Gå til innhold

Mullah Krekar er valgets vinner- 4 nye år i Norg

Anbefalte innlegg

Gjest lovinda lace
Skrevet

Håper dere er fornøyd nå, dere som ville ha rødgrønn regjæring...

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

12

• ....AV

7

• Bookworm

3

• SoriaMoria

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan en annen regjering kan forandre på internasjonale avtaler om grunnleggende menneskerettigheter.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Jeg forstår ikke hvordan en annen regjering kan forandre på internasjonale avtaler om grunnleggende menneskerettigheter.

Hadde Høyre og Frp kommet til makten er jeg sikker på han hadde blitt utsendt. Nå strømmer det vel på med flere terrorister og asylsøkere tenker jeg.

Skrevet

Jeg blir ganske oppgitt over slik enkel tankegang... Norge bryter internasjonale lover de har forpliktet seg til å holde dersom de sender ham ut av landet. For en tid tilbake gikk Gahr-Støre ut og forklarte at man ønsker Krekar ut av landet snarest mulig, men at man ikke kan bryte menneskerettighetene. Parti som f.eks. FRP (også andre?) bruker Krekarsaken for hva den er verdt... Hadde FRP fått styre Norge alene, så hadde heller ikke de kunnet sende Krekar ut av landet - selv om de later som så er tilfellet.

Skrevet

Man kan i det minste plassere kreket i forvaring så han ikke får fortsette med sin terrorfinansiering.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/article3265496.ece

Krekar er _mistenkt_ i denne saken. Heldigvis skal man ha helt klare bevis for å kunne dømme folk til fengselsstraffer her i landet.

Sakset fra linken din:

''I 2007 stadfestet Høyesterett at utvisningen av mullah Krekar var gyldig. Norge har siden oktober 2005 jobbet med å inngå en såkalt diplomatisk avtale med Irak, som sikrer at Krekar ikke utsettes for tortur eller idømmes dødsstraff om han sendes tilbake. Dette har de ikke lykkes med.''

Den rødgrønne regjeringen har altså jobbet med saken hele tiden.

Skrevet

Hadde Høyre og Frp kommet til makten er jeg sikker på han hadde blitt utsendt. Nå strømmer det vel på med flere terrorister og asylsøkere tenker jeg.

Enda en gang: Ingen partier kan bryte norsk lov! Ikke ta alt FRP sier for en god fisk. Alle politiske partier lover i hytt og pine, så også FRP ;)

Min far er høyrepolitiker og skjønner også at det er umulig for Norge å gjøre noe annet enn de allerede har gjort i den vanskelige Krekarsaken.

Skrevet

Å sende han ut av landet kan vi nok ikke gjøre uten å bryte internasjonale avtaler og menneskerettigheter - men en lovendring vil kunne sørge for at fyren i det minste ble plassert i forvaring slik at vi ikke har en trussel for rikets sikkerhet vandrende fritt i gatene.

Skrevet

Krekar er _mistenkt_ i denne saken. Heldigvis skal man ha helt klare bevis for å kunne dømme folk til fengselsstraffer her i landet.

Sakset fra linken din:

''I 2007 stadfestet Høyesterett at utvisningen av mullah Krekar var gyldig. Norge har siden oktober 2005 jobbet med å inngå en såkalt diplomatisk avtale med Irak, som sikrer at Krekar ikke utsettes for tortur eller idømmes dødsstraff om han sendes tilbake. Dette har de ikke lykkes med.''

De rød-grønne jobber svært sakte med denne saken. En som er en trussel mot rikets sikkerhet bør plasseres i forvaring. Myndighetenes handlingslammelse i denne saken er direkte latterlig.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Sakset fra linken din:

Hvorfor skal den gjøken få bli i Norge når små barn tvangssendes ut? Kom med et motargument her du.

Skrevet

De rød-grønne jobber svært sakte med denne saken. En som er en trussel mot rikets sikkerhet bør plasseres i forvaring. Myndighetenes handlingslammelse i denne saken er direkte latterlig.

Er det bevist at han er en trussel mot Norge?

Har man lov å sette ham i forvaring når han ikke er dømt?

Gjest lovinda lace
Skrevet

Si meg, vil du at terrorister skal få oppholde seg her i landet? Hvis Bin Laden søker asyl, får han vel bli her han også. Kristin Halvorsen legger vel inn et godt ord for ham tenker jeg.

Skrevet

Hvorfor skal den gjøken få bli i Norge når små barn tvangssendes ut? Kom med et motargument her du.

To mulige grunner. Den første vet jeg ikke nok om, men den andre er iallefall bankers:

1)Krekar har vel fått asyl eller oppholdstillatelse i Norge? I så fall kan han ikke sendes ut? Barn som allerede har fått oppholdstillatelse sendes heller ikke ut av landet?

2)Barn som risikerer dødsstraff i hjemlandet sendes ikke ut av Norge, ei heller Krekar. Enkelt og greit og forståelig for de fleste...

Skrevet

Si meg, vil du at terrorister skal få oppholde seg her i landet? Hvis Bin Laden søker asyl, får han vel bli her han også. Kristin Halvorsen legger vel inn et godt ord for ham tenker jeg.

Selvsagt ønsker jeg ikke det! Det hadde vært flott om man kunne være trygg på at Krekar ikke fikk dødsstraff, men fengsel, i sitt opprinnelige hjemland. Da kunne vi sendt ham ut av Norge uten å bryte menneskerettighetene. Dessverre er ikke virkeligheten så enkel som enkelte vil ha det til...

Skrevet

Hvordan skulle Frp og Høyre fått sendt han ut?

Skrevet

Det er påfallende hvordan sosialister legger så ekstremt mye flid i å forsvare en ekstremist som Krekar. Hvorfor? Er det fordi han er muslim? Hadde det samme skjedd hvis det dreide seg om en høyreekstrem-nazi fra USA?

Og ja, Mulla Krekar har dom mot seg fra Høyesterett om at han er en trussel mot rikets sikkerhet.

Skrevet

Det er påfallende hvordan sosialister legger så ekstremt mye flid i å forsvare en ekstremist som Krekar. Hvorfor? Er det fordi han er muslim? Hadde det samme skjedd hvis det dreide seg om en høyreekstrem-nazi fra USA?

Og ja, Mulla Krekar har dom mot seg fra Høyesterett om at han er en trussel mot rikets sikkerhet.

Det er da ingen som har forsvart Krekar. Det som er viktig å få fram er at det ikke bare er å sende han ut av landet, som Frp så lettvint påstår.

Skrevet

Men _hvordan_ kan vi sende ham ut når vi, som land, ikke har LOV til det????? *prøver å gi det inn med teskje* ;)

Skrevet

Men _hvordan_ kan vi sende ham ut når vi, som land, ikke har LOV til det????? *prøver å gi det inn med teskje* ;)

Husker du ikke at Siv Jensen sa at hun skulle sette han på et fly, hvis hun kom i regjering? :-)

Skrevet

Husker du ikke at Siv Jensen sa at hun skulle sette han på et fly, hvis hun kom i regjering? :-)

Synes jeg ser det ;-)

Er det dette som kalles valgflesk, tro? ;)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...