Gå til innhold

Angående redusering av sauser

Anbefalte innlegg

Gjest svava
Skrevet

Hm... jeg pleier å koke inn hele greia med fløte, jeg. Vårløken blir mør ganske kjapt.

Ok. Er veldig glad i vårløk, så det skal jeg jammen prøve :)

Takk igjen for tips :)

hidi, the scorpion
Skrevet

Kommer jo an på hvor mange mennesker vi er.! ;)))

Det sa du ingenting om nei;)))

hidi, the scorpion
Skrevet

Alle slags grønnsaker som kokes i fløte syns jeg er knallgodt... trenger egentlig ikke kjøtt. :-)

Jeg kan godt spise bare grønnsaker og saus, nydelig, men jeg elsker kjøtt så må bare ha det, men ikke hver dag;)

Gjest svava
Skrevet

Jeg kan godt spise bare grønnsaker og saus, nydelig, men jeg elsker kjøtt så må bare ha det, men ikke hver dag;)

Jeg også elsker kjøtt, og bare MÅ ha det, men potetene klarer jeg meg godt uten ;)

Jeg er så heldig å bli behagelig mett av kjøtt, og så varer mettheten så utrolig mye lenger når man ikke spiser poteter :)

Skrevet

Jeg bruker ikke saus, annet enn sky til koteletter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg også elsker kjøtt, og bare MÅ ha det, men potetene klarer jeg meg godt uten ;)

Jeg er så heldig å bli behagelig mett av kjøtt, og så varer mettheten så utrolig mye lenger når man ikke spiser poteter :)

Her spiser vi oftere grønnsaker til kjøtt enn poteter, men jeg liker poteter også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg bruker ikke saus, annet enn sky til koteletter.

Hvordan overlever du? Liker du ikke saus?

Gjest svava
Skrevet

Hmmm... vi har det godt her i Norge. :-)

Det har vi, men etter at jeg kuttet ut å spise sukker og stivelse, bruker jeg mye mindre penger på mat, fordi jeg spiser mindre rett og slett. Jevnt blodsukker, fin hud, jevnere psyke og minus 30 kilo er også hyggelige bivirkninger for min del :)

Gjest svava
Skrevet

Sier du at du bruker mindre penger på mat? :-)

Det er akkurat det jeg sier :)

Gjest svava
Skrevet

Sier du at du bruker mindre penger på mat? :-)

.....og så sa jeg et par, tre eller fire ting til ;)

Gjest svava
Skrevet

La meg forsikre meg om at jeg har forstått dette riktig... du har begynt å maule kjøtt, i stedet for å fylle opp største delen av tallerkenen med poteter og grønnsaker, og du sparer penger? :-)

Dette er helt korrekt :)

Ha i mente at når man ikke kjøper masse unødvendige sukker og stivelsesprodukter, og man samtidig spiser langt mindre mengder, fordi man er myyyye lenger mett når man spiser nesten bare proteiner og fett, så blir det alt i alt mindre penger på mat (her hos meg ihvertfall) :)

candyqueen_83
Skrevet

Men hvordan funker kroppen og hodet med mindre mat, da? Trenger du ikke denne energien for å fungere?

Det er mye energi i fett :o) Det holder deg gående lenger.

Gjest svava
Skrevet

Men hvordan funker kroppen og hodet med mindre mat, da? Trenger du ikke denne energien for å fungere?

Jeg har aldri følt meg bedre faktisk. Jeg spiser meg mett (men med minimalt med karbohydrater). Jeg har et jevnt blodsukker og har derved aldri noe "sug" etter mat. Jeg har et jevnere humør og en betennelse jeg har hatt i kroppen i flere år har endelig sluppet taket. Jeg har erfart at et lavkarbo-kosthold er meget sunt for meg. (og også for lommeboken)

Gjest svava
Skrevet

Interessant... men jeg er veldig glad i brus og øl, da. =(

Da vil du slite på et slikt kosthold. Du kan nemlig ikke både spise masse fett OG drikke øl og brus... Da vil du istedet for de gode effektene heller legge på deg :(

Men det finnes alternativer: Pepsi Max og andre light-brus, og om man MÅ ha alkohol så er en drink blandet med light-brus akseptabelt :) Har forresten også hørt at det finnes noen lavkarbo-øl, men om de er noe gode vet jeg ikke.

Skrevet

Jeg har etter hvert blitt lei av stekt kjøtt, og biffer i særdeleshet. Kokt kjøtt er kjempegodt :-) Ellers blir jeg mer og mer glad i fisk. Og spesielt sushi, og gjerne den jeg lager selv:-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...