Gå til innhold

Er nordmenn gjerrige og kjipe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565083

Eller bare drittlei av kriminelle bander som kommer fra Østblokkland og tigger, raner og stjeler fra oss midt på lyse dagen? Eller svindler til seg masse penger fra bankkontoene våre? Selvfølgelig er det synd på folk som sulter og ikke har råd til tak over hodet, men jeg tror nordmenn har fått nok av tigging osv.

jeg gir ALDRI en krone til sigøynere. Har jeg småpenger og blir spurt av en narkoman gir jeg. Fordi han/hun bor i et av verdens rikeste land, men allikevel ikke får den hjelpen han/hun har krav på..

Kanskej de slutter å komme hit på tigge-tur snart? Håper det!

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=565083

Gjest giggsi
Skrevet

Helt enig med deg. Regner med de får enda mindre penger nå som artikkelen har stått på trykk. :)

Gjest Elextra
Skrevet

Enig med deg. Ønsker ikke å bidra til å gjøre tiggingen deres lønnsom slik at enda flere kommer.

Ikke så sjelden gir også jeg litt til narkomane.

Gjest Fanta zero
Skrevet

Enig med deg - bortsett fra deg med narkomane.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

Helt greit at de ser på oss som gjerrige og kjipe, bare det fører til at de ikke kommer hit for å tigge og utføre annen kriminalitet.

Jeg gir aldri noe til tiggere, men kan gi til gatemusikantene/mimerne, for de underholder i det minste for pengene.

Skrevet

Jeg gir ikke til noen tiggere, uansett nasjonalitet. Det har hendt jeg har gitt en slant til en gatemusikant eller to da, men det blir noe annet enn ren tigging synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...