Gå til innhold

Datakurs via NAV?

Anbefalte innlegg

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

Jeg har tidsbegrenset ufør og holder på å bli sprø av ikke å ha noe fast å gjøre. Samme hva jeg har prøvd så har jeg blitt sykere av det.

Nå innser jeg at jeg må tenke på noe som ikke er så utfordrende, les: KJEDELIG. Men når det kanskje er det jeg kan tåle så må jeg forsøke noe.

Er det noen her som vet hva man kan få dekt gjennom NAV? Tenkte på et datakurs i første omgang. Da må jeg sannsynligvis reise et stykke. Er det mulighet for å få dekket både kurs og overnatting?

Må jeg over på atføring for å ta et kurs? Innrømmer at jeg er grønn på området da jeg har vært ute av jobb og "livet" en god stund pga sykdom.

Takknemlig for svar ;)

Gjest Adekvat
Skrevet

I attføringsbedrifter har de datakurs, så det er naturlig å tro at du må over på attføring.

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

I attføringsbedrifter har de datakurs, så det er naturlig å tro at du må over på attføring.

Hei og takk!! Hvordan virker så denne atføringen, har du en link til hvordan dette systemet virker og hvordan jeg "overlever" økonomisk om jeg prøver dette?

Hva skjer om jeg blir så syk at jeg må slutte igjen f.eks? Får jeg automatisk igjen uføretrygden, eller må jeg igjennom samme "mølja" på nytt med sykmelding, rehabilitering osv ?

Gjest Adekvat
Skrevet

Hei og takk!! Hvordan virker så denne atføringen, har du en link til hvordan dette systemet virker og hvordan jeg "overlever" økonomisk om jeg prøver dette?

Hva skjer om jeg blir så syk at jeg må slutte igjen f.eks? Får jeg automatisk igjen uføretrygden, eller må jeg igjennom samme "mølja" på nytt med sykmelding, rehabilitering osv ?

Hei

Hvis du ønsker å gå over på attføring igjen og du ikke lykkes med datakurset er faren der at de vil forsøke å presse deg til å attføre deg til noe annet. Uansett så har du ikke noe å tape på det da tidsbegrenset attføring er tidsbegrenset med tanke på at du kan blir bedre å bli overført på attføring igjen. At du viser at du er motivert setter de pris på..

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

Hei

Hvis du ønsker å gå over på attføring igjen og du ikke lykkes med datakurset er faren der at de vil forsøke å presse deg til å attføre deg til noe annet. Uansett så har du ikke noe å tape på det da tidsbegrenset attføring er tidsbegrenset med tanke på at du kan blir bedre å bli overført på attføring igjen. At du viser at du er motivert setter de pris på..

Takk :-).

Ja, har alltid villet gjøre noe jeg, har prøvd meg litt både her og der. Men jeg går jo på "trynet" uansett hva jeg prøver, tror jeg må tenke på noe "lettere" enn det jeg har hatt.

Nå har jeg prøvd alt fra vasking, resepsjon, helsearbeider, musikklærer og vet nesten ikke hva mere jeg kan prøve. Må være noe innenfor data og fleksibel arbeidstid kanskje..

Forslag taes imot med takk :-)

Gjest Ikke alltid adekvat nei
Skrevet

Hei

Å se på tv mens man skriver er ikke alltid lurt ;)

Jeg skrev "Uansett så har du ikke noe å tape på det da tidsbegrenset attføring er tidsbegrenset med tanke på at du kan blir bedre å bli overført på attføring igjen"

Skal være "Uansett så har du ikke noe å tape på det da tidsbegrenset attføring er tidsbegrenset med tanke på at du kan bli bedre for å så overføres på attføring igjen.

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

Å se på tv mens man skriver er ikke alltid lurt ;)

Jeg skrev "Uansett så har du ikke noe å tape på det da tidsbegrenset attføring er tidsbegrenset med tanke på at du kan blir bedre å bli overført på attføring igjen"

Skal være "Uansett så har du ikke noe å tape på det da tidsbegrenset attføring er tidsbegrenset med tanke på at du kan bli bedre for å så overføres på attføring igjen.

:-).

Men kan jeg gå sånn fram og tilbake, tror du? Altså om jeg ikke greier atføringen så går jeg automatisk tilbake til tidsbegrenset ufør?

Gjest Adekvat
Skrevet

:-).

Men kan jeg gå sånn fram og tilbake, tror du? Altså om jeg ikke greier atføringen så går jeg automatisk tilbake til tidsbegrenset ufør?

Det vet jeg desverre ikke, men jeg antar at man ikke presses til noe man ikke vil, og de tar mer hensyn til hva man ønsker, og det er jo bra.

Går selv på tidsb. ufør og jeg hater det. Gleder meg til å komme på attføring igjen. Håper jeg kan begynne på skole og få noe ut av livet mitt.

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

Det vet jeg desverre ikke, men jeg antar at man ikke presses til noe man ikke vil, og de tar mer hensyn til hva man ønsker, og det er jo bra.

Går selv på tidsb. ufør og jeg hater det. Gleder meg til å komme på attføring igjen. Håper jeg kan begynne på skole og få noe ut av livet mitt.

Håper du greier dette da :-). Ønsker deg lykke til!! Takk for hjelpen også :-)

Gjest Adekvat
Skrevet

Takk :-).

Ja, har alltid villet gjøre noe jeg, har prøvd meg litt både her og der. Men jeg går jo på "trynet" uansett hva jeg prøver, tror jeg må tenke på noe "lettere" enn det jeg har hatt.

Nå har jeg prøvd alt fra vasking, resepsjon, helsearbeider, musikklærer og vet nesten ikke hva mere jeg kan prøve. Må være noe innenfor data og fleksibel arbeidstid kanskje..

Forslag taes imot med takk :-)

Siden du har et så bred erfaring fra arbeidslivet må du finne noe du virkelig brenner for. Kanskje travkusk? :)

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

Siden du har et så bred erfaring fra arbeidslivet må du finne noe du virkelig brenner for. Kanskje travkusk? :)

Hehe, ja hvorfor ikke? Hvordan blir man det da? Mangler hest også.

Gjest Adekvat
Skrevet

Håper du greier dette da :-). Ønsker deg lykke til!! Takk for hjelpen også :-)

Tusen takk. Det samme ønsker jeg deg. Et liv som ufør er ikke det beste her i livet.

Gjest Adekvat
Skrevet

Hehe, ja hvorfor ikke? Hvordan blir man det da? Mangler hest også.

Du får be NAV om støtte til en hest da ;)

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

Tusen takk. Det samme ønsker jeg deg. Et liv som ufør er ikke det beste her i livet.

Nei, var ikke det som var ønskedrømmen min heller nei. Hadde engang ambisjoner om å bli til noe liksom, og så ende opp sånn. Hjelper ikke på selvfølelsen akkurat.

Greier ikke å slå meg til ro med at jeg er bra nok som jeg er uten å ha noe arbeid å gå til. Måler meg selv i det jeg greier å utføre.

Gjest vil gjøre noe
Skrevet

Du får be NAV om støtte til en hest da ;)

Hm, kanskje det, har jo beite til en hest :-). Er vel heller tvilsom den, lurer på hvordan jeg skulle legge det fram?

Hva med dette: "Har forsøkt det meste, nå vil jeg prøve meg som travkjører. Kan dere være så snill å kjøpe en hest til meg?"

MÅ jo bare si ja til en sånt ønske vel? :-)

Gjest Kimmie
Skrevet

Var noen som skrev her inne en gang, at man kunne sikkert prøve seg på noe selv om man hadde ufør. Kanskje lurt å satse på det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...