Gå til innhold

Når familien din blir svartelistet på nettet?

Anbefalte innlegg

Gjest best wishes
Skrevet

Jeg har kommet over to nettsider som svartelister alle personer som har bidratt til at foreldre har mistet omsorgsretten til barna sine. Blant annet er det en psykolog jeg kjenner som har blitt svartelistet her.

Det som sjokkerer meg er at kusina mi og mannen hennes+søster har blitt svartelistet som dårlige fosterforeldre. De har tre fosterbarn og jeg vet ikke hvem av foreldrene som har bidratt til dette. Bør jeg varsle dem? De har et barn som kan søke på nettet nå.

Og er det lov å svarteliste folk på denne måten?

http://www.freewebs.com/svartelister/

http://www.freewebs.com/huskeberta/svartelista.htm

Og kan noen finne ut når siden for svartelistinga som omfatter fosterforeldre ble laget? Da kan jeg kanskje finne ut hvem av barna dette gjelder?

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

10

• kaffepiken

8

• candyqueen_83

2

• double

1

Mest aktive i denne tråden

hidi, the scorpion
Skrevet

Skjønte ikke helt hva spørsmålet gjaldt. Fosterforeldre er vel ikke lagt ut?

Gjest best wishes
Skrevet

Fullt navn på fosterforeldrene er lagt ut ja

Gjest mistroisk
Skrevet

Det er en gjeng bitre mennesker som "svartelister" til høyre og venstre (dessverre)

Jeg mener ikke at barnevernet aldri tar feil, men måten disse legger visse for hat (både offentlige myndigheter og enkeltindivider som f.eks fosterforeldre) er nesten latterlig. (egentlig er det bare veldig trist)

Gjest mistroisk
Skrevet

Joda, de legger ut navnet på akkurat hvem de vil, deriblant fosterforeldre.

Gjest best wishes
Skrevet

Det er en gjeng bitre mennesker som "svartelister" til høyre og venstre (dessverre)

Jeg mener ikke at barnevernet aldri tar feil, men måten disse legger visse for hat (både offentlige myndigheter og enkeltindivider som f.eks fosterforeldre) er nesten latterlig. (egentlig er det bare veldig trist)

Ja det var jo en veldig lang liste da. Hvem har ikke blitt svartelistet lurer jeg på.

Jeg er bare litt bekymret for at fostersønnen på 12 år skal google seg frem til de sidene. Tror ikke det blir noen hyggelig opplevelse hvis det er moren hans som står bak.

candyqueen_83
Skrevet

Jo forsterforeldre er også listet opp.

Gjest mistroisk
Skrevet

Hvis det kan være til noen trøst så vet jeg om flere som ser på det som en hedersbenevnelse å stå på den listen....

Gjest best wishes
Skrevet

Hvis det kan være til noen trøst så vet jeg om flere som ser på det som en hedersbenevnelse å stå på den listen....

ja jeg tenker at de som står der, de har iallefall gjort en skikkelig innsats for samfunnet. Det hadde vært verre om de hadde vært svartelistet fordi de ikke gjorde noe.

Men jeg vet ikke helt hvordan en 12åring ser på det da...

Gjest lalala land
Skrevet

De virker jo ikke riktig navla de som har laget disse listene da.

Du bør visst ikke lese VG, BT, DrammensTidende osv, for de er altså "svartlistet" og bør ikke leses.

For en gjeng. :ruller med øynene:

Gjest Kimmie
Skrevet

Var utrolig mange som stod på den listen,lurer på hvem som legger ut navnene. Var en film der også fra you tube,de hentet noen barn fra hjemmet. Synes det er skremmene å se,men de kan jo ikke gjøre sånt uten grunn heller.

Gjest lalala land
Skrevet

"Minst EN familie invaderes av såkalt barnevern, mens DU leser på r-b-v.net. Er DERE neste?"

Står det på forumet deres, de virker jo regelrett forstyrra disse "foreldrene". Bare av å lese hva de skriver så stemmer jeg på barnevernet, for disse "foreldrene" virker utenom normalen!

Skrevet

Dette er jo helt sykt. Det er lett å forstå at de som står bak er folk som fullstendig mangler gangsyn. Spesielt det at folk filmer når ungene blir hentet av barnevernet og deretter legger det ut på nett, det er ille!

Etter å ha sett denne siden sitter jeg igjen med noen tanker om at jeg er veldig glad vi har et barnevern i Norge. Det trengs!!

Gjest best wishes
Skrevet

"Minst EN familie invaderes av såkalt barnevern, mens DU leser på r-b-v.net. Er DERE neste?"

Står det på forumet deres, de virker jo regelrett forstyrra disse "foreldrene". Bare av å lese hva de skriver så stemmer jeg på barnevernet, for disse "foreldrene" virker utenom normalen!

Disse foreldrene virker ganske så ensporede i tankegangen, de kan tydeligvis ikke skille mellom sak og person. Hvis det står noe de ikke liker i en avis, så skal vi altså ikke lese avisen?

Hvis jeg skulle valgt meg en terapeut eller en advokat i dag så tror jeg at jeg hadde valgt ut fra listene deres. Disse menneskene har iallefall gjort jobben sin.

Gjest best wishes
Skrevet

Dette er jo helt sykt. Det er lett å forstå at de som står bak er folk som fullstendig mangler gangsyn. Spesielt det at folk filmer når ungene blir hentet av barnevernet og deretter legger det ut på nett, det er ille!

Etter å ha sett denne siden sitter jeg igjen med noen tanker om at jeg er veldig glad vi har et barnevern i Norge. Det trengs!!

Jeg er også glad for at vi har fosterforeldre i Norge som klarer å samarbeide med biologiske foreldre som lager så mye krøll. all ære til dem!

Skrevet

Jeg er også glad for at vi har fosterforeldre i Norge som klarer å samarbeide med biologiske foreldre som lager så mye krøll. all ære til dem!

Helt enig :-)

Gjest lalala land
Skrevet

Disse foreldrene virker ganske så ensporede i tankegangen, de kan tydeligvis ikke skille mellom sak og person. Hvis det står noe de ikke liker i en avis, så skal vi altså ikke lese avisen?

Hvis jeg skulle valgt meg en terapeut eller en advokat i dag så tror jeg at jeg hadde valgt ut fra listene deres. Disse menneskene har iallefall gjort jobben sin.

Jeg blir mer og mer sjokkert dess mer jeg leser der inne. Leser i gjesteboken deres og der legger de ut ip'ene til alle som gir noe som helst kritikk mot det de driver med.

Admin der kan ikke se engang se noe som helst positivt med barnevernet og snakker om at alle ansatte i barnevernet skal få sin "Nurnbergprosess" og bla bla om at en god nazisoldat er en død nazisoldtat.

Og dette skal være gode foreldre? De burde ikke hatt barn i utgangspunktet!

hidi, the scorpion
Skrevet

Fullt navn på fosterforeldrene er lagt ut ja

Det er jo avskyelig:(

Og det er mye bitterhat og hat på disse sidene, og det kvalifiserer neppe for sannheten...!

hidi, the scorpion
Skrevet

Joda, de legger ut navnet på akkurat hvem de vil, deriblant fosterforeldre.

Har forstått det, og jeg personlig synes det er en uting:(

Man kan rase mot pedagoger, advokater og barnevernsansatte, men folk som stiller opp og gjør en glimrende innsats, bør skjermes!

Skrevet

Jeg blir mer og mer sjokkert dess mer jeg leser der inne. Leser i gjesteboken deres og der legger de ut ip'ene til alle som gir noe som helst kritikk mot det de driver med.

Admin der kan ikke se engang se noe som helst positivt med barnevernet og snakker om at alle ansatte i barnevernet skal få sin "Nurnbergprosess" og bla bla om at en god nazisoldat er en død nazisoldtat.

Og dette skal være gode foreldre? De burde ikke hatt barn i utgangspunktet!

Det er reinspikka galskap, men det er kanskje greit at de har et "ufarlig" sted å avreagere og få ut aggresjonen...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...