Gå til innhold

Hvor lenge uten væske?

Anbefalte innlegg

Gjest 135abc
Skrevet

Noen som vet hvor lenge man kan klare seg helt uten mat og drikke? Jeg har prøvd å lete på nettet, men vet ikke hva jeg skal søke etter...

brilleslangen
Skrevet

Det finnes vel ikke noe eksakt svar på hvorlenge man kan klareseg uten drikke tror jeg, ikke uten mat heller forsåvidt, for når det gjelder mat så avhengerdet jo litt av hvor mye man har å tære på... Når det gjelderdrikke så avhenger det mye på hvor varmt deter feks, og også om man beveger seg eller holderseg i ro. Jeg vet bare at man kun kan overleve noen dager uten drikke, mens uten mat kan det gå lang tid. men mange som har vært nødne har jo drukket både egen urin og samlet dugg og overlevd lengre pga de få dyrebaredråper væske de har fått i seg...

Så jeg vet ikkesvaret på spørsmålet ditt.

Skrevet

Mat kan du klare deg uten i flere uker, men vann må du ha daglig, du overlever vel noen dager uten, men ikke lenge. Men det er ingen god ide under noen omstendighet å gå uten mat og drikke da...

Gjest 135abc
Skrevet

Mat kan du klare deg uten i flere uker, men vann må du ha daglig, du overlever vel noen dager uten, men ikke lenge. Men det er ingen god ide under noen omstendighet å gå uten mat og drikke da...

Nei, vet det ikke er lurt. Er bare så deprimert nå at jeg ikke har fått i meg mat og drikke på snart 2 døgn. Brekker meg hvis jeg får vann i munnen.

Skrevet

Nei, vet det ikke er lurt. Er bare så deprimert nå at jeg ikke har fått i meg mat og drikke på snart 2 døgn. Brekker meg hvis jeg får vann i munnen.

Da bør du kontakte lege om du ikke får i deg væske i morgen heller, det trenger jo ikke være vann. Brus, melk, kaffe, te, juice...

Gjest 135abc
Skrevet

Da bør du kontakte lege om du ikke får i deg væske i morgen heller, det trenger jo ikke være vann. Brus, melk, kaffe, te, juice...

Er redd for at legen bare skal si at jeg skal skjerpe meg. Det er jo ikke noe fysisk galt med meg, det er bare viljen det står på egentlig. Jeg har bare ikke noe ønske om å drikke noe. Det føles helt feil. Har mer lyst til å dø enn å drikke noe. Jeg er veldig suicidal så jeg burde vel egentlig ha søkt hjelp, men akkurat nå orker jeg ingenting.

Vet ikke hva legen kan gjøre heller. Jeg er liksom ikke syk nok til å få intravenøst. Og piller får jeg jo ikke i meg når jeg ikke klarer å svelge noe.

Gjest 135abc
Skrevet

Det finnes vel ikke noe eksakt svar på hvorlenge man kan klareseg uten drikke tror jeg, ikke uten mat heller forsåvidt, for når det gjelder mat så avhengerdet jo litt av hvor mye man har å tære på... Når det gjelderdrikke så avhenger det mye på hvor varmt deter feks, og også om man beveger seg eller holderseg i ro. Jeg vet bare at man kun kan overleve noen dager uten drikke, mens uten mat kan det gå lang tid. men mange som har vært nødne har jo drukket både egen urin og samlet dugg og overlevd lengre pga de få dyrebaredråper væske de har fått i seg...

Så jeg vet ikkesvaret på spørsmålet ditt.

Takk for svar. Jeg har funnet litt mer om det på nettet nå og jeg ser at det går mer på symptomer enn hvor mange dager man har vært uten væske.

brilleslangen
Skrevet

Er redd for at legen bare skal si at jeg skal skjerpe meg. Det er jo ikke noe fysisk galt med meg, det er bare viljen det står på egentlig. Jeg har bare ikke noe ønske om å drikke noe. Det føles helt feil. Har mer lyst til å dø enn å drikke noe. Jeg er veldig suicidal så jeg burde vel egentlig ha søkt hjelp, men akkurat nå orker jeg ingenting.

Vet ikke hva legen kan gjøre heller. Jeg er liksom ikke syk nok til å få intravenøst. Og piller får jeg jo ikke i meg når jeg ikke klarer å svelge noe.

Hvis du rett og slett ikke får i deg væske, og begynner å bli dehydrert, plikter vel legen å hjelpe deg mer enn å bare be deg om å skjerpe deg... Vil tro du burde settes på intravenøst hvis du snart ikke får i deg noe...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...