Gå til innhold

Gymnastikknazismen

Anbefalte innlegg

Gjest gymnastikkhater
Skrevet

Når man er i pubertetsalderen, hva er vel da mer naturlig enn å ta av seg klærne, gå inn i en fellesdusj og vise frem den nakne kroppen sin til andre, enten det er personer man liker, avskyr eller til og med personer man blir mobbet av?

Nok et eksempel på at skolen enda ikke har greid å kvitte seg med sine nazistiske idealer.

hidi, the scorpion
Skrevet

Enig;)

Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!

Ingen ser noe, da kan ingen mobbe noen;)

Gjest Nakenhet - bare ille???
Skrevet

Enig;)

Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!

Ingen ser noe, da kan ingen mobbe noen;)

''Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!''

Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen".

Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting.

Vi kan bare velge.

Skrevet

Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen".

Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting.

Vi kan bare velge.

''Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting.

Vi kan bare velge.''

SÅ enkelt er det ikke. Det forstår sikkert du også.

Skrevet

Vi kan bare velge.

''Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen".''

Gjør man det?

Skrevet

''Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting.

Vi kan bare velge.''

Hvor vanskelig er det?

Skrevet

''Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen".''

Gjør man det?

Selvfølgelig gjør man det, når fellesdusjer i alle haller/gymsaler skal gjøres om til små rom hvor man ikke ser hverandre.

Skrevet

Vi kan bare velge.''

Mobberne slutter ikke å mobbe bare fordi de er med mor og far i svømmehallen.

Skrevet

Selvfølgelig gjør man det, når fellesdusjer i alle haller/gymsaler skal gjøres om til små rom hvor man ikke ser hverandre.

Det er nok det beste med enedusjer så lenge det finnes så mange sårbare, unge jenter som er flaue over kroppen sin, og så lenge det finnes mobbere.

Puberteten er en følsom tid, vet du. Noen er flaue over at de har et par kilo for mye, noen er flaue over at de har utviklet seg tidligere enn de andre i klassen, og andre igjen er flaue over at de ikke har utviklet seg like raskt som flertallet. Bare for å nevne noen eksempler. Og mobbere (les: problembarn/ungdom) vet å utnytte dette til fulle ved å gi sårende kommentarer, hviske og tiske og fnise.

Skrevet

Det er nok det beste med enedusjer så lenge det finnes så mange sårbare, unge jenter som er flaue over kroppen sin, og så lenge det finnes mobbere.

Puberteten er en følsom tid, vet du. Noen er flaue over at de har et par kilo for mye, noen er flaue over at de har utviklet seg tidligere enn de andre i klassen, og andre igjen er flaue over at de ikke har utviklet seg like raskt som flertallet. Bare for å nevne noen eksempler. Og mobbere (les: problembarn/ungdom) vet å utnytte dette til fulle ved å gi sårende kommentarer, hviske og tiske og fnise.

Har til og med hørt at noen har tatt bilder av andre i dusjen/garderoben og lagt ut på nettet.

hidi, the scorpion
Skrevet

Vi kan bare velge.

Mener du det?

Skrevet

Mener du det?

Ja.

Hvorfor ikke jobbe for at ungdom skal akseptere seg selv og andre som man er?

Skrevet

Jeg er oppvokst i utlandet og der var det separate dusjer med forheng til alle elvene. Synes absolutt det er best.

Skrevet

Så da er løsningen å gjemme bort, gi tydelige signaler om at du har all grunn til å være flau, du er virkelig stygg, andre har rett til å si stygge ting om deg hvis du viser deg fram osv.?

Hva med å fjerne de som ikke kan oppføre seg, hva med å lære ungene våre å akseptere andre som de er, hva med å ta mobbingen ved roten?

Mye kan løses ved at det er en lærer i garderoben. Veldig, veldig mye. Og resten kan løses ved at foreldre gjør en jobb med sine egne unger.

Skrevet

Så da er løsningen å gjemme bort, gi tydelige signaler om at du har all grunn til å være flau, du er virkelig stygg, andre har rett til å si stygge ting om deg hvis du viser deg fram osv.?

Hva med å fjerne de som ikke kan oppføre seg, hva med å lære ungene våre å akseptere andre som de er, hva med å ta mobbingen ved roten?

Mye kan løses ved at det er en lærer i garderoben. Veldig, veldig mye. Og resten kan løses ved at foreldre gjør en jobb med sine egne unger.

Jeg er enig i at foreldrene må gjøre en jobb med egne unger i forhold til å akseptere andre og seg selv, men mobbing klarer ingen å få bukt med.

Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre.

Skrevet

Jeg er enig i at foreldrene må gjøre en jobb med egne unger i forhold til å akseptere andre og seg selv, men mobbing klarer ingen å få bukt med.

Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre.

''Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre.''

Jeg tror det er mulig, med hardere lut enn vi har mulighet til å bruke i dag.

Fjerne mobberne fra skolehverdagen. Kjøre mobbernes foreldre hardt i de tilfeller foreldrene ikke "godtar" at de er foreldre til en mobber. Bruke video som bevis. La oppførsel få sviende konsekvens, både for barn og foreldre.

Hadde jeg ikke vært så trøtt skulle jeg skrevet mer, men jeg MÅ gå og legge meg... God natt!

Skrevet

''Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre.''

Jeg tror det er mulig, med hardere lut enn vi har mulighet til å bruke i dag.

Fjerne mobberne fra skolehverdagen. Kjøre mobbernes foreldre hardt i de tilfeller foreldrene ikke "godtar" at de er foreldre til en mobber. Bruke video som bevis. La oppførsel få sviende konsekvens, både for barn og foreldre.

Hadde jeg ikke vært så trøtt skulle jeg skrevet mer, men jeg MÅ gå og legge meg... God natt!

''Fjerne mobberne fra skolehverdagen. Kjøre mobbernes foreldre hardt i de tilfeller foreldrene ikke "godtar" at de er foreldre til en mobber. Bruke video som bevis. La oppførsel få sviende konsekvens, både for barn og foreldre.

Hadde jeg ikke vært så trøtt skulle jeg skrevet mer, men jeg MÅ gå og legge meg... God natt!''

Ja, da må nok Frp på banen... ;-)

God natt! :-)

Gjest gymnastikkhater
Skrevet

''Så da er løsningen å gjemme bort, gi tydelige signaler om at du har all grunn til å være flau, du er virkelig stygg, andre har rett til å si stygge ting om deg hvis du viser deg fram osv.?''

Ja, hvorfor går vi rundt med klær på oss egentlig? Det er jo varmt nok innendørs til å gå uten og om sommeren er dette fullt mulig ute også! Og hva med å bygge husene vårene i glass slik at alle kan se alt som skjer rundt i husene til hverandre? Vi har ikke noe å skjule vel?!

Skrevet

Vi kan bare velge.

Å så befriende å høre en annen mening her:-)

Veldig enig i at dette er et godt mål!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...