Gå til innhold

hmmm.... facebook og venneforslag

Anbefalte innlegg

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Til høyre, oppe, på facebook-siden kommer det forslag på personer jeg kan være venn med.

De aller fleste som dukker opp her er personer som jeg har felles venner med.

Men noen er ikke venner med venner av meg, de er heller ikke i samme grupper som meg, fra samme by etc.

Hvorfor i all verden foreslår facebook da at jeg skal bli venn med dem??? Folk jeg ikke aner hvem er.

Gjest minnah
Skrevet

De vil selvfølgelig at flest mulig skal finne hverandre, for å få mest mulig aktivitet på sidene.

Hvem du faktisk kjenner og ikke kan jo ikke Facebook vite, men om noen på vennelista di har felles venner, er det jo en viss mulighet for at du også kjenner disse.

Gjest lurer jeg på
Skrevet

De vil selvfølgelig at flest mulig skal finne hverandre, for å få mest mulig aktivitet på sidene.

Hvem du faktisk kjenner og ikke kan jo ikke Facebook vite, men om noen på vennelista di har felles venner, er det jo en viss mulighet for at du også kjenner disse.

Jeg mistenker at facebook får tak i opplysningene fra hotmailkontoen min.

Den ene personen har jeg mailet med, i forbindelse med finn.no.

Gjest håttårnått
Skrevet

Det er faktisk helt riktig. Alle mine hotmail avsendere er listet opp som "venner"

Gjest minnah
Skrevet

Har du oppgitt mailadresse og passord i forbindelse med den tjenesten hvor Facebook skal lete opp kjente for deg? Det må man aldri gjøre..

Gjest Elextra
Skrevet

Har lurt på det samme, og har også lurt på hvorfor det har dukket opp enkelte jeg vet hvem er, men som jeg ikke har felles FB-venner med. Kanskje vedkommende har venner som igjen er venner med mine venner?

På LinkedIn vil du jo alltid få vite hvor mange ledd du er fra en hvilken som helst person, ganske kjekt egentlig:-)

Gjest dfghj
Skrevet

Har lurt på det samme, og har også lurt på hvorfor det har dukket opp enkelte jeg vet hvem er, men som jeg ikke har felles FB-venner med. Kanskje vedkommende har venner som igjen er venner med mine venner?

På LinkedIn vil du jo alltid få vite hvor mange ledd du er fra en hvilken som helst person, ganske kjekt egentlig:-)

LinkedIn?

Er det en applikasjon på Facebook?

Gjest dfghj
Skrevet

Skjønner ikke hvordan den kan vite hvor mange ledd jeg er fra hvilken som helst person da? Skeptisk til å registrere meg, og de andre må vel også være registrert for at jeg skal vite hvor mange ledd de er fra meg, eller?

Gjest Elextra
Skrevet

Skjønner ikke hvordan den kan vite hvor mange ledd jeg er fra hvilken som helst person da? Skeptisk til å registrere meg, og de andre må vel også være registrert for at jeg skal vite hvor mange ledd de er fra meg, eller?

Ja, du må være registrert for å vite hvor mange ledd du er unna de enkelte. Usikker på om du får vite om folk som er mer enn 3 ledd unna - jeg får i hvertfall stadig opp navn på folk som er 2-3 ledd unna, i tilfelle jeg vil legge dem til. Det finnes andre nettsamfunn der man kan slå opp et hvilket som helst navn og beskjed om hvor mange ledd du er unna og hvem som er i mellom (du må være registrert selv).

Tror ikke dette er noe mer usikkert eller farlig enn andre nettverk. Det brukes først og fremst i jobbsammenheng.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...