Gå til innhold

DIXI Oslo inviterer til temakveld 10.september


Herdis1365380739

Anbefalte innlegg

Herdis1365380739

Tema: Fra offer til overlever-gjennom kaos til livsmestring

Tid torsdag 10.september kl 19.00 - 21.00

Sted: DIXI Ressurssenter,Arbinsgt 1

Åpent for alle interesserte

Foredragsholder: Eli Borchsenius can.paed . Hun jobber delvis som PP-rådgiver (skolepsykolog) og som gestaltterapeut med egen prakis.Hun har spisskompetanse på området seksuelle overgrep.

Vi vet etter hvert en god del om hva som skjer med mennesker som har vært utsatt for seksuelle overgrep. Denne type krenkelse medfører smerte, skader, reaksjoner, kronisk sykdom – nedsatt livskvalitet. Vi vet at krenkede mennesker kan bli syke.

Men hva skal til for å komme seg gjennom dette? Hva skal til for å få til et godt liv igjen etter overgrep?

• Veien inn i kaos – skremmende, smertefulle og overveldende reaksjoner

• Veien gjennom kaos - å integrere og akseptere at dette har skjedd meg– å erkjenne og integrere egne reaksjoner – å romme hele meg

• Veien ut av kaos – om mestringsstrategier – funksjonelle og dysfunksjonelle

Det blir anledning til å stille spørsmål.

Fri entre.

Det vil bli servert kaffe og te.

Temakvelden ligger ute i sin helhet på våre web.sider www.dixi.no

Kontakt gjerne DIXI på telefon 22 44 40 50 eller e - mail: [email protected] dersom du lurer på noe.

Velkommen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest friskere idag

Vil bare si at jeg kommer ikke. Har vært på smi og bearbeidet traumer en gang i mitt liv og det ble mange selvmordsforsøk ut av det. Hvis dere har begynt med metakognitive terapier skal jeg derimot vurdere saken....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Smi burde vært forbudt

Vil bare si at jeg kommer ikke. Har vært på smi og bearbeidet traumer en gang i mitt liv og det ble mange selvmordsforsøk ut av det. Hvis dere har begynt med metakognitive terapier skal jeg derimot vurdere saken....

Det er mange som har vært på Smi og blitt fryktelig syke. De som jobber der har ikke klart å stå i andre jobber tidligere, men der klarer de å jobbe år etter år. Det de ikke ser er at de fremdeles er veldig syke, og det som da skjer med deres forvrengte verdensbilde, er at de tar parti, har klare (feilaktige) meninger om hva som er riktig, og forsøker å hjelpe andre når de burde hjelpe seg selv.

Det gjør mange syke, og det er mange som har gått der og blitt verre av det. Jeg skjønner ikke at de fremdeles får så sinnsykt mye penger av staten.

Når det gjelder Dixi, så tror jeg (har hørt at) det er en mye bedre plass og er mer veldrevet, så jeg synes ikke at du skal blande disse to med hverandre.

Smi derimot, burde noen legge ned eller endre totalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er mange som har vært på Smi og blitt fryktelig syke. De som jobber der har ikke klart å stå i andre jobber tidligere, men der klarer de å jobbe år etter år. Det de ikke ser er at de fremdeles er veldig syke, og det som da skjer med deres forvrengte verdensbilde, er at de tar parti, har klare (feilaktige) meninger om hva som er riktig, og forsøker å hjelpe andre når de burde hjelpe seg selv.

Det gjør mange syke, og det er mange som har gått der og blitt verre av det. Jeg skjønner ikke at de fremdeles får så sinnsykt mye penger av staten.

Når det gjelder Dixi, så tror jeg (har hørt at) det er en mye bedre plass og er mer veldrevet, så jeg synes ikke at du skal blande disse to med hverandre.

Smi derimot, burde noen legge ned eller endre totalt.

Helt enig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Vil bare si at jeg kommer ikke. Har vært på smi og bearbeidet traumer en gang i mitt liv og det ble mange selvmordsforsøk ut av det. Hvis dere har begynt med metakognitive terapier skal jeg derimot vurdere saken....

Nå driver jo ikke DIXI med terapi. Ønsker du en viss type terapi må du ut å finne det selv. DIXI er selvhjelpsgrupper, informasjon om hvor du kan få behandling, krav/rettigheter, noen å snakke med, alt man trenger å vite samlet på et sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Det er mange som har vært på Smi og blitt fryktelig syke. De som jobber der har ikke klart å stå i andre jobber tidligere, men der klarer de å jobbe år etter år. Det de ikke ser er at de fremdeles er veldig syke, og det som da skjer med deres forvrengte verdensbilde, er at de tar parti, har klare (feilaktige) meninger om hva som er riktig, og forsøker å hjelpe andre når de burde hjelpe seg selv.

Det gjør mange syke, og det er mange som har gått der og blitt verre av det. Jeg skjønner ikke at de fremdeles får så sinnsykt mye penger av staten.

Når det gjelder Dixi, så tror jeg (har hørt at) det er en mye bedre plass og er mer veldrevet, så jeg synes ikke at du skal blande disse to med hverandre.

Smi derimot, burde noen legge ned eller endre totalt.

interessant å lese det du skriver, jeg kjenner hverken dixi eller smi- finnes det kun et senter, smi, i oslo? Er det et slags hovedkontor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Smi burde vært forbudt

interessant å lese det du skriver, jeg kjenner hverken dixi eller smi- finnes det kun et senter, smi, i oslo? Er det et slags hovedkontor?

Det er sentre i hele Norge, men jeg kjenner bare til ett. De holder hardnakket på at man må ha hatt egenerfaring for å jobbe der.

Da kommer kompetansen i 2 rekke.

Problemet med alle som er blitt "utestengt" eller ikke går der lenger, er at de har nok med en hverdag der de skal overleve/klare andre ting, dermed kan enkelte ansatte på SMI ture frem som det passer dem.

Men det er nokså mange som ikke går der lenger av ymse grunner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...