Gå til innhold

Ville dere turt det? Operasjon i utlandet

Anbefalte innlegg

Gjest fristende
Skrevet

Jeg ønsker å få tatt liposkulptur (fettsuging) av mage og ryggputer. Jeg er en jente i 24 års alderen og er normalvektig. Jeg er slank alle steder unntatt rundt midjen. Jeg var på konsultasjon hos Nobel Klinikken for et par uker siden, og synes egentlig det var en ganske ubehagelig opplevelse. Ble først møtt av en operasjonssykepleier, for så å bli sendt videre til en "konsulent" som skulle diskutere pris. Hun var svært smiskete og kom med relativt usypatiske utsagn ("du passer jo perfekt til fettsuging, for fettsuging er ikke for tjukke mennesker, neida de må nok komme seg opp av sofaen og slanke seg de"). Hun foreslå og fettsuge mye mer enn jeg hadde tenkt, til den nette sum av 44.000Kr!!

Så stort er ikke mitt "problem" at jeg kan rettferdiggjøre å bruke slike summer på det. Så til spørsmålet mitt, jeg har vært i kontakt med noen som har fettsuget seg på en klinikk som heter Fertilitas i Tallinn. Etter noen søk på nettet ser jeg flere nordmenn som har fettsugd seg der med svært gode resultater. Prisen er ca en tredjedel av det man betaler i Norge. Klinikken har en nordmann som kontaktperson i Norge. Klinikken virker meget proff. Det er to leger som opererer sammen, hvorav han ene er sjefskirurg på det største hospitalet i Tallinn. De har også "fornøydhetsgaranti" i det at man får ny operasjon gratis (pluss gratis reise) dersom man ikke blir fornøyd. Det virker altså meget fristende å utføre operasjonen i Tallinn, men ville dere turt å gjøre noe sånt i utlandet? Det er forresten ikke bukplastikk det er snakk om her, men kun vanlig fettsuging.

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• trampetroll

2

• Spirello

1

• Speak

1

• Else000

1

Gjest sjekk og sjekk
Skrevet

Du må isåfall sjekke bakgrunnen til alle som er der. Husker en som gjorde dette i sverige og slet med grådige infeksjoner i 6 måneder etterpå.. :-(

Gjest fristende
Skrevet

Du må isåfall sjekke bakgrunnen til alle som er der. Husker en som gjorde dette i sverige og slet med grådige infeksjoner i 6 måneder etterpå.. :-(

Men jeg vet om flere sånne tilfeller i Norge også så det kan skje overalt. Jeg har som sagt sjekket bakgrunnen til kirurgene.

Gjest sjekk og sjekk
Skrevet

Men jeg vet om flere sånne tilfeller i Norge også så det kan skje overalt. Jeg har som sagt sjekket bakgrunnen til kirurgene.

Ja det er jeg enig i, men jo mer privat desto bedre er sjansen. Tenker litt på forsikring og slike ting også som du må sjekke opp i. Prisene i norge er stive så jeg skjønner at du søker andre steder.

Skrevet

Ja det er jeg enig i, men jo mer privat desto bedre er sjansen. Tenker litt på forsikring og slike ting også som du må sjekke opp i. Prisene i norge er stive så jeg skjønner at du søker andre steder.

Takk for svar :-)

Dette er en privat klinikk det her også. Ang forsikring så gjelder de samme regler som i Norge og jeg skal isåfall skaffe meg Europeisk Helsetrygdkort også.

Gjest Kunne tenke meg å ordne litt på magen jeg også
Skrevet

Kjenner ikke til noen som har gjort dette, men det er i såfall ikke første gangen vi kan høre om at utlandet kan skilte med meget rimelige priser og svært dyktige kirurger.

Det er bare vi som går rundt og tror at alle utenfor Norge og USA er hottentotter ;)

Dette virker i allefall seriøst og okey. Jeg vil vurdere dette alternativet selv etterhvert.

Gjest fristende
Skrevet

Kjenner ikke til noen som har gjort dette, men det er i såfall ikke første gangen vi kan høre om at utlandet kan skilte med meget rimelige priser og svært dyktige kirurger.

Det er bare vi som går rundt og tror at alle utenfor Norge og USA er hottentotter ;)

Dette virker i allefall seriøst og okey. Jeg vil vurdere dette alternativet selv etterhvert.

Hehe du har så rett i at det er litt typisk nordmenn å tro at alle utenfor Norge er hottentotter, og jeg må innrømme at det er denne troen som jo også gjør meg noe skeptisk. Jeg vet jo at det finnes dyktige leger utenfor Norge men Norge virker liksom litt mere trygt.

Likevel har jeg en god magefølelse når det gjelder denne klinikken og synes den virker meget profosjonell.

Jeg kan jo gi deg en tilbakemelding dersom jeg bestemmer meg for å gjøre dette :-)

Her er forresten den norske siden til klinikken:http://www.fertilitas.no/ og dette er den estlandske siden http://www.fertilitas.ee/

Gjest majas mamma
Skrevet

Takk for svar :-)

Dette er en privat klinikk det her også. Ang forsikring så gjelder de samme regler som i Norge og jeg skal isåfall skaffe meg Europeisk Helsetrygdkort også.

Europeisk helsetrygdkort gir ikke rett til ytelser hvis formålet med reisen er å få medisinsk behandling.

Direkte sitat fra Brev som fulgte med da jeg fikk nytt helsetrygdkort for en uke siden.

Gjest fristende
Skrevet

Europeisk helsetrygdkort gir ikke rett til ytelser hvis formålet med reisen er å få medisinsk behandling.

Direkte sitat fra Brev som fulgte med da jeg fikk nytt helsetrygdkort for en uke siden.

Ser ut som du har rett i det, men derimot gjør vel reiseforsikringen det antar jeg. Må undersøkes nærmere..

Skrevet

Hehe du har så rett i at det er litt typisk nordmenn å tro at alle utenfor Norge er hottentotter, og jeg må innrømme at det er denne troen som jo også gjør meg noe skeptisk. Jeg vet jo at det finnes dyktige leger utenfor Norge men Norge virker liksom litt mere trygt.

Likevel har jeg en god magefølelse når det gjelder denne klinikken og synes den virker meget profosjonell.

Jeg kan jo gi deg en tilbakemelding dersom jeg bestemmer meg for å gjøre dette :-)

Her er forresten den norske siden til klinikken:http://www.fertilitas.no/ og dette er den estlandske siden http://www.fertilitas.ee/

Var inne selv og leste på sidene deres, jeg synes det virker ryddig og seriøst.

Ting kan nok skje der, men det er jammen klager og syting nok etter opersjoner her i Norge også.

Og vi blir kjørt på samlebånd her, har selv betalt for et par slike operasjoner og jeg vil ikke påstå at jeg er så himlade fornøyd for å si det sånn.

Jeg setter stor pris på om du ønsker og gidder å holde meg informert om din progress, jeg er selv seriøst interessert i å prøve ut dette nemmelig.

Skal ordne meg en e-postadresse som vi kan holde kontakten på eller som du kan skrive til om du ønsker, hvis ikke så er jeg jo her inne jevnlig da.

Tusen takk i allefall.

Høres meget spennende ut dette her.

Jeg heller helt klart mot å bare si: go on with it!!

Gjest fristende
Skrevet

Var inne selv og leste på sidene deres, jeg synes det virker ryddig og seriøst.

Ting kan nok skje der, men det er jammen klager og syting nok etter opersjoner her i Norge også.

Og vi blir kjørt på samlebånd her, har selv betalt for et par slike operasjoner og jeg vil ikke påstå at jeg er så himlade fornøyd for å si det sånn.

Jeg setter stor pris på om du ønsker og gidder å holde meg informert om din progress, jeg er selv seriøst interessert i å prøve ut dette nemmelig.

Skal ordne meg en e-postadresse som vi kan holde kontakten på eller som du kan skrive til om du ønsker, hvis ikke så er jeg jo her inne jevnlig da.

Tusen takk i allefall.

Høres meget spennende ut dette her.

Jeg heller helt klart mot å bare si: go on with it!!

Jeg har gjort en del research og jeg finner noe negativt om alle klinikkene i oslo området som jeg har søkt på, så det er tydeligvis misfornøyde kunder i Norge også.

Enten så kan vi mailes eller så kan jeg skrive et innlegg til deg her på dol når jeg har bestemt meg og isåfall utført det :-)

Gjest fristende
Skrevet

Ser ikke ut som reiseforsikring dekker det heller. Men klinikken har samme forsikring som i Norge, altså går noe galt får man rettet det opp uten kostnader.

Hadde såklart vært en fordel hvis reiseforsikring dekket sånt men..

Skrevet

Ser ut som du har rett i det, men derimot gjør vel reiseforsikringen det antar jeg. Må undersøkes nærmere..

Det er kanskje nettopp forsikringsselskapene som har god oversikt over hvilke klinikker som er bra. Så du bør kanskje undersøke litt der.

Skrevet

Kan jeg spørre hvorfor?

Muligens fordi jeg er en pingle. Jeg ville ikke tatt noen som helst operasjon i utlandet. Om det skjer noe er det tross alt greiest at det har skjedd i Norge, tenker jeg.

Skrevet

Jeg har gjort en del research og jeg finner noe negativt om alle klinikkene i oslo området som jeg har søkt på, så det er tydeligvis misfornøyde kunder i Norge også.

Enten så kan vi mailes eller så kan jeg skrive et innlegg til deg her på dol når jeg har bestemt meg og isåfall utført det :-)

Jeg har også et inntrykk av at det har blitt en for stor "samlebåndsmentalitet" her i Norge, slik at en god del faktisk er misfornøyde med sitt inngrep i ettertid.

Og uhell skjer, også her.

Jeg har aldri hatt helt flat mage, og det sitter i meg som ei mare ennå at folk klappet meg på min 16 år gamle mage og spurte om jeg var gravid.

I voksen alder er det såklart også der det har lagt seg

Tror det vil være en rus for meg å bli kvitt denne magen.

Deilig å få føle og leve med en flat mage en eller annen gang i sitt liv.

Jeg vurderer seriøst klinikken "din"

Setter derfor stor pris på all info fra deg :)

Skrevet

For meg høres det ut som en klinikk som har spesialisert seg. Det er alltid en fordel. Jeg tror ofte at klinikker i utlandet kan være bedre enn de i Norge. (Større og med mer erfaring)

Dersom de har operert mange nordmenn, så kan du sikkert få en referanse. Ring opp referansen og forhøre deg.

Skrevet

Nei. rett og slett fordi jeg hadde vært redd for komplikasjoner.. Har sett programmmer der det går riktig ille. Husker spesielt en jente som hadde fettsugd lårene, og huden ble svart og begynte å falle av da hun lå i badekaret! Hun fiokk koldbrann, og det var nesten så legene ikke klarte å redde bena hennes. Hun fikk helt for jævlig stygge bein etterpå.. Stakkars mennekse.

Hvis du normalvektig, med litt fett på magen, så går det faktisk an å trene magemusklene, og gå ned to kg, så vil det fettet forsvinne. :) Hadde vært kjempelettvint å leggeseg under suger´n for å få flat mage, men jeg velger heller å spise sunt, gå ned noen kg og trene. :) Har også flesk på magen, men har gått ned litt nå etter tre uker, så det virker faktisk. :)

Bare ikke glem at det kan oppstå komplikasjoner.. selv om det ikke er vanlig. Hvis du skal operere deg i utlandet er det bra de er seriøse og har gode referanser, men for guds skyld sjekk det grundig først. Lykke til da, hvis du ikke velger the hard way :)

Gjest fristende
Skrevet

Nei. rett og slett fordi jeg hadde vært redd for komplikasjoner.. Har sett programmmer der det går riktig ille. Husker spesielt en jente som hadde fettsugd lårene, og huden ble svart og begynte å falle av da hun lå i badekaret! Hun fiokk koldbrann, og det var nesten så legene ikke klarte å redde bena hennes. Hun fikk helt for jævlig stygge bein etterpå.. Stakkars mennekse.

Hvis du normalvektig, med litt fett på magen, så går det faktisk an å trene magemusklene, og gå ned to kg, så vil det fettet forsvinne. :) Hadde vært kjempelettvint å leggeseg under suger´n for å få flat mage, men jeg velger heller å spise sunt, gå ned noen kg og trene. :) Har også flesk på magen, men har gått ned litt nå etter tre uker, så det virker faktisk. :)

Bare ikke glem at det kan oppstå komplikasjoner.. selv om det ikke er vanlig. Hvis du skal operere deg i utlandet er det bra de er seriøse og har gode referanser, men for guds skyld sjekk det grundig først. Lykke til da, hvis du ikke velger the hard way :)

Ble litt provosert av innlegget ditt. Det handler ikke om at jeg ikke kan gå ned noen kilo, men som jeg tror jeg skrev i hovedinnlegget mitt (mulig jeg glemte nevne det), så går jeg bestandig ned i vekt på lårene, rumpe og puppene, tre steder jeg absolutt ikke ønsker å gå ned i vekt. Fettet på magen forsvinner ikke ved å gå ned noen kilo.

Føler ikke at dette er ”the easy way out” for jeg skal tross alt gjennom en operasjon istedet for å bare spise litt mindre. Jeg trener forøvrig 5 ganger i uken så det handler heller ikke om at jeg foretrekker å bli slank ved å ligge på sofaen.

Men takk for lykkeønskninger likevel :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...