Gå til innhold

kyssesyken og fotball

Anbefalte innlegg

Gjest fotballspilller

Hallo

Jeg fikk diagonsen kyssesyken den 8 juni. Da sa doktoren at jeg måtte vente 2 månader med å drive fysik aktivtet som innebar sla g mot milten som feks. boksin og fotball. Snakka med en ny doktor for en uke siden han sa at jeg måtte vente 1 måned til før eg begynte å sparke fotball igjen. Tok prøver i begynnelsen av juli, der alle prøveverdiane var fine bortsett frå s-alat som var på 59.Så den doktoren jeg snakket med for en uke siden sa det ikke var vits å ta nye prøver visst jeg følte meg bra, noe som jeg gjør. Har drive fysisk aktivitet i cirka ein måned og føler nå at jeg ikke er så lang unna formen jeg hadde før jeg fikk kyssesyke.

Så mine spm. er

Hvem av doktoraren har rett må jeg vente to månader eller 3 månader etter jeg fikkk kyssesyken før jeg begynne å spille fotball ?

Jeg er egentleg keeper noe som innnebære masse baller mot milten, skal jeg vente med å stå i mål og berre vera med å spille ute noe som innebere mindre baller milten eller må jeg vente 1 måned til før jeg begynner å spille fotball?

Tusen takk for event. svar Fotballspiller som venter med å kome igang

- fotballspilller

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33297-kyssesyken-og-fotball/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Christian Anker, spesialist i allmennmed

Jeg er usikker på nytten av å vente med trening dersom man føler seg i god form, leverprøvene er tilnærmet normale og legen ikke kan kjenne tegn til at milten er økt i størrelse. Det er som du har efart litt delte meninger om dette, og jeg kan ikke påberope meg å være noeen ekspert på dette spørsmålet enn legen du har vært hos. Jeg foreslår derfor at du forholder deg til hva legen din sier.

Hvis du begynner å trene, kan det for sikkerhets skyld være greitt å vente med på deg keeperoppgaver.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/33297-kyssesyken-og-fotball/#findComment-129738
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...