Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Kimmie
Skrevet

Vet ikke ennå...

Å,trodde du hadde bakt og styrt på jeg ;)

brilleslangen
Skrevet

Jeg glemte saltet i en brøddeig forleden og de ble veldig smakløse. :o(

For meg er det pålegget som setter smaken, ikke saltet i brødet, og jeg er forresten ikkespesielt hypp på mye saltsmak heller... :-)

Skrevet

Har det! Skal snart steke dem! :-)

(Måtte vaske opp en gedigen oppvask først, serru.)

La oss få høre hvordan de ble da:-)

Gjest Kimmie
Skrevet

Det er så godt med nybakt brød :-)

Blir mye rot og oppvask av baking ja,har vært effektiv du i dag da.

Skrevet

For meg er det pålegget som setter smaken, ikke saltet i brødet, og jeg er forresten ikkespesielt hypp på mye saltsmak heller... :-)

Jeg mener ikke at brødet skal være salt, for det er ikke godt. Men med for lite salt så blir brødet ikke godt, og da hjelper det ikke med all verdens godt pålegg oppå:-) Det har hendt at jeg har kjøpt brød som helt tydelig inneholder for lite salt, og jeg klarer rett og slett ikke å spise det.

Men smaken er forskjellig:-)

Skrevet

Kjenner brødduften helt hit jeg. Kjennes bra ut :-)

Skrevet

Det må jeg si ja. =(

For nå er det rotete igjen... det jeg måtte vaske opp var noe som hadde stått der et par ukers tid og samlet seg opp... til et fjell...

Hva med å vaske opp hver gang du har spist? Da er det ikke så store jobben:-)

Skrevet

Skal prøve å vaske opp hver kveld. :-)

Jeg bor også alene og har ikke oppvaskmaskin. Men jeg vasker opp hver gang jeg har spist. Det er bare å legge alt i kummen, ta på oppvaskmiddel og glovarmt vann, og la det ligge til du klarer å ta i vannet uten å brenne deg. Da er oppvasken ren omtrent, og det er bare å plassere den i et stativ på benken hvor den tørker av seg selv. Finnes ikke noe som er mindre arbeidskrevende enn det:-)

Gjest Kimmie
Skrevet

Det må jeg si ja. =(

For nå er det rotete igjen... det jeg måtte vaske opp var noe som hadde stått der et par ukers tid og samlet seg opp... til et fjell...

Kjedelig med rot.

Skrevet

Jeg bor også alene og har ikke oppvaskmaskin. Men jeg vasker opp hver gang jeg har spist. Det er bare å legge alt i kummen, ta på oppvaskmiddel og glovarmt vann, og la det ligge til du klarer å ta i vannet uten å brenne deg. Da er oppvasken ren omtrent, og det er bare å plassere den i et stativ på benken hvor den tørker av seg selv. Finnes ikke noe som er mindre arbeidskrevende enn det:-)

Det var et godt råd (for flere:-)

Skrevet

Det var et godt råd (for flere:-)

He..he...Dette har jeg praktisert i mange år nå, og det fungerer fabelaktig:-) Oppvask er ikke verre enn som så. Men det gjelder å ta det før det blir for mye. Det er da det blir et ork. Pluss å fylle vann i kjeler og skylle av tallerkener med en gang de er brukt, slik at ting ikke får en sjangse til å sette seg fast:-)

Skrevet

Ble utrolig godt. :-)

Spiser bare med litt smør på, jeg. Men så er det jo mye godt oppi brødet da.

Det var det sikkert. Flink du er da :-) Kjenner få menn som baker, så det synes jeg var kult :-)

Skrevet

He..he...Dette har jeg praktisert i mange år nå, og det fungerer fabelaktig:-) Oppvask er ikke verre enn som så. Men det gjelder å ta det før det blir for mye. Det er da det blir et ork. Pluss å fylle vann i kjeler og skylle av tallerkener med en gang de er brukt, slik at ting ikke får en sjangse til å sette seg fast:-)

Slik skal det heretter bli hos oss også :-)

Skrevet

Ble utrolig godt. :-)

Spiser bare med litt smør på, jeg. Men så er det jo mye godt oppi brødet da.

Hva annet enn salt og hvetemel var i brødet da? Høres ut som du har slått deg skikkelig løs! :o)

Skrevet

Hva annet enn salt og hvetemel var i brødet da? Høres ut som du har slått deg skikkelig løs! :o)

Det er visse sider av seg selv han har holdt relativt godt skjult for oss...*s*

Jeg hadde samme inntrykk som deg av hans kosthold, men etter gårsdagens tråd om laging av saus og så nå denne om brødbaking, så er jeg blitt mer usikker!

Skrevet

Du er i fred med å ødelegge imaget ditt, SMIR...*s* . Laging av saus, wok - og nå brødbaking - overgår mine kokkeferdigheter. Særlig sausetråden var ganske imponerende!

Skrevet

Hvetemel, salt, fersk gjær, yoghurt (naturell), smør, honning, valnøtter, sesamfrø og oliven. :-)

Høres ut som en spennende blanding! Med unntak av olivenene...

candyqueen_83
Skrevet

Høres ut som en spennende blanding! Med unntak av olivenene...

det var jo olivenene som gjorde hele blandingen litt mer spennende da :o)

Skrevet

det var jo olivenene som gjorde hele blandingen litt mer spennende da :o)

Oliven kommer ikke innenfor mine lepper annet enn i oljeform. *Grøss*

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...