Gå til innhold

Skal du ta vaksinen?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er vel helt naturlig å være redd for å miste livet, og miste sine nærmeste. Overlevelsesinstinktet ligger dypt forankret i alle levende vesener.

Er ikke du redd for at ungene dine skal bli syke da? De tilhører jo den alderskategorien som er aller mest utsatt for å bli syke.

Nei, jeg er ikke hysterisk redd.

Ønsker ikke sykdom på noen, men kanskje det er vestens tur å betale....? Gud vet, at de fattige landa har nok å stri med fra før!

Men det ender vel med denne som all annen sykdom i moderne tid, vi vaksinerer oss fri, de fattige dør.

• Svar 80
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

14

• hidi, the scorpion

13

• tzatziki1365380058

9

• brilleslangen

8

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Nei, jeg er ikke hysterisk redd.

Ønsker ikke sykdom på noen, men kanskje det er vestens tur å betale....? Gud vet, at de fattige landa har nok å stri med fra før!

Men det ender vel med denne som all annen sykdom i moderne tid, vi vaksinerer oss fri, de fattige dør.

Ja, den sterkeste vil alltid overleve, dessverre:-) Slik er det i alle sammenhenger.

Jeg tror nok ikke at du er fullt så tøff den dagen du eventuelt står overfor det faktum at du selv eller en av dine nærmeste er alvorlig syk av svineinfluensa.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det aner meg at du er ute etter en liten diskusjon i dag du hidi....

tror du ikke de "fattige" også hadde beskyttet seg dersom de kunne?Det tror jeg. Men du kan ikke mene vi skal la være å beskytte oss i solidaritet med de som ikke kan?

I såfall må du slutte å bruke bil og buss også da, for tenk på allede som er fattige som ikke har mulighet til å kjøre bil og buss men som er nødt til å bruke beina...

Eller slutte å handle mat fordi det er mange i verden som sulter... eller slutte å ta imot medisiner om du eller i noen i familien får alvorlige sykdommer fordi ikke alle i verden har samme mulighet..

;-)

''Det aner meg at du er ute etter en liten diskusjon i dag du hidi...''

Absolutt;)

Men jeg er ærlig i meningene mine. Og ingen liv er mer verd enn et annet. Så jeg blir alltid veldig provosert i slike diskusjoner.

For uansett hva dere "opplyste" mennesker tror, så er det alltid de fattige som må betale.....

De beste vaksiner til vesten, de andre til land som ikke kan betale nok. De fattige selger nyrer (det er ikke lovlig i noen i-land, men mottakeren er selvfølgelig rik), men hvem bryr seg?

Ikke så lenge vi kan hindre at en _nordmann_ dør av svineinfluensa!

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Jeg tror at det er overdrevet, men jeg er _ikke_ lege... Har aldri hatt influensa, ikke barna mine heller, og jeg hater krisemaksimering!

Husker redselen for munn og klovsyke og fugleinfluensa, begge deler sterkt overdrevet. Malaria tar livet av flere mennesker enn begge tilsammen!

Så fort vi oppdager en liten trussel mot vår trygge verden, så hyler og skriker vi, men vi har godtatt at andre mennesker lever under tusen ganger verre forhold.....

Blir kvalm av vår selvgodhet, langt inni døden tenker vi bare på våre egne:(

Så om jeg dør av svineinfluensa, så overlever kanskje en annen på denne kloden.

Nå overtolker du kraftig!

Brilleslangen skrev ikke at vi skulle dø av svineinfluensaen, bare at vi ville bli smittet av den før vaksinen kommer. Og det har hun(?) nok helt rett i.

Skrevet

Leste i dag at man kan bli sykere av vaksinen enn av sykdommen. Forutsatt at man er frisk og rask fra før da.

brilleslangen
Skrevet

Brilleslangen skrev ikke at vi skulle dø av svineinfluensaen, bare at vi ville bli smittet av den før vaksinen kommer. Og det har hun(?) nok helt rett i.

du har rett i at jeg er en hun ja...:-)

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Leste i dag at man kan bli sykere av vaksinen enn av sykdommen. Forutsatt at man er frisk og rask fra før da.

Det var det jeg hadde en følelse av. Har du link?

Gjest Ulvinnen
Skrevet

du har rett i at jeg er en hun ja...:-)

Takk, da vet jeg det :)

Og jeg tror at du har rett i det andre også.

hidi, the scorpion
Skrevet

Ja, den sterkeste vil alltid overleve, dessverre:-) Slik er det i alle sammenhenger.

Jeg tror nok ikke at du er fullt så tøff den dagen du eventuelt står overfor det faktum at du selv eller en av dine nærmeste er alvorlig syk av svineinfluensa.

Jeg ville selvfølgelig dø hundre ganger før barna mine!

Men det vil alle mødre i verden!

Skal vi spares pga rikdom?

brilleslangen
Skrevet

''Det aner meg at du er ute etter en liten diskusjon i dag du hidi...''

Absolutt;)

Men jeg er ærlig i meningene mine. Og ingen liv er mer verd enn et annet. Så jeg blir alltid veldig provosert i slike diskusjoner.

For uansett hva dere "opplyste" mennesker tror, så er det alltid de fattige som må betale.....

De beste vaksiner til vesten, de andre til land som ikke kan betale nok. De fattige selger nyrer (det er ikke lovlig i noen i-land, men mottakeren er selvfølgelig rik), men hvem bryr seg?

Ikke så lenge vi kan hindre at en _nordmann_ dør av svineinfluensa!

Jeg er enig i at alle mennesker er like mye verdt, men jeg tillater meg likevel å være litt egoistisk på min egen (og mine nærmestes) vegne. Ser ikke noe galt i det....

Skrevet

Jeg ville selvfølgelig dø hundre ganger før barna mine!

Men det vil alle mødre i verden!

Skal vi spares pga rikdom?

Nå er vel barna dine mye mer utsatt for å bli syke enn deg?

tzatziki1365380058
Skrevet

I nyhetene leser man jo at man kan bli enda sykere av vaksinenn enn av influensaen da... Så lenge myndighetene ikke oppfordrer til at alle bør ta denne vaksinen lar vi det være tror jeg.

Du trenger ikke være i tvil om at norske myndigheter kommer til å oppfordre til å ta vaksinen! Det kom klart frem av pressekonferansen som var i dag.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det var det jeg hadde en følelse av. Har du link?

I teorien, og dersom den ikke blir bedre testet.....

tzatziki1365380058
Skrevet

I teorien, og dersom den ikke blir bedre testet.....

De holder på med kliniske tester i Australia nå, så dette kommer de til å vite mer om før vaksinen tilbys.

tzatziki1365380058
Skrevet

Det var da en høyst realistisk uttalelse. Vaksinen er ikke klar før i september, mens man regner med at det store utbruddet i Norge bare er et par uker unna.

Noen dager til flere uker sa de i dag på pressekonferansen i dag. Med andre ord er det høyst usikkert når det store utbruddet blir.

tzatziki1365380058
Skrevet

Ja, det er en høyst realistisk uttalelse. Vaksinen er kanskje til og med ikke klar før i november/desember, leste jeg. Og det er tydelig opplyst om at mange vil rekke å bli syke innen vaksinen er klar.

Antagelig kommer vaksinen i september/ oktober, sa de på pressekonferansen i dag. De regner med at de kan rekke å vaksinere en rekke mennesker før de blir syke, og det første store utbruddet kan komme om alt fra noen dager til om flere uker.

Det er ikke fri smitte i Norge ennå, dvs at folk enten kommer hjem fra utlandet med smitte, eller blir smittet av noen som har vært der.

Også jmf. pressekonferansen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Har lyst på en diskusjon om tema!

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg er enig i at alle mennesker er like mye verdt, men jeg tillater meg likevel å være litt egoistisk på min egen (og mine nærmestes) vegne. Ser ikke noe galt i det....

Ingen ser noe galt ved det!

Der starter problemet......

Ingen så noe galt i HIV, så lenge det holdt seg i Afrika:P

Det er først når vi selv møter døden i hvitøyet, at vi gidder å engasjere oss for andre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...