Gå til innhold

Anbefalinger på ny mobil?

Anbefalte innlegg

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, det glemte jeg å få med. Syns den er lekker, jeg da.

Helt enig i at den er lekker, men om jeg synes likevel det er overraskende hvor godt den ligger i hånden i forhold til hvordan den ser ut (skyldes vel i stor grad den avrundede baksiden)

Gjest den har jeg!
Skrevet

Den ser jo grei ut, og ikke minst rimligere enn andre i samme klasse. Hvordan er den å være på nett med?

Veldig bra å være på nett med.

Gjest iphåne
Skrevet

''Hvilke funksjonaliteter er det du snakker om da? Jeg prøver å fostå hva det er som gjør iphone så spesiell for sine tilhengere, det gjør meg nysgjerrig.''

For det første har iPhone et berøringssystem ingen andre helt har greid å få til enda, operativsystemet på iPhone slår alt annet jeg noen gang har hatt på en mobil. Og jeg har hatt _mange_! Det er så enkelt og intuitivt å finne ut av, og det er en drøm å bruke. Jeg kunne f.eks aldri tenke meg å bruke en telefon der du trenger stylus for å navigere rundt, det burde være helt unødvendig for andre også når Apple har fått det til.

Den handterer musikk og bilder på en måte jeg heller aldri har sett på noen annen mobil, den kan f.eks brukes som bildebank for bilder tatt med vanlig kamera, og jeg liker å ha med meg de beste bildene mine rundt omkring. Den har den beste og enkleste løsningen mot bruk av internett. Det finnes iPhone-spesialiserte websider i søkk og kav, og det fungerer perfekt.

iPhone har vært på markedet i to år nå, og allerede har den slått ni (?) år gamle Windows mobile langt ned i støvlene hva antallet nedlastbare applikasjoner angår. Da er det snakk om kanskje ti ganger så mange programmer enn det som finnes for Windows mobile, og som kjent finnes Windows mobile i langt flere telefonmodeller enn Apple OSX gjør. Vel sies det at Apple er restriktive med hva slags programmer de slipper innenfor, men da må vel de andre også være restriktive når antallet er så til de grader skjevt? Eller så syns rett og slett utviklere det er artigere å lage programmer for iPhone, ikke vet jeg.

Programmer jeg bruker, og som jeg ikke kunne tenke meg å være foruten er blant annet

* Shazam som forteller meg hva slags sanger som spilles på radio, på TV, i en bar el.l. og som gir meg direkte mulighet til nedlasting om den finnes i iTunes store,

* iTunes store, bare et tastetrykk til verdens største musikkbutikk fra iPhone. Støtte for å finne musikk på iTunes store finnes i mange applikasjoner etter hvert, utrolig enkelt!

* myAnalytics som viser besøkstatistikk på heimesida mi,

* Leveringer som jeg kan spore pakker med,

* Simplify som gjør at jeg kan streame musikken fra PC'en min til iPhone hvor enn jeg er så lenge PC'en min hjemme er påslått,

* diverse programmer for instillinger av kameraet mitt,

* kokebøker,

* Oxford dictionary (samme som i bokform),

* valutakalkulatorer og omregningskalkulatorer av diverse slag,

* Skype,

* Radioapplikasjoner med alle norske radiokanaler, vel og merke streamet sånn at du enten må ha nettverk i nærheten eller bruke mobilnettet. Hører bare radio hjemme, jeg da...

* full støtte for Google calendar og massevis av artige spill jeg bruker når jeg trenger få tida til å gå.

Og da har jeg bare nevnt en brøkdel av det jeg har på telefonen min av nyttige og unyttige ting.

Akkurat nå venter jeg bare på at TomTom skal slippe sin bilnavigering for iPhone, da blir telefonen min perfekt.

''Konkret så liker jeg ikke itunes, spesielt filformatet og at det er så tungvindt å bruke på andre enn Apple sine produkter.''

Det var nok sånn en gang, men det er ikke sånn lenger. Nå kan du bruke filer kjøpt i iTunes på hvilken som helst MP3-spiller eller telefon som støtter AAC.

''Og hva vet du om jeg sitter og knoter? ;) Men at det er et Microsoftprodukt har du heltl rett i. ;)''

Statistisk var sansynligheten for at du bruker en PC med Windows rundt 90% et sted...

Den suger på sms/mail. Iphone er fin, men uten qwerty faller den sterkt. Å sende sms eller mail for de som bruker det hyppig er iphone miserabel til. Har man hatt qwerty går man sjelden tilbake til å dille på skjermen med touch.

Skrevet

Helt enig i at den er lekker, men om jeg synes likevel det er overraskende hvor godt den ligger i hånden i forhold til hvordan den ser ut (skyldes vel i stor grad den avrundede baksiden)

Ja, jeg også ble overrasket over dette da jeg prøvde den første gang for ca et år sida. Og etter hvert imponerer den meg bare mer og mer, noe som er første gang på mobilfronten for min del. Før pleide jeg ønske meg ny mobil tre-fire måneder etter at jeg hadde kjøpt ny. iPhone har jeg hatt et år snart, og jeg er fremdeles strålende fornøyd.

Skrevet

Den suger på sms/mail. Iphone er fin, men uten qwerty faller den sterkt. Å sende sms eller mail for de som bruker det hyppig er iphone miserabel til. Har man hatt qwerty går man sjelden tilbake til å dille på skjermen med touch.

''Den suger på sms/mail. Iphone er fin, men uten qwerty faller den sterkt. Å sende sms eller mail for de som bruker det hyppig er iphone miserabel til. Har man hatt qwerty går man sjelden tilbake til å dille på skjermen med touch.''

Det er touch som gjør iPhone så unik og utrolig bra, og mange jeg kjenner ønsker seg faktisk ikke tilbake til fysiske taster etter å ha brukt touch på iPhone. Av alle mobiler jeg har hatt er iPhone den beste jeg noen sinne har hatt nettopp til mail og sms, og jeg bruker særlig mail på mobilen mye. Det trenger definitivt _ikke_ være fysiske taster for å være qwerty, så enten vet du ikke hva det er som gir den betegnelsen, eller så snevrer du det inn til å bare gjelde fysiske taster, noe som er direkte feil. iPhone har qwerty, og i liggende modus er tastene mer enn store nok for meg. De er store nok til meg i stående modus også.

Gjest iphåne
Skrevet

''Den suger på sms/mail. Iphone er fin, men uten qwerty faller den sterkt. Å sende sms eller mail for de som bruker det hyppig er iphone miserabel til. Har man hatt qwerty går man sjelden tilbake til å dille på skjermen med touch.''

Det er touch som gjør iPhone så unik og utrolig bra, og mange jeg kjenner ønsker seg faktisk ikke tilbake til fysiske taster etter å ha brukt touch på iPhone. Av alle mobiler jeg har hatt er iPhone den beste jeg noen sinne har hatt nettopp til mail og sms, og jeg bruker særlig mail på mobilen mye. Det trenger definitivt _ikke_ være fysiske taster for å være qwerty, så enten vet du ikke hva det er som gir den betegnelsen, eller så snevrer du det inn til å bare gjelde fysiske taster, noe som er direkte feil. iPhone har qwerty, og i liggende modus er tastene mer enn store nok for meg. De er store nok til meg i stående modus også.

Jeg vet hva qwerty er, jeg snakker om fysiske taster. Jeg bruker mail i jobbsammenheng og har aldri vært ute for mer knoting

Skrevet

Jeg vet hva qwerty er, jeg snakker om fysiske taster. Jeg bruker mail i jobbsammenheng og har aldri vært ute for mer knoting

''Jeg vet hva qwerty er, jeg snakker om fysiske taster.''

Godt du innser det er to forskjellige ting...

''Jeg bruker mail i jobbsammenheng og har aldri vært ute for mer knoting''

Du er kanskje klønete eller har pølsefingre. :-) Jeg syns ikke det er knotete, og jeg bruker tastaturet på iPhone mye daglig. Og jeg er revmatisk i tillegg.

Men det er klart, ikke alle telefoner passer for alle, og det er noe med å innse at andre har andre brukeropplevelser enn en selv og ikke bastand påstå at ting er dårlig bare fordi en selv ikke får til å bruke det.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...