Gå til innhold

fiske og vond samvittighet?

Anbefalte innlegg

Gjest prust
Skrevet

Ja, vi har gjort dem til vår mat. Men det hadde ikke vært så lett hvis vi ikke var større og sterkere enn dem. Dette er rasjonell tankegang, som vi er opplært til å ha overfor dyr som vi kan tenke oss å ha som mat. Men jeg synes egentlig det er et sunnhetstegn når man begynner å tenke over hva man egentlig gjør- og hvorfor.

Hva driver voksne, og ellers fornuftige menn, til å drive med elg/fuglejakt hvert år? I mitt dirstrikt så er de som besatt av denne jaktingen. Ingenting annet betyr noe den tiden- de skal ut å skyte. Jeg kunne ha skjønt det hvis det var matmangel i butikkene, men det er det jo ikke....

Matmangel i butikkene?

Blir litt provosert her!

Hvor tror du maten i butikken kommer fra? Kjøttet i butikken kommer jo også fra dyr - og det er da mye mer ressursvennlig å bruke hjort/elg fulg fra egen skog enn å kjøpe kylling fra Danmark eller oksekjøtt fra Afrika?!!!

Vi er med i et hjortelag på min manns gård - ingen av oss jakter, men vi får det kjøttet vi ønsker, og kjøper lite kjøtt utenom det (litt vanlig kjøttdeig, litt kylling og noen sommerkoteletter og pølser) - men til grytekjøtt, steiker og kjøttkaker bruker vi stort sett kjøtt fra egen skog.

• Svar 44
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

12

• Mary Poppins

2

• Henrikke67

2

• hidi, the scorpion

2

Mary Poppins
Skrevet

Jeg klarer ikke bevisst å ta liv av noe levende ting så jeg skjønner deg. Selv vepsene her i huset prøver jeg å redde.

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg klarer ikke bevisst å ta liv av noe levende ting så jeg skjønner deg. Selv vepsene her i huset prøver jeg å redde.

Me too!

Men klarer ikke fluer.....Ellers redder jeg alle andre;)

Mary Poppins
Skrevet

Me too!

Men klarer ikke fluer.....Ellers redder jeg alle andre;)

I den grad jeg kan, så redder jeg fluer, maur og alt annet som lever.

Her om dagen ble jeg nødt til å ta livet av en megaflue som bare ikke ville ut vinduet. Jeg holdt på i ca 40 min inntill jeg forstod at jeg bare måtte gi opp. Fluen var på soverommet mitt og hadde nemlig tenkt til å bli der og forstyrre nattesøvnen min. Jeg ende med å slå den slik at den døde.. hadde ganske dårlig samvittighet etterpå men det går jo over :-)

hidi, the scorpion
Skrevet

I den grad jeg kan, så redder jeg fluer, maur og alt annet som lever.

Her om dagen ble jeg nødt til å ta livet av en megaflue som bare ikke ville ut vinduet. Jeg holdt på i ca 40 min inntill jeg forstod at jeg bare måtte gi opp. Fluen var på soverommet mitt og hadde nemlig tenkt til å bli der og forstyrre nattesøvnen min. Jeg ende med å slå den slik at den døde.. hadde ganske dårlig samvittighet etterpå men det går jo over :-)

Det var av nød!

Jeg slår heller ikke ihjel mye, men fluer, flått, igler og andre blodsugende insekter, da slår jeg.

Liker det ikke, men liker fluer enda mindre;(

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...