Gå til innhold

er dette frekt?

Anbefalte innlegg

Gjest kahloli
Skrevet

En gammel veninne av meg er i byen, på besøk hos en annen veninne jeg ikke kjenner. Hun var aldri en nær veninne men vi bodde sammen i et år. Hadde egentlig en kaffeavtale vi to i kveld, men så ringer hun nå i siste liten og forteller at de er i gang med grilling hjemme hos de, og om jeg ikke heller vil komme dit.

Er dette frekt? Har ikke lyst til å være med flere mennesker i kveld, og føler på en måte meg mindre viktig. Hun er også den veldig snakkesalige typen, og jeg er redd jeg vil havne på sidelinjen.

Men samtidig kan det bare være meg som har dårlig selvtillit. Ville dere ha gått`?

Gjest Vanuna
Skrevet

Dette er helt greit. Hvis du ikke vil gå så gjør du ikke det, men da er det på grunn av deg og ikke henne.

Mary Poppins
Skrevet

Nei jeg synes absolutt ikke det var frekt.

Skrevet

Dette synes jeg ikke er frekt i det hele tatt. Hun inkluderer jo deg også. Jeg ville dratt hvis jeg var selskapssyk, og var jeg ikke det ville jeg blitt hjemme med den beste samvittighet siden dette ble noe annet en det som opprinnelig var planlagt.

Gjest bikku
Skrevet

Nei, det er ikke frekt. Det er forståelig, og sikkert ikke bare enkelt for henne å omgjøre avtalen med deg heller. Om du ikke vil gå, så takker du bare pent nei. Om du går, så er det verste som skjer at du har en kjedelig kveld, men det kan jo bli hyggelig!

Selv hadde jeg vært lettet. Syns alltid det er enklere med flere, enn bare en til en, med mindre det er noen veldig gode og nære venner.

Skrevet

Jeg synes det hørtes hyggelig ut, jeg, iallfall hvis hun virkelig mente at du er velkommen. Men du kan jo selvsagt også slappe av hjemme med god samvittighet.

Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme jeg. :o) Liker meg heller ikke i slike settinger hvor jeg ikke kjenner noen.

Gjest JUSTaMinute
Skrevet

Frekt er det vel ikke, vi reagerer alle forskjellig sosialt. Men hvis du hadde tenkt deg en pratestund bare mellom dere to, så blir jo det her noe helt annet enn du sa ja til, dermed kan du også si nei takk, da tar vi det en annen gang.

Jeg har selv opplevd å bli skuffet hvis jeg har sett fram til en venninneprat, med oppdateringer både om det ene og det andre, og så blir andre involvert. Ei venninne kunne plutselig dra med unger på våre avtalte treff uten å si ifra, og da får en jo ikke pratet. Unger er helt greit det, hvis en vet om at de kommer, for da er en innstilt på det. Å treffe venne rmed og uten barn blir to elt forskjellige ting. Jeg liuker begge deler, men liker vite hva det blir.

Gjest kahloli
Skrevet

Jeg hadde blitt hjemme jeg. :o) Liker meg heller ikke i slike settinger hvor jeg ikke kjenner noen.

Jeg gikk. Og det var helt greit, gav meg ikke så mye. Vennene hennes var litt inn i sin egen greie, og de var ferdig med å grille når jeg kom. Så vi spilte bare biljard, og fikk litt oppdateringer fra min veninne. Så det var ok.

Synes det hadde vært hyggeligere på tomannshånd jeg da. Men koselig å se igjen gamle kjente en gang imellom uansett.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...