Gå til innhold

Blir terapeuten sinna når...


Gjest Stille gråt

Anbefalte innlegg

Gjest Stille gråt

..pasienten *aldri* blir bedre..

eller når det tar vanvittig lang tid..?

Da jeg begynnte i terapien var

jeg så og si helt vekke.

Brydde meg katten i mennesket som satt en meter foran meg, og aner ikke hva jeg sa.

Hadde bestemt meg for at ingen skulle få nå inn til meg mer.

Var fast bestemt på å dø.

Så lever jeg et år til. Og stakkars psykofixeren strever med å få undertegnede til å bli normal igjen.Frisk fra depresjonen. Og det hjelper.

Men, jeg faller ned og faller ned.

Gang på gang.

Selv om jeg ønsker oppriktig å bli *frisk igjen*

Når jeg ser tilbake på året som har gått.. ehh...årene..

Så husker jeg veeeldig lite.

Som om jeg ikke har vært tilstede mentalt.

Folk som hilser på meg, som jeg ikke har peiling på at jeg har snakket med. Hadde ingen begreper om tid. Fremdeles tenker jeg tanker som "jeg er ikke her" Men, det er skjeldnere. Det hender at jeg befinner meg en liten stund i den derre virkeligheten som resten av verden befinner seg i.

At jeg stopper opp dødsprosessen min en liten stund. Og oppfatter hva jeg egentlig holder på med.

[forøvrig er det skummelt]

Holder på med å gjøre et valg -velge livet.

D er vanskelig.

Kan dere som er leger svare på om terapeuter blir veldig irriterte når pasienten så og si aldri blir bedre..?

Psykofixeren min sier liksom ingenting..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paal Sand,lege.

Kjære Stille gråt.

Slik du beskriver det synes det som om du har vært inne i en dyp depresjon,men at du nå er i bedring.Jeg synes innlegget ditt bærer preg av en forsiktig optimisme.Behandling av depresjoner kan ta svært lang tid.Ofte består behandlingen i både psykoterapi og medisiner.Jeg vil forsikre deg om at terapeuten ikke blir irritert om det tar lang tid før du viser tegn til bedring el.får tilbakefall.Som behandlere er vi tilstede for pasienten og ikke omvendt.

Informasjon via Internett erstatter ikke konsultasjon med lege eller annet kvalifisert medisinsk personell. For en sikker vurdering av problemstillingen du tar opp i brevet, bør du rådføre deg med din kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Vennlig hilsen Paal Sand,lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...