Gå til innhold

Program kl. 20.30


Gjest abrigal

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg så programmet, og ble både provosert, irritert og informert.

Halve programmet viste uskarp og tåkete filming opp og ned lange korridorer med en dør i enden, eller føtter som gikk og gikk på vei opp en trapp - fullstendig uvesentlig og totalt unødvendig etter min mening. Som om filmregisøren forsøkte å gjenskape noe som hadde skjedd som han (helt sikkert en han) ikke hadde peiling på hvordan artet seg... Irriterende. Lurer på hvordan en slik dramatisering hadde blitt hvis VI skulle lage den?

Det som var interessant, var historien til to engelske damer som stod frem og fortalte hvordan de var blitt dopet og voldtatt. Gripende og veldig troverdig. Samt en engelsk dame som har startet en hjelpetelefon for de som hadde opplevd dop-voldtekter - for både kvinner og menn. Hun har selv opplevd dop-voldtekt, og gjør et kjempearbeid! Også en dame fra USA fortale om hvordan hun hadde blitt utsatt for dop-voldtekt og bl.a. var blitt filmet. Voldtektsmannen ble dømt og fikk 8 år.

I USA er det påvist at Rohypnol blir brukt i forbindelse med dop-voldtekter, mens de i England ikke var villig til å gå så langt, man hadde ikke dokumentasjon på dette enda.

Men hva gjør vi i Norge? Skyver det hele under teppet!

Mistenkeliggjør kvinnene som tør å anmelde!

Henlegger sakene!

Frifinner voldtektsmennene!

Norge er jo et u-land i denne sammenhengen. Helt utrolig. Det handler om gamle holdninger og manglende kunnskap folkens!

Knurr fra Grete i DIXI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest abrigal

Jeg så programmet, og ble både provosert, irritert og informert.

Halve programmet viste uskarp og tåkete filming opp og ned lange korridorer med en dør i enden, eller føtter som gikk og gikk på vei opp en trapp - fullstendig uvesentlig og totalt unødvendig etter min mening. Som om filmregisøren forsøkte å gjenskape noe som hadde skjedd som han (helt sikkert en han) ikke hadde peiling på hvordan artet seg... Irriterende. Lurer på hvordan en slik dramatisering hadde blitt hvis VI skulle lage den?

Det som var interessant, var historien til to engelske damer som stod frem og fortalte hvordan de var blitt dopet og voldtatt. Gripende og veldig troverdig. Samt en engelsk dame som har startet en hjelpetelefon for de som hadde opplevd dop-voldtekter - for både kvinner og menn. Hun har selv opplevd dop-voldtekt, og gjør et kjempearbeid! Også en dame fra USA fortale om hvordan hun hadde blitt utsatt for dop-voldtekt og bl.a. var blitt filmet. Voldtektsmannen ble dømt og fikk 8 år.

I USA er det påvist at Rohypnol blir brukt i forbindelse med dop-voldtekter, mens de i England ikke var villig til å gå så langt, man hadde ikke dokumentasjon på dette enda.

Men hva gjør vi i Norge? Skyver det hele under teppet!

Mistenkeliggjør kvinnene som tør å anmelde!

Henlegger sakene!

Frifinner voldtektsmennene!

Norge er jo et u-land i denne sammenhengen. Helt utrolig. Det handler om gamle holdninger og manglende kunnskap folkens!

Knurr fra Grete i DIXI

Jeg er ening med deg Grete.

Men det fine med programmet var å belyse temaet i den beste sendetiden på tv!

Og i tillegg så tror jeg det ikke er bare vi offre som synes at han engelske politimannen kom med "tynne" påstander, ala Norge...

*grrrr* sammen med deg Grete!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...