feks?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...