Gå til innhold

Når familien din blir svartelistet på nettet?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Jo forsterforeldre er også listet opp.

Ante ikke det jeg, føler meg så gørrnaiv noen ganger....;(

Fosterforeldre bør selvfølgelig skjermes fra publisitet! De aller fleste gjør en glimrende innsats for barna de tar vare på!

• Svar 48
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• hidi, the scorpion

10

• kaffepiken

8

• candyqueen_83

2

• double

1

Mest aktive i denne tråden

Gjest lalala land
Skrevet

Det er reinspikka galskap, men det er kanskje greit at de har et "ufarlig" sted å avreagere og få ut aggresjonen...

Ja. Også kommer de med fakta om at så og så mange barnevernsbarn begår selvmord/bruker rus o.l.

Med tanke på hvor lang prosess det tar for barnevernet å utrede en sak, og egentlig hvor sjeldent ting blir rapportert fra barnehager/skoler osv, så er det søren ikke rart at barnvernsbarn sliter! ALL den tiden de må være hos foreldre som ruser seg, slår, misbruker osv før de blir reddet er jo årsaken! FORELDRENEs mishandling/misbruk/omsorgssvikt er jo årsaken til barnas problemer - ikke det at de ble reddet av barnevernet.

For en gjeng skremmende mennesker. :(

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er reinspikka galskap, men det er kanskje greit at de har et "ufarlig" sted å avreagere og få ut aggresjonen...

Er det?

Barnevern og fosterforeldre har taushetsplikt, så det blir en ènveiskommunikasjon....Og hvem gagner det? Jo, andre foreldre som er like hatfulle mot barnevernet som de selv! Da bærer det faktisk galt avsted for barna det gjelder.....

Skrevet

Ja. Også kommer de med fakta om at så og så mange barnevernsbarn begår selvmord/bruker rus o.l.

Med tanke på hvor lang prosess det tar for barnevernet å utrede en sak, og egentlig hvor sjeldent ting blir rapportert fra barnehager/skoler osv, så er det søren ikke rart at barnvernsbarn sliter! ALL den tiden de må være hos foreldre som ruser seg, slår, misbruker osv før de blir reddet er jo årsaken! FORELDRENEs mishandling/misbruk/omsorgssvikt er jo årsaken til barnas problemer - ikke det at de ble reddet av barnevernet.

''FORELDRENEs mishandling/misbruk/omsorgssvikt er jo årsaken til barnas problemer - ikke det at de ble reddet av barnevernet.''

Ja, her skorter det tydeligvis både på selvinnsikt, vilje til forbedring og evne til å sette barnas behov først. :-(

hidi, the scorpion
Skrevet

Tilogmed barnevernet kan gjøre feil, og de feilene er tragiske for barna det gjelder. Så de må trå varsomme!

Skrevet

Er det?

Barnevern og fosterforeldre har taushetsplikt, så det blir en ènveiskommunikasjon....Og hvem gagner det? Jo, andre foreldre som er like hatfulle mot barnevernet som de selv! Da bærer det faktisk galt avsted for barna det gjelder.....

Men det er tross alt et par hakk bedre å skrive på nettet enn å gjennomføre hat-aksjoner... Hvis folk får ut aggresjonen der istedet for å gå til fysisk aksjon, så tjener jo siden en viss funksjon.

Jeg syns siden er makaber altså, bare så det er sagt!

Gjest best wishes
Skrevet

Dette er jo helt sykt. Det er lett å forstå at de som står bak er folk som fullstendig mangler gangsyn. Spesielt det at folk filmer når ungene blir hentet av barnevernet og deretter legger det ut på nett, det er ille!

Etter å ha sett denne siden sitter jeg igjen med noen tanker om at jeg er veldig glad vi har et barnevern i Norge. Det trengs!!

Etter å ha lest disse nettsidene får jeg veldig lyst til å bli svartelistet der!Blir så provosert over det som står der. Blir jeg svartelistet om jeg bare sender en mail med kritiske synspunkter mon tro?

Skrevet

Etter å ha lest disse nettsidene får jeg veldig lyst til å bli svartelistet der!Blir så provosert over det som står der. Blir jeg svartelistet om jeg bare sender en mail med kritiske synspunkter mon tro?

Kanskje det holder å sende en link til denne tråden, så kanskje vi blir svartelistet alle sammen, kanskje til og med hele doktoronline? ;-)

Gjest lalala land
Skrevet

Tilogmed barnevernet kan gjøre feil, og de feilene er tragiske for barna det gjelder. Så de må trå varsomme!

Er fullstendig klar over dette, og vet jo at det forekommer.

Men disse menneskene er ikke riktig kloke.

Jeg klarer ikke lese mer inne på forumet, for de fremstår som en gjeng psykotiske, hjernevaskede sektgruppe som tror barnevernet er en stor konspirasjonsgruppe hvis eneste formål er å lyve, ødelegge og kidnappe barn. Kjenner jeg blir mer skremt over at disse individende vandrer rundt oss, fullstendig gale i hodet.

Gjest lalala land
Skrevet

Skulle gjerne visst hva NHD har å si til slike mennesker. Kanskje en ide å poste den posten på psykiatri og spørre nhd om mening?

hidi, the scorpion
Skrevet

Men det er tross alt et par hakk bedre å skrive på nettet enn å gjennomføre hat-aksjoner... Hvis folk får ut aggresjonen der istedet for å gå til fysisk aksjon, så tjener jo siden en viss funksjon.

Jeg syns siden er makaber altså, bare så det er sagt!

Jeg synes det er en grøsselig utvikling:(

Jeg tror heller ikke at alle fosterforeldre gjør en god jobb, men det bør håndteres internt. Offentliggjøring kan føre til færre fosterforeldre, og det er ikke barna tjent med.

Barn skal i realiteten _aldri_ være taperne, men alt for ofte er de nettopp det:(

Frustrasjon kan de få, uten å nevne navn! Som her på DOL.

hidi, the scorpion
Skrevet

Er fullstendig klar over dette, og vet jo at det forekommer.

Men disse menneskene er ikke riktig kloke.

Jeg klarer ikke lese mer inne på forumet, for de fremstår som en gjeng psykotiske, hjernevaskede sektgruppe som tror barnevernet er en stor konspirasjonsgruppe hvis eneste formål er å lyve, ødelegge og kidnappe barn. Kjenner jeg blir mer skremt over at disse individende vandrer rundt oss, fullstendig gale i hodet.

Men uskyldige foreldre må også skjermes! Der hvor de har en ond nabo eller slektning som ønsker de alt vondt...

Barn er fryktelige sårbare, og de SKAL tas hensyn til, men å melde noen til barnevernet uten grunn, er så lavmåls at jeg har ikke ord.

Og om vi alle, hadde vært like opptatt av barns rettigheter i RL, som det synes her på DOL, så fantes det ikke et ulykkelig barn i Norge. Vi er så mye, mye bedre på tastaturet enn i virkeligheten...(

Skrevet

Jeg synes det er en grøsselig utvikling:(

Jeg tror heller ikke at alle fosterforeldre gjør en god jobb, men det bør håndteres internt. Offentliggjøring kan føre til færre fosterforeldre, og det er ikke barna tjent med.

Barn skal i realiteten _aldri_ være taperne, men alt for ofte er de nettopp det:(

Frustrasjon kan de få, uten å nevne navn! Som her på DOL.

''Barn skal i realiteten _aldri_ være taperne, men alt for ofte er de nettopp det:(''

Barn har dessverre dårligere rettsvern enn voksne, og i barnedrapssaker blir skremmende mange saker henlagt. Bare tenk at denne saken nesten ble henlagt:

http://www.dagbladet.no/2009/07/14/nyheter/den_ene/barnemishandling/barn/innenriks/7189971/

Gjest best wishes
Skrevet

Men uskyldige foreldre må også skjermes! Der hvor de har en ond nabo eller slektning som ønsker de alt vondt...

Barn er fryktelige sårbare, og de SKAL tas hensyn til, men å melde noen til barnevernet uten grunn, er så lavmåls at jeg har ikke ord.

Og om vi alle, hadde vært like opptatt av barns rettigheter i RL, som det synes her på DOL, så fantes det ikke et ulykkelig barn i Norge. Vi er så mye, mye bedre på tastaturet enn i virkeligheten...(

''Men uskyldige foreldre må også skjermes! Der hvor de har en ond nabo eller slektning som ønsker de alt vondt''

Jeg er fullt klar over at dette kan skje. Men en slik sak skal vel gjennom flere instanser før det blir vedtak om å ta fra en barnet? Og det er vel flere som skal vurdere en sak, ikke bare en enkelt saksbehandler vil jeg tro. Selvfølgelig kan det skje feil, men jeg innbiller meg at det skal en del uheldige omstendigheter til før en blir fratatt barnet.

Gjest best wishes
Skrevet

Kanskje det holder å sende en link til denne tråden, så kanskje vi blir svartelistet alle sammen, kanskje til og med hele doktoronline? ;-)

Synes jeg ser det for meg: Denne nettsiden kan vi ikke anbefale: Doktoronline.no

Disse brukerne vil vi ikke anbefale:

Kaffebiken

Best wishes

Lala land

osv

Hvis vi får en kommentar fra NHD, så blir nok han også svartelistet der ja:)

Gjest best wishes
Skrevet

Skulle gjerne visst hva NHD har å si til slike mennesker. Kanskje en ide å poste den posten på psykiatri og spørre nhd om mening?

Hvis han ikke har noe i mot å bli svartelistet så;)

hidi, the scorpion
Skrevet

''Barn skal i realiteten _aldri_ være taperne, men alt for ofte er de nettopp det:(''

Barn har dessverre dårligere rettsvern enn voksne, og i barnedrapssaker blir skremmende mange saker henlagt. Bare tenk at denne saken nesten ble henlagt:

http://www.dagbladet.no/2009/07/14/nyheter/den_ene/barnemishandling/barn/innenriks/7189971/

Du trenger ikke å gi meg link engang, jeg grøsser for alle barn som er blitt ofre for vold:(

Jeg griner for barna, og ønsker livstidsstraff for overgriperne, og jeg _mener_ livsstid, ikke fattige 15 år. Noen drap kan kanskje forklares, men aldri drap på barn!

Skrevet

''Men uskyldige foreldre må også skjermes! Der hvor de har en ond nabo eller slektning som ønsker de alt vondt''

Jeg er fullt klar over at dette kan skje. Men en slik sak skal vel gjennom flere instanser før det blir vedtak om å ta fra en barnet? Og det er vel flere som skal vurdere en sak, ikke bare en enkelt saksbehandler vil jeg tro. Selvfølgelig kan det skje feil, men jeg innbiller meg at det skal en del uheldige omstendigheter til før en blir fratatt barnet.

''Og det er vel flere som skal vurdere en sak, ikke bare en enkelt saksbehandler vil jeg tro.''

Det er helt riktig. Saken må gjennom fylkesnemda før omsorgsovertakelse skjer, og fylkesnemdas avgjørelse kan ankes til domstolene. Så det er helt feil når det framstilles som at barnevernet vilkårlig kan bestemme seg for å "ta" barn uten grunn.

http://www.regjeringen.no/nn/dep/bld/Tema/barnevern/barnevern-ansvarsfordeling/saksgang-i-barnevernet.html?id=415354

candyqueen_83
Skrevet

Ante ikke det jeg, føler meg så gørrnaiv noen ganger....;(

Fosterforeldre bør selvfølgelig skjermes fra publisitet! De aller fleste gjør en glimrende innsats for barna de tar vare på!

Enig. Jeg synes det var en helt grusom side :(

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg ønsker å ville tro det, men jeg vet at barnevernet i noen kommuner kan være skikkelige vanskelige. Har jobbet for trygdekontoret med spesialområde enslige foreldre, og har opplevd "overivrige" barnevernsfolk.

Men har også kommet over saker, hvor jeg ville spy.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...