Gå til innhold

vanlig at homofile også har ring på fingeren?

Anbefalte innlegg

Gjest Aina KM
Skrevet

homofile som lever i partnerskap, ekteskap, har de også ring på fingeren? Eller hvordan er det? Bare spør, siden jeg ikke kjenner så mange homofile som lever i partnerskap/ekteskap

Gjest Elextra
Skrevet

Ja, tror det ene er like vanlig som det andre, i hvertfall om de er gift/har inngått partnerskap.

Gjest Aina KM
Skrevet

Ja, tror det ene er like vanlig som det andre, i hvertfall om de er gift/har inngått partnerskap.

Er det også like vanlig at de tar hverandres navn etter partnerskap/ekteskap?

Gjest Lesbisk.
Skrevet

Ring er helt normalt. Navneendring er mindre vanligvanlig men mulig vi ser en endring på dette nå som det faktisk er lov å gifte seg på normalt vis.

Gjest Elextra
Skrevet

Tror ikke det, men har ikke peiling.

Gjest Kjønnsløs kjærlighet - heldigvis!
Skrevet

Å ha ring på fingeren er et symbol på kjærlighet, og dette symbolet benytter homofile seg av på samme måte som hetrofile. Menn bruker nok i større grad andre typer ringer enn "typiske gifteringer", har jeg sett.

Å ta hverandres etternavn har ikke vært like vanlig, siden man i homofilt ekteskap framstår som mer "likeverdige" partnere; i hetrofile ekteskap tar i all hovedsak kvinnen mannens navn, men siden man ikke har en mann- og kvinneside i homofile ekteskap, er ikke dette like naturlig (enda). Blant mine venner ser jeg allikevel at trenden går mer og mer mot at man tar partnerens navn og henger på sitt eget, særlig i de forhold hvor man også har/ønsker seg barn.

Skrevet

De jeg kjenner har ihvertfall forlovet seg med ringer.

Skrevet

Aner ikke hva som er vanlig, men min søster og hennes kjæreste kjøpte kjærlighetsringer til hverandre. Når de gifter seg i desember skal de visstnok skifte til rett hånd og finger på dem.

Gjest Kayia
Skrevet

Å ha ring på fingeren er et symbol på kjærlighet, og dette symbolet benytter homofile seg av på samme måte som hetrofile. Menn bruker nok i større grad andre typer ringer enn "typiske gifteringer", har jeg sett.

Å ta hverandres etternavn har ikke vært like vanlig, siden man i homofilt ekteskap framstår som mer "likeverdige" partnere; i hetrofile ekteskap tar i all hovedsak kvinnen mannens navn, men siden man ikke har en mann- og kvinneside i homofile ekteskap, er ikke dette like naturlig (enda). Blant mine venner ser jeg allikevel at trenden går mer og mer mot at man tar partnerens navn og henger på sitt eget, særlig i de forhold hvor man også har/ønsker seg barn.

Sånn er det i min verden også!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...