Gå til innhold

Tungpusthet = Mycoplasma

Anbefalte innlegg

Hei

For tre år siden så var jeg hardt angrepet av en Mycoplasma-infeksjon som ga meg lungebetennelse, blodforgoftning og nyresvikt.

For litt i overkant av en måned siden så fikk jeg på ny konstatert en Mycoplasma-lungebetennelse som jeg fikk en tidagers Ery-Max kur mot. Denne gangen så hadde jeg langt svakere symptomer og merket stort sett bare at jeg (siden april) har vært veldig slapp, trøtt og forkjølt m/hoste.

Jeg ville gjerne få tatt en prøve etter gjennomført Ery-Max kur for å bli forsikret om at jeg hadde fått sykdommen ut av kroppen. Da fikk jeg beskjed om at jeg måtte vente i minst en måned før jeg kunne ta en blodprøve siden antistoff etc ville fortsatt befinne seg i kroppen i så lang tid. Jeg har time hos lege neste fredag og skal da ta prøven.

Det som bekymrer meg er at jeg med unntak av ca en uke etter Ery-Max-kuren så har jeg kontinuerlig vært forkjølet siden slutten av april med en god del hoste. Stort sett tørrhoste. De siste to-tre dagene så har det forverret seg og jeg føler meg veldig tung for brystet, andpusten (faktisk andpusten hele tiden - ikke bare under bevegelse), og jeg har ved flere anledninger idag følt en slags kvelningsfornemmelse nederst i halsen som utløser en kraftig hoste. Kjentes nesten ut som om jeg hadde noe som satt fast i halsen.

Det jeg lurer på er hva dette kan være for noe, og om jeg har noen grunn til bekymring. Jeg er feberfri så da er vel kanskje Mycoplasma og Lungebetennelse utelukket? Jeg må legge til at jeg er gravid i 11. uke og er derfor temmelig bekymret siden jeg har hanglet i såpass lang tid nå + at jeg er nervøs for hvordan det skal gå med fosteret hvis dette utarter seg.

Hva formening kan du ha ut av mine beskrivelser? Hvis det er slik at det her er snakk om noe annet enn "vanlig" hoste så er det ganske lenge for meg å vente i snart to uker til for å komme til lege + en ekstrauke for svar på prøver. Derfor så hadde jeg blitt takknemlig for svar.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33243-tungpusthet-mycoplasma/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...