Gå til innhold

Kul i panna! Engstelig!


Gjest Vil ikke være så kul

Anbefalte innlegg

Gjest Vil ikke være så kul

Jeg oppdaget i mars/april iår, at jeg hadde en liten kul i panna,på venste side.(Litt høyt oppe, ca rett linje med iris) Trodde først det var en kvise, men den var hard som bein. Litt rødt. Vet egentlig ikke nårtid den dukket opp.

Legen så på den (da jeg var til konsultasjon pga andre årsaker!)) i april Sa da at jeg sikkert hadde slått meg, at det så ufarlig ut, mente det var bruskdannelse.

Oppsøkte legen pånytt pga tett nese, og fikk da konstantert hypertrofi av conchas/nesemusling.Er litt plaget av tyngdefølelse/vag smerte ved neserota,øvre kjeve og bak øret. Dette tilskrev legen min den hypertr.conchas. Fikk Flutide Nasal.

I samme slengen ba jeg ho sjekke kulen min påny, med samme svar. Så helt ufarlig ut. Sikkert brusk. Ho sa den ikke hadde vokst (hvilket min samboer også mener) mens jeg innbilder(?)meg at den liksom ikke er slik den var. Mener den var mer som en liten stein/torn, og nå er den liksom mer rund, og med uklar begynnelse på selve hevelsen. (Min samboer sier dette er _innbildning_!)

Jeg er ganske engstelig for kreft,-har nok litt kreftfobi!! Jeg trekker sammenhenger mellom den rare følelsen bak øret med kreft. (To leger har sagt jeg IKKE har hovne lymfeknuter.)Min fastlege sier at den rare følelsen sikkert har sammenheng med nese/bihuleproblemet mitt.

Kan en erfaren lege si at en kreftkul er ufarlig, bare ved å se/kjenne på den? (Jeg har stor tiltro til denne legen, synes hun er flink, det er ikke det! Ho har sagt jeg kan få ansikts-rtg, men ikke fordi det er nødvendig, men for å gjøre meg tryggere.)

Føler meg ellers frisk, god appetitt, ikkerøker, jente, 32 år.

Kan legge til, at en turnuslege mente at mine øre/kjeve"følelser" kunne være kombinert neseprobl/stram musklatur.Har også ubehag i halsmusklatur(sternocleidomas.)i tinning, og i kjevemusklaturen, som kommer og går. Stress.Biter tennene sammen, heiser skuldrene.Tar meg ofte i det.

Kommentarer?

Hilsen en cancerofobisk jente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vil ikke være så kul

Den underlige følelsen bak/under øret (venstre) kommer og går. Av og til tror jeg at det er noe lignende på hø.side, men er ikke sikker. Går liksom og kjenner etter, klemmer og trykker litt, og kjenner etter påny.

Ubehaget i nesa, kjeven, i øyekroken kom først, og så under kjeva og øret iløpet av juli. Ca 1 mnd siden jeg merka akkurat det første gang.

Er så redd for kreft, og føler meg likevel litt "hypokondersk".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er enig i at kulen høres ufarlig ut, men dessverre kan jeg ikke vurdere den med sikkerhet pr. brev. Hvis du mener at den har endret seg, har jeg ikke annet forslag enn at du lar legen undersøke den på nytt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...