Gå til innhold

Vonde minner


Sandia

Anbefalte innlegg

Kan man huske overgrep som faktisk aldri har funnet sted? Kan slike "falske minner" komme når man er psykisk ustabil? Lurer rett og slett på om slike ting kan oppstå under psykiske sykdommer? Det ble kanskje litt rotete dette her, men håper at Grethe kan svare. Hvordan kan man være så sikker på at det man husker faktisk er sant og hvorfor har man ikke husket det før man ble psyk?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjære Sandia!

Dette kan jeg dessverre ikke svare på. Foreslår at du legger ut spørsmålet på siden for Psykiatri, så vil kanskje psykologen kunne svare deg.

Jeg vet det har vært en del snakk om dette i USA, der det ble avslørt at folk som gikk i terapi faktisk trodde de hadde opplevd overgrep de ikke hadde, fordi de hørte på de andres historier.

Selv har jeg ikke vært ute for at ikke historiene har vært selvopplevd av dem som forteller dem. Kan det ha noe med detaljrikdommen å gjøre, at man husker lyder, lukter, årstid etc?

Vennlig hilsen Grete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...