Gå til innhold

ARG. Denne naboen

Anbefalte innlegg

Mista nikket
Skrevet

Jeg er sà enig med deg!

Om man ikke takler lyd fra andre bör man vel rett og slett flytte til et öde sted. Jeg blir sà irritert av folk som hele tiden henger seg opp i naboers dagelige gjöremàl , skulle tro slike ikke har noe liv siden de ikke klarer à la vaere à fokusere pà hva andre gjör til envher tid! Dette er dog intet stikk til andre som har uttrykket seg i denne tràden, jeg bare snakker generelt og rett fra levra:-)

Det er mye folk klager på. Her i lokalavisen var det en som mente han hadde lest om en lov om at det skulle være stille i fellesferien. jeg må bare riste på hodet over folk som må klage på alt.

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• adelie

5

• Lillemus

4

• Gimmick

2

• tusseline

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Ja når du vet ikke hva dette dreier seg om.

Skyt bikkja hennes davel? ... Jeg uttalte meg selvsagt utfra den lille info-en jeg hadde. Og gneldrebikkjer er verre enn litt fottrinn.

Gjest Kimmie
Skrevet

Hvis en er i full jobb, har hus og hage, så MÅ en jo ta ibruk fritida si (som da ofte er samtidig med naboenes fritid) for å få gjort større arbeider inne og ute! Det er ikke alle som har råd til å hyre inn dyre fagfolk til alt. Og om en gjør DET, så begynner forresten de fleste av dem kl 07. Og de kan likegodt finne på å jobbepå en lørdag.

Det har du rett i forsåvidt..men irriterende det er det.

Gjest Vanuna
Skrevet

Det har du rett i forsåvidt..men irriterende det er det.

Hvorfor???? fordi du er hjemme der og da og vil ha fred eller fordi Gud har sagt det?

Skrevet

Hvorfor skal vi vente til etter kirketid?

Normal folkeskikk...

Gjest annonymia
Skrevet

??? Hvor er den loven som forbyr å snekkere på søndager?

Gjest bikku
Skrevet

??? Hvor er den loven som forbyr å snekkere på søndager?

Her, for eksempel:

http://lovdata.no/cgi-wift/wiftldles?doc=/usr/www/lovdata/all/tl-19950224-012-0.html&emne=arbeid*%20s%d8ndag*&&

Er overrasket over at det ser ut til å være få som kjenner til den. I vårt nabolag er det heldigvis stor forståelse for at noen enkelte dager (eller enkelte år) må ta i bruk søndager for å komme i mål med arbeidet som skal utføres.

ringerikskringla
Skrevet

vi har en som bor i kjeller leiligheten i huset vårt.Han er ikke av den rolige typen men så lenge han bare tar hensyn ved og være stille med musikk etter kl 21 om kvelden så er jeg fornøyd. Da skal barna sove.Vi har snakket med han om dette og det godtar han

Gjest Vanuna
Skrevet

I Norge

Står det noe lovfestet om hva som er normal folkeskikk i Norge?

Skrevet

Jeg går aldri med sko på, men dette er en gammel dame som har vært pest og en plage i nabolaget i 40 år. Da jeg flyttet først inn her var det fyllefester og bråk dernede de første månedene. så døde samboeren hennes, og før det hadde hun mistet mannen sin. Begge to slo henne og herjet i nabolaget.

Det er ikke mulig å ta alvorlig at hun klager over at jeg legger meg om kvelden og står opp om morgenen.

hehe, jeg hadde en gammel dame boende i etasjen under (blokk) som ringte tidlig en fridag (vi hadde mulighet til å sove) for å klage på at hun nesten ikke hadde sovet i natt fordi mannen min snorka så fælt!! Hehe.. hun drømte nok at han snorka... :P

Gjest bikku
Skrevet

--men det er spesifisert: ''Ved kirke eller gudstjenestested er det mens helligdagsfreden varer ikke tillatt å forstyrre gudstjenesten med unødig larm eller arbeid eller annen forstyrrende virksomhet. ''

Så hvis de ikke hører det inni kirken, kan man snekre litt.. :)

Du må nok lese første del av § 4 også ;) Evt flytte til et hyggelig nabolag som forstår at det er mye god hvile i å kjøre gressklipper eller svinge hammeren på en søndag.

Skrevet

Står det noe lovfestet om hva som er normal folkeskikk i Norge?

Selvsagt ikke. Folkeskikk er ikke det samme som lov.

Gjest Kimmie
Skrevet

Hvorfor???? fordi du er hjemme der og da og vil ha fred eller fordi Gud har sagt det?

Fordi jeg gjerne vil sove lenge,iallefall lenger enn til halv åtte. Hehe ;-)

Gjest majas mamma
Skrevet

hehe, jeg hadde en gammel dame boende i etasjen under (blokk) som ringte tidlig en fridag (vi hadde mulighet til å sove) for å klage på at hun nesten ikke hadde sovet i natt fordi mannen min snorka så fælt!! Hehe.. hun drømte nok at han snorka... :P

He, he. Jeg var innklat som vara i et møte i Bortettslaget. Der ble det lest opp en skriftlig klage fra en familie, på dem i etasjen over. Og brevet lød omtrent som følger.

"Vi vil med dette klage på ...... i leilighet....... Vi har store problemer med å sove om nettene da vi til stadighet våknet av dunk i gulvet. Det viser seg at de har hundene inne på soverommet om natten, og hver gang de dunker halen i gulvet våkner vi. ....."

Må vel nevne at klagen om haldunkingn ikke ble tatt til følge.

Skrevet

He, he. Jeg var innklat som vara i et møte i Bortettslaget. Der ble det lest opp en skriftlig klage fra en familie, på dem i etasjen over. Og brevet lød omtrent som følger.

"Vi vil med dette klage på ...... i leilighet....... Vi har store problemer med å sove om nettene da vi til stadighet våknet av dunk i gulvet. Det viser seg at de har hundene inne på soverommet om natten, og hver gang de dunker halen i gulvet våkner vi. ....."

Må vel nevne at klagen om haldunkingn ikke ble tatt til følge.

Hehe... du kunne jo anbefalt sov i ro... :=)

Gjest majas mamma
Skrevet

Hehe... du kunne jo anbefalt sov i ro... :=)

Det løste seg etterhvert. Familien flyttet, og kjøpte seg enebolig. Da var de iallefall kvitt haledunkingen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...