Gjest wet ikke Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 I en forholdsvis stor familie som jeg kommer fra , har mor og far mulig ubevisst ? plassert oss barna i båser .Noen har fått rollen som de som alltid må stille opp og hjelpe til , skal huset males er det en selvfølge hvem som skal gjøre det f.eks Jeg kan ramse opp en drøss med slike eks. Og andre har fått rollen som de som trenger hjelp og trøst og støtte , alltid bli beskyttet samme hvor mye faaenskap de kunne finne på . Utfra hvordan jeg skriver skjønner du kansje at jeg føler meg som en askeladd. Nå har jeg i ca 2 år holdt meg rett og slett så langt bort jeg bare kan for å markere at jeg ikke orker mer . Jeg føler meg ikke elsket av mor og far . Det jeg undrer meg over er om man virkelig kan elske sine barn forkjellig ? Jeg har 5 egne barn ,dels for at min mor har bestemt det , men de barna elsker jeg hverfall like mye . Jeg prøvde for noen år siden å lufte min følelse , men fikk da klart svar at jeg korsfestet de . Det er ille at jeg lengter til at min mor og far skal dø , jeg har ingen lengsel eller følelse for de . 0 Siter
trollemor;o) Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Har din mor bestemt at du skal ha 5 barn? 0 Siter
Gjest wet ikke Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Har din mor bestemt at du skal ha 5 barn? når man er oppvokst i en sekt og blitt oppdradd til å lyde sin mor og far , tar det mange år før man tør å frigjøre seg , så ja jeg tør påstå å si hun har bestemt ifra sin tro . At relgiøse foreldre påtvinger sine barn sin egen tro skulle vært straffbart 0 Siter
fresja Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 De fleste foreldre elsker vel barna alle barna sine like mye. Men en søskenflokk kan være ganske forskjellig, så fra de er små vil foreldrene ubevisst behandle dem ulikt. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Her var mye hat og bitterhet! Ingen av delene er sunt for deg eller dine.... Oppsøk hjelp hos fastlegen din og be om å få snakket med noen profesjonelle! Ønsker deg alt godt;) 0 Siter
Mrs D Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 når man er oppvokst i en sekt og blitt oppdradd til å lyde sin mor og far , tar det mange år før man tør å frigjøre seg , så ja jeg tør påstå å si hun har bestemt ifra sin tro . At relgiøse foreldre påtvinger sine barn sin egen tro skulle vært straffbart ''At relgiøse foreldre påtvinger sine barn sin egen tro skulle vært straffbart'' Da ville fengslene i Norge ikke være fulle, men stappfulle. Du må ta tak i din egen bitterhet, du er nå voksen og bestemmer selv hvordan du vil la fortiden påvirke livet ditt. 0 Siter
siameser Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 når man er oppvokst i en sekt og blitt oppdradd til å lyde sin mor og far , tar det mange år før man tør å frigjøre seg , så ja jeg tør påstå å si hun har bestemt ifra sin tro . At relgiøse foreldre påtvinger sine barn sin egen tro skulle vært straffbart Det er iallfall ikke straffbart å bryte ut av en sekt i Norge. Siden du har fem barn, regner jeg med at du er myndig for flere år siden. Det høres ut som om det er ingenting som knytter deg til foreldrene dine lenger, du har ingenting å tape på å bryte med sekten ut i fra det du skriver. Vil du at barna dine skal vokse opp med den samme læren? Det er religionsfrihet her i landet, og det er en personlig sak hva en tror på. Det er dessverre mange, mange andre i den samme situasjonen, og det fins hjelp å få! Om det virker uoverkommelig å søke hjelp fra en lege, fins det selvhjelpgrupper og forum for de som har brutt med sekter og vil leve selvstendig. Du er voksen, du eier livet ditt. Flytt langt unna om det trengs, du fortjener å innse at det er du og bare du som bestemmer hva du bruker livet til. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Det er iallfall ikke straffbart å bryte ut av en sekt i Norge. Siden du har fem barn, regner jeg med at du er myndig for flere år siden. Det høres ut som om det er ingenting som knytter deg til foreldrene dine lenger, du har ingenting å tape på å bryte med sekten ut i fra det du skriver. Vil du at barna dine skal vokse opp med den samme læren? Det er religionsfrihet her i landet, og det er en personlig sak hva en tror på. Det er dessverre mange, mange andre i den samme situasjonen, og det fins hjelp å få! Om det virker uoverkommelig å søke hjelp fra en lege, fins det selvhjelpgrupper og forum for de som har brutt med sekter og vil leve selvstendig. Du er voksen, du eier livet ditt. Flytt langt unna om det trengs, du fortjener å innse at det er du og bare du som bestemmer hva du bruker livet til. Sekt? Hun har da ikke nevnt det, eller? 0 Siter
siameser Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Sekt? Hun har da ikke nevnt det, eller? Jo, i innlegget rett over mitt fra 11.56. Det er trist at tro fremdeles kan bli brukt som et våpen, når grunn-ideen i kristendommen er etter det jeg har fått med meg at det fins noen som er glad i oss bare for at vi er mennesker. Det må være en enorm støtte i den troen! jeg håper at trådstarter vil finne et livssyn som er det rette for akkurat henne. Selv er jeg ikke religiøs. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 11. september 2009 Skrevet 11. september 2009 Jo, i innlegget rett over mitt fra 11.56. Det er trist at tro fremdeles kan bli brukt som et våpen, når grunn-ideen i kristendommen er etter det jeg har fått med meg at det fins noen som er glad i oss bare for at vi er mennesker. Det må være en enorm støtte i den troen! jeg håper at trådstarter vil finne et livssyn som er det rette for akkurat henne. Selv er jeg ikke religiøs. Ja, det er trist:( Jeg er selv troende, men er ikke i noen sekt, tror på det gode i Jesus budskap;) Helt forkastelig å tvinge/true barn til tro! Barn må selv få gjøre seg sine betraktninger i livet, og velge derfra! Ingen av mine tre barn er troende, selv om jeg håper at de en dag skal finne troen, så respekterer jeg dem selvfølgelig fullt ut;) Tror sekter helt har misforstått Jesus sitt budskap, som er, de som er villige til å tro! 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.