Gå til innhold

Det undrer meg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av en eller annen grunn har Siv & Co. klart å selge inn at de er på de fattigste og svakestes parti. Jeg har stusset over at de andre partiene ikke har klart å avkle dem dette.

''Av en eller annen grunn har Siv & Co. klart å selge inn at de er på de fattigste og svakestes parti''

Et skikkelig kunsstykke. Og er enig med deg i, at det er rart at de andre ikke klarer å så ihjel den myten.

• Svar 56
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Mrs D

9

• løvinne71

7

• Colette

2

• signaturløs

2

Mest aktive i denne tråden

Gjest hurra for søttende mai og olje og alt det derre der
Skrevet

''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene?''

Hvor har jeg i denne tråden sagt at de som stemmer FRP er dumme? Jeg kommenterte det lovinda lace skrev til meg om at det jeg skrev var dumt.

Og ja, jeg tror faktisk fler og fler stemmer FRP også fordi partiet fremdeles står utenfor i politikken og ikke får være med å leke, og at det føles gjenkjennende og på et vis trygt for mange outsidere i samfunnet.

Å hevde at de som stemmer FRP er mer selvstendige og oppegående enn andre velgere finnes det vel i alle fall ikke noe belegg for å si? Jfr Siv Jensens uttalelser i går.

Hun hevdet vel egentlig at de var tøffere enn andre velgere? Om jeg ikke tar feil. Og det er det mulig jeg gjør.

Og det utsagnet kan jeg i grunn være enig i - bare se hvordan Frp-velgere blir hetset med her på dol (og igjen, jeg er ikke Frp velger). Men slik hetsing og mobbing/trakassering synes jeg ikke hører hjemme noe sted. Men det er visst legalt å kunne drite ut disse velgerne

Skrevet

Hun hevdet vel egentlig at de var tøffere enn andre velgere? Om jeg ikke tar feil. Og det er det mulig jeg gjør.

Og det utsagnet kan jeg i grunn være enig i - bare se hvordan Frp-velgere blir hetset med her på dol (og igjen, jeg er ikke Frp velger). Men slik hetsing og mobbing/trakassering synes jeg ikke hører hjemme noe sted. Men det er visst legalt å kunne drite ut disse velgerne

Vi er visst litt enige om dette temaet - selv om ingen av oss er FrP'ere...

Skrevet

''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene? ''

nei, men jeg tror mange er frustrerte og handler deretter :(

Jeg tror det er det som svenskene i går kalte for "oljeeventyrets forbannelse". At jo rikere vi blir, jo mer misfornøyde og storforlangende blir mange mennesker.

Gjest lovinda lace
Skrevet

''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene?''

Hvor har jeg i denne tråden sagt at de som stemmer FRP er dumme? Jeg kommenterte det lovinda lace skrev til meg om at det jeg skrev var dumt.

Og ja, jeg tror faktisk fler og fler stemmer FRP også fordi partiet fremdeles står utenfor i politikken og ikke får være med å leke, og at det føles gjenkjennende og på et vis trygt for mange outsidere i samfunnet.

Å hevde at de som stemmer FRP er mer selvstendige og oppegående enn andre velgere finnes det vel i alle fall ikke noe belegg for å si? Jfr Siv Jensens uttalelser i går.

Mener du at de som stemmer Ap er mer oppegående enn de som stemmer Frp?

Gjest lovinda lace
Skrevet

''Jeg prøver å la være å gå i fella selv, men klarer det dessverre ikke hver gang...''

Jeg også. Men det holder hardt innimellom. De jeg er "slemmest" imot er de som faktisk har satt seg veldig godt inn i prinsipprogrammet og likevel mener at velverdsstaten vår ikke vil lide ved FrP med roret.

Synes ikke det ligner mye på en velferdsstat med alle skolene som forfaller, enorme sykehuskøer, mangel på sykehjem og barnehager, ikke en gang råd til gratis frukt i skolen. Velferdsstat my ass..

Skrevet

Synes ikke det ligner mye på en velferdsstat med alle skolene som forfaller, enorme sykehuskøer, mangel på sykehjem og barnehager, ikke en gang råd til gratis frukt i skolen. Velferdsstat my ass..

Ja, vi har det skikkelig fælt i Norge!

Gjest lovinda lace
Skrevet

Ja, vi har det skikkelig fælt i Norge!

Synes du dette er greit da? Vi med all vår rikdom skulle ha råd til opprustning. La vårt eget forfalle så vi kan sende pengene ut av landet.

Skrevet

''Jeg prøver å la være å gå i fella selv, men klarer det dessverre ikke hver gang...''

Jeg også. Men det holder hardt innimellom. De jeg er "slemmest" imot er de som faktisk har satt seg veldig godt inn i prinsipprogrammet og likevel mener at velverdsstaten vår ikke vil lide ved FrP med roret.

Jeg skjønner helt klart hva du mener ;)

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Vi får behandling om vi blir syke. Vi får operasjoner og innleggelse om nødvendig. Vi kan komme på sykehus for å føde.

Ungene har gratis legetjeneste og tannlegetjeneste. Og trenger man legevakt til lite barn, så kan man ta taxi på statens regning til legevakten.

Vi får barnetrygd- og evt kontantstøtte. De som trenger det kan få uføretrygd- og eldre får pensjon utbetalt hver måned.

Er ikke dette eksempler på velferdstat?

Gjest lovinda lace
Skrevet

Vi får behandling om vi blir syke. Vi får operasjoner og innleggelse om nødvendig. Vi kan komme på sykehus for å føde.

Ungene har gratis legetjeneste og tannlegetjeneste. Og trenger man legevakt til lite barn, så kan man ta taxi på statens regning til legevakten.

Vi får barnetrygd- og evt kontantstøtte. De som trenger det kan få uføretrygd- og eldre får pensjon utbetalt hver måned.

Er ikke dette eksempler på velferdstat?

Hva med alle innvandrerne? Om noen år er Norge en muslimsk stat.

Skrevet

Mener du at de som stemmer Ap er mer oppegående enn de som stemmer Frp?

Jeg mener i alle fall at en del tydelige FRP-tilhengere lett legger ord i munnen på folk. Sånn som du gjør nå. For jaggu skal du tolke "godt" for å finne ut at det du sier her er min konklusjon.

Gjest sjøstjerna
Skrevet

Hva med alle innvandrerne? Om noen år er Norge en muslimsk stat.

''Velferdsstat my ass..''

Jeg kommenterte dette utsagnet i mitt forrige svar.

Innvandrere? Ja, dette bør diskuteres og strammes inn. Men dette var ikke det jeg syntes var "viktigst" da jeg valgte hvem å stemme på.

Skrevet

''Tror du virkelig at så mange flere, har blitt så mye dummere de siste 15 - 20 årene? ''

nei, men jeg tror mange er frustrerte og handler deretter :(

Og hvorfor er folk frustrerte da, tror du??

Det må vel være et tegn på at den sittende regjeringen ikke gjør den jobben folket ønsker at den skal gjøre?

Skrevet

Og hvorfor er folk frustrerte da, tror du??

Det må vel være et tegn på at den sittende regjeringen ikke gjør den jobben folket ønsker at den skal gjøre?

''Og hvorfor er folk frustrerte da, tror du??

Det må vel være et tegn på at den sittende regjeringen ikke gjør den jobben folket ønsker at den skal gjøre?''

Nei, jeg tror ikke svaret er så enkelt som det. Og det er ikke slik at den sittende regjeringen kan ansvarligjøres for den enkeltes gjøren og laten.

Derimot tror jeg at det er en salig blanding av ymse faktorer som gjør seg gjeldende, _deriblant_ regjeringen ;)

Skrevet

''Og hvorfor er folk frustrerte da, tror du??

Det må vel være et tegn på at den sittende regjeringen ikke gjør den jobben folket ønsker at den skal gjøre?''

Nei, jeg tror ikke svaret er så enkelt som det. Og det er ikke slik at den sittende regjeringen kan ansvarligjøres for den enkeltes gjøren og laten.

Derimot tror jeg at det er en salig blanding av ymse faktorer som gjør seg gjeldende, _deriblant_ regjeringen ;)

Det har du sikkert rett i.

Men når folk da ser det som en mulig "løsning" å stemme frp, så må det jo bety at stadig flere har tiltro til at dette partiet har noe konstruktivt å bidra med...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...