Gjest gymnastikkhater Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Når man er i pubertetsalderen, hva er vel da mer naturlig enn å ta av seg klærne, gå inn i en fellesdusj og vise frem den nakne kroppen sin til andre, enten det er personer man liker, avskyr eller til og med personer man blir mobbet av? Nok et eksempel på at skolen enda ikke har greid å kvitte seg med sine nazistiske idealer. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Enig;) Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør! Ingen ser noe, da kan ingen mobbe noen;) 0 Siter
Gjest Nakenhet - bare ille??? Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Enig;) Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør! Ingen ser noe, da kan ingen mobbe noen;) ''Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!'' Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen". Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge. 0 Siter
signaturløs Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 ''Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!'' Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen". Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge. ''Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge.'' SÅ enkelt er det ikke. Det forstår sikkert du også. 0 Siter
signaturløs Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 ''Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!'' Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen". Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge. ''Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen".'' Gjør man det? 0 Siter
Gjest Nakenhet - bare ille??? Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 ''Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge.'' SÅ enkelt er det ikke. Det forstår sikkert du også. Hvor vanskelig er det? 0 Siter
Gjest Nakenhet - bare ille??? Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 ''Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen".'' Gjør man det? Selvfølgelig gjør man det, når fellesdusjer i alle haller/gymsaler skal gjøres om til små rom hvor man ikke ser hverandre. 0 Siter
signaturløs Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 ''Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge.'' SÅ enkelt er det ikke. Det forstår sikkert du også. Mobberne slutter ikke å mobbe bare fordi de er med mor og far i svømmehallen. 0 Siter
signaturløs Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Selvfølgelig gjør man det, når fellesdusjer i alle haller/gymsaler skal gjøres om til små rom hvor man ikke ser hverandre. Det er nok det beste med enedusjer så lenge det finnes så mange sårbare, unge jenter som er flaue over kroppen sin, og så lenge det finnes mobbere. Puberteten er en følsom tid, vet du. Noen er flaue over at de har et par kilo for mye, noen er flaue over at de har utviklet seg tidligere enn de andre i klassen, og andre igjen er flaue over at de ikke har utviklet seg like raskt som flertallet. Bare for å nevne noen eksempler. Og mobbere (les: problembarn/ungdom) vet å utnytte dette til fulle ved å gi sårende kommentarer, hviske og tiske og fnise. 0 Siter
signaturløs Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Det er nok det beste med enedusjer så lenge det finnes så mange sårbare, unge jenter som er flaue over kroppen sin, og så lenge det finnes mobbere. Puberteten er en følsom tid, vet du. Noen er flaue over at de har et par kilo for mye, noen er flaue over at de har utviklet seg tidligere enn de andre i klassen, og andre igjen er flaue over at de ikke har utviklet seg like raskt som flertallet. Bare for å nevne noen eksempler. Og mobbere (les: problembarn/ungdom) vet å utnytte dette til fulle ved å gi sårende kommentarer, hviske og tiske og fnise. Har til og med hørt at noen har tatt bilder av andre i dusjen/garderoben og lagt ut på nettet. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 ''Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!'' Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen". Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge. Mener du det? 0 Siter
Gjest Nakenhet - bare ille??? Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Mener du det? Ja. Hvorfor ikke jobbe for at ungdom skal akseptere seg selv og andre som man er? 0 Siter
Mary Poppins Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Jeg er oppvokst i utlandet og der var det separate dusjer med forheng til alle elvene. Synes absolutt det er best. 0 Siter
Gjest Nakenhet - bare ille??? Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Det er nok det beste med enedusjer så lenge det finnes så mange sårbare, unge jenter som er flaue over kroppen sin, og så lenge det finnes mobbere. Puberteten er en følsom tid, vet du. Noen er flaue over at de har et par kilo for mye, noen er flaue over at de har utviklet seg tidligere enn de andre i klassen, og andre igjen er flaue over at de ikke har utviklet seg like raskt som flertallet. Bare for å nevne noen eksempler. Og mobbere (les: problembarn/ungdom) vet å utnytte dette til fulle ved å gi sårende kommentarer, hviske og tiske og fnise. Så da er løsningen å gjemme bort, gi tydelige signaler om at du har all grunn til å være flau, du er virkelig stygg, andre har rett til å si stygge ting om deg hvis du viser deg fram osv.? Hva med å fjerne de som ikke kan oppføre seg, hva med å lære ungene våre å akseptere andre som de er, hva med å ta mobbingen ved roten? Mye kan løses ved at det er en lærer i garderoben. Veldig, veldig mye. Og resten kan løses ved at foreldre gjør en jobb med sine egne unger. 0 Siter
signaturløs Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Så da er løsningen å gjemme bort, gi tydelige signaler om at du har all grunn til å være flau, du er virkelig stygg, andre har rett til å si stygge ting om deg hvis du viser deg fram osv.? Hva med å fjerne de som ikke kan oppføre seg, hva med å lære ungene våre å akseptere andre som de er, hva med å ta mobbingen ved roten? Mye kan løses ved at det er en lærer i garderoben. Veldig, veldig mye. Og resten kan løses ved at foreldre gjør en jobb med sine egne unger. Jeg er enig i at foreldrene må gjøre en jobb med egne unger i forhold til å akseptere andre og seg selv, men mobbing klarer ingen å få bukt med. Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre. 0 Siter
Gjest Nakenhet - bare ille??? Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 Jeg er enig i at foreldrene må gjøre en jobb med egne unger i forhold til å akseptere andre og seg selv, men mobbing klarer ingen å få bukt med. Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre. ''Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre.'' Jeg tror det er mulig, med hardere lut enn vi har mulighet til å bruke i dag. Fjerne mobberne fra skolehverdagen. Kjøre mobbernes foreldre hardt i de tilfeller foreldrene ikke "godtar" at de er foreldre til en mobber. Bruke video som bevis. La oppførsel få sviende konsekvens, både for barn og foreldre. Hadde jeg ikke vært så trøtt skulle jeg skrevet mer, men jeg MÅ gå og legge meg... God natt! 0 Siter
signaturløs Skrevet 10. september 2009 Skrevet 10. september 2009 ''Å "ta mobbing ved roten" en utopi. Dessverre.'' Jeg tror det er mulig, med hardere lut enn vi har mulighet til å bruke i dag. Fjerne mobberne fra skolehverdagen. Kjøre mobbernes foreldre hardt i de tilfeller foreldrene ikke "godtar" at de er foreldre til en mobber. Bruke video som bevis. La oppførsel få sviende konsekvens, både for barn og foreldre. Hadde jeg ikke vært så trøtt skulle jeg skrevet mer, men jeg MÅ gå og legge meg... God natt! ''Fjerne mobberne fra skolehverdagen. Kjøre mobbernes foreldre hardt i de tilfeller foreldrene ikke "godtar" at de er foreldre til en mobber. Bruke video som bevis. La oppførsel få sviende konsekvens, både for barn og foreldre. Hadde jeg ikke vært så trøtt skulle jeg skrevet mer, men jeg MÅ gå og legge meg... God natt!'' Ja, da må nok Frp på banen... ;-) God natt! :-) 0 Siter
Gjest gymnastikkhater Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Så da er løsningen å gjemme bort, gi tydelige signaler om at du har all grunn til å være flau, du er virkelig stygg, andre har rett til å si stygge ting om deg hvis du viser deg fram osv.? Hva med å fjerne de som ikke kan oppføre seg, hva med å lære ungene våre å akseptere andre som de er, hva med å ta mobbingen ved roten? Mye kan løses ved at det er en lærer i garderoben. Veldig, veldig mye. Og resten kan løses ved at foreldre gjør en jobb med sine egne unger. ''Så da er løsningen å gjemme bort, gi tydelige signaler om at du har all grunn til å være flau, du er virkelig stygg, andre har rett til å si stygge ting om deg hvis du viser deg fram osv.?'' Ja, hvorfor går vi rundt med klær på oss egentlig? Det er jo varmt nok innendørs til å gå uten og om sommeren er dette fullt mulig ute også! Og hva med å bygge husene vårene i glass slik at alle kan se alt som skjer rundt i husene til hverandre? Vi har ikke noe å skjule vel?! 0 Siter
Speak Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 ''Man kan lett løse det med at hver dusj har en svingdør!'' Og samtidig sier man at "ja, du har rett, kroppen din er helt unormal, den bør ikke vises fram til noen". Eller så kan vi foreldre ta oss sjøl i nakken, bruke tid til å gå i f.eks. svømmehallen med ungene og gjøre kropp og nakenhet til en naturlig ting. Vi kan bare velge. Å så befriende å høre en annen mening her:-) Veldig enig i at dette er et godt mål! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.