Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når jeg wokker har jeg bare kjøtt, grønnsaker og soyasaus. Dette blir godt. Men jeg lurer på alle disse ukjente ingrediensene, som kokosnøttolje etc etc.

Hvordan bruker jeg dette?

Noen som har en oppskrift på noe orientalsk?

Skrevet

Og østerssaus.

Da høres det ut som om du begynner å nærme deg wokretter fra Thailand. Og de er fantastisk gode:-)

Skrevet

Men... hvor er grønnsakene? :-)

Jeg ville ha laget "Biffsalat med mynte". Det er den jeg har prøvd. Den har et wokpreg den også:-)

Skrevet

Kyllingsuppe med kokosmelk høres helt nydelig ut!

Det synes ikke jeg.-) Jeg liker mye bedre medisterkaker med rørte tyttebær:-) Og selvfølgelig med Brigg til:-)

candyqueen_83
Skrevet

Det synes ikke jeg.-) Jeg liker mye bedre medisterkaker med rørte tyttebær:-) Og selvfølgelig med Brigg til:-)

Og en persillekvast oppå ;O)

Skrevet

Wok er sunt, året rundt. :-)

Medisterkaker er vel så som så...

He..he..jeg bare jatter med hønsemagda, jeg :-) Trodde medister og brigg + stua tyttebær var en av hennes favoritter :-)

Skrevet

Svinefilet à la thai:

2-3 personer

6-700 g indrefilet av svin,

olje til steking,

4-5 ts grønn curry paste,

2 boks kokosmelk/250 ml,

400 g champignon,

4 grønne chili uten frø,

4 ss kikkoman soyasaus,

250 g babymais,

250 g sukkererter,

sukker,

1/2 til 1/1 bunt frisk koriander,

Tilbehør: ris

Tilberedning:

1. Skjær champingnonen i skiver, chilien i strimler, del babymaisen i to og sukkerertene på langs

2. Varm oljen i woken (eller stekepanna), brun kjøttet i to omganger og legg det til side

3 Rist karrien i 4 ss kokosmelk ved middels varme til det begynner å dufte og skille seg

4. Tilsett champignonen og stek i 2 min (eller litt til). Legg kjøttet i woken og tilsett resten av kokosmelken, chilien og soyasausen, og la det koke kraftig i 2 min.

5. Ha i babymaisen og sukkerertene og kok i 2 min så grønnsakene fortsatt har tyggemotstand.

6. Smak til med ekstra soyasaus og sukker og server med et dryss av frisk koriander.

Skrevet

Nam! Dette må jeg prøve. :-)

Veldig godt, en av våre favoritter! Lett å lage, så fremt man har kuttet opp alt som skal kuttes :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...