Gå til innhold

Smertelindring ved tatovering


Illustrert

Anbefalte innlegg

Jeg skal om kort tid tatovere meg på hele ryggen. Jeg skal reise langt avsted for å få dette gjort, og må derfor ha jobben gjort over 2-4 dager sammenhengende, med 5-6 timer under nålen hver dag.

Dette blir naturligvis en ikke helt smertefri opplevelse, og jeg vil gjerne ha tips om hva jeg kan benytte av reseptfrie midler for å kunne slappe av og lindre smertene, og motvirke svimmelhet og kvalme, underveis. Jeg vil også gjerne vite hva jeg bør spise, og eventuelt hva jeg kan ta av vitaminer o.l., for at kroppen skal kunne takle dette best mulig.

Hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paal Sand,lege.

Kjære illustrert.

Primært vil jeg fraråde deg å tatovere hele ryggen.Det høres ut som om du skal få gjort dette i utlandet.Du bør ta i betraktning faren for infeksjoner mm.Jeg håper at du vil revurdere dette.Av smertestillende reseptfrie medisiner har vi Paracetamol og Ibux som kan kombineres og av kvalmestillende har vi Postafen.Som vitamin og mineraltilskudd kan man feks.ta Vitamineral.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...