Gå til innhold

Attest om helseforsikring

Anbefalte innlegg

Gjest Miguela
Skrevet

Jeg trenger attest på engelsk om at jeg har gratis helsesikringer slik som alle nordmenn. Jeg ble nektet dette på Nav kontoret i dag siden jeg ikke er født som norsk statsborger. Selvom jeg prøvde å protestere så ble jeg ikke hørt.

Jeg vet utmerket godt at statsborgerskap har ingenting med dette å gjøre foruten at jeg har vært norsk statsborger i åresvis. Hva i alle dager skal jeg gjøre?

Nav eller trygdekontoret har behandlet meg som en dum banan før, og denne gangen skal de ikke få slippe. Jeg lurer på om jeg må engasjere advokat for å få dem til å bruke hjernesellene sine.

Skrevet

Hva mener du med gratis helseforsikringer? Tenker du på når du reiser utenlands, eller når du befinner deg i Norge?

Gjest majas mamma
Skrevet

Du trenger da vel bare Europeisk helsetrygdkort? Det fungerer i hele verden og er en forsikring på at du er medlem i den norske helsetrygdvesenet. Dette er et internasjonalt kort, og inneholder alle de opplysningene et utenlandsk sykehus skulle trenge ved en evt ulykke.

Gjest Miguela
Skrevet

Hva mener du med gratis helseforsikringer? Tenker du på når du reiser utenlands, eller når du befinner deg i Norge?

Jeg har vært i kontakt med dem igjen og de har beklaget det dumme brødets utsagn som jeg snakket med i går.

Jeg trenger dette pga. et universitet jeg er tilknyttet i USA.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...