Gå til innhold

Mullah Krekar er valgets vinner- 4 nye år i Norg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg blir ganske oppgitt over slik enkel tankegang... Norge bryter internasjonale lover de har forpliktet seg til å holde dersom de sender ham ut av landet. For en tid tilbake gikk Gahr-Støre ut og forklarte at man ønsker Krekar ut av landet snarest mulig, men at man ikke kan bryte menneskerettighetene. Parti som f.eks. FRP (også andre?) bruker Krekarsaken for hva den er verdt... Hadde FRP fått styre Norge alene, så hadde heller ikke de kunnet sende Krekar ut av landet - selv om de later som så er tilfellet.

Jeg gjør det enkelt for meg selv, og signerer på det du skriver her:-)

• Svar 100
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Colette

12

• ....AV

7

• Bookworm

3

• SoriaMoria

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Godt poeng. Krekar reiste flere ganger tilbake til Irak og opprettet et eget ”frigjort” område sammen med likesinnede. Der innførte de islamsk lov, sharia, og drev islamistenes kamp (jihad) mot Saddam Hussein.

Slike svinepelser forsvares altså av sosialistene.

http://www.nrk.no/programmer/tv/brennpunkt/1.5198161

Dette Brennpunktprogrammet forklarer jo også tydelig _hvorfor_ Norge ikke har mulighet til å sende Krekar tilbake...

Skrevet

Jeg gjør det enkelt for meg selv, og signerer på det du skriver her:-)

Godt med litt støtte uansett ;)

Skrevet

Hvorfor skal den gjøken få bli i Norge når små barn tvangssendes ut? Kom med et motargument her du.

Jeg er helt enig med deg i at det er urettferdig, men like fullt har Norge internasjonale lover og konvensjoner å forholde seg til, og de kan ikke brytes uansett hvilket parti som kom til makten i Norge.

At vi ikke har stemt FrP er ikke det samme som at vi ønsker Krekar i Norge.

Skrevet

To mulige grunner. Den første vet jeg ikke nok om, men den andre er iallefall bankers:

1)Krekar har vel fått asyl eller oppholdstillatelse i Norge? I så fall kan han ikke sendes ut? Barn som allerede har fått oppholdstillatelse sendes heller ikke ut av landet?

2)Barn som risikerer dødsstraff i hjemlandet sendes ikke ut av Norge, ei heller Krekar. Enkelt og greit og forståelig for de fleste...

'' Enkelt og greit og forståelig for de fleste...''

Ja, det skulle man jo tro...

Skrevet

Sosialist-krapyl elsker muslimer, vet du.

Du verden...Det var da voldsomt til nedrakking på folk som har oppfatta saken litt annerledes enn deg! Dette handler ikke om å "elske" muslimer. Det handler om menneskerettigheter og likhet for loven, uansett religion, kultur og hudfarge. Hvis man må være sosialist for å forstå dette, så er jeg igrunnen stolt av å være det :)

Skrevet

Er du så naiv, eller tror du virkelig på det du sier?

Jeg er kanskje like naiv som du er paranoid ;-)

Gjest Kallevala
Skrevet

Det er påfallende hvordan sosialister legger så ekstremt mye flid i å forsvare en ekstremist som Krekar. Hvorfor? Er det fordi han er muslim? Hadde det samme skjedd hvis det dreide seg om en høyreekstrem-nazi fra USA?

Og ja, Mulla Krekar har dom mot seg fra Høyesterett om at han er en trussel mot rikets sikkerhet.

''legger ekstremt mye flid i å forsvare en ekstremist som Krekar. Hvorfor? ''

Jeg er stolt av at Norges regjering evner å løfte blikket og holde seg til menneskerettighetene og prinsippet om likhet for loven _også_ for Krekar.

Det handler altså om humane forpliktelser generelt, og ikke om Krekar spesielt.

Gjest Kallevala
Skrevet

Jeg blir ganske oppgitt over slik enkel tankegang... Norge bryter internasjonale lover de har forpliktet seg til å holde dersom de sender ham ut av landet. For en tid tilbake gikk Gahr-Støre ut og forklarte at man ønsker Krekar ut av landet snarest mulig, men at man ikke kan bryte menneskerettighetene. Parti som f.eks. FRP (også andre?) bruker Krekarsaken for hva den er verdt... Hadde FRP fått styre Norge alene, så hadde heller ikke de kunnet sende Krekar ut av landet - selv om de later som så er tilfellet.

Signeres.

Skrevet

To mulige grunner. Den første vet jeg ikke nok om, men den andre er iallefall bankers:

1)Krekar har vel fått asyl eller oppholdstillatelse i Norge? I så fall kan han ikke sendes ut? Barn som allerede har fått oppholdstillatelse sendes heller ikke ut av landet?

2)Barn som risikerer dødsstraff i hjemlandet sendes ikke ut av Norge, ei heller Krekar. Enkelt og greit og forståelig for de fleste...

Forsåvidt har Krekar blitt utvist fra Norge, men han kan ikke sendes noen steder siden han risiskerer dødsstraff.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Forsåvidt har Krekar blitt utvist fra Norge, men han kan ikke sendes noen steder siden han risiskerer dødsstraff.

Men reise hjem på ferie kan han?

Skrevet

Men reise hjem på ferie kan han?

Jeg kan rane bank, men jeg har ikke lov til det. Mullah Krekar er ikke godt ansett i Kurdistan i Nord-Irak så han reiser ikke fritt frem og tilbake. Han må i så fall bruke noen ulovlige midler som jeg eller andre ikke kjenner til.

Gjest lovinda lace
Skrevet

Jeg kan rane bank, men jeg har ikke lov til det. Mullah Krekar er ikke godt ansett i Kurdistan i Nord-Irak så han reiser ikke fritt frem og tilbake. Han må i så fall bruke noen ulovlige midler som jeg eller andre ikke kjenner til.

Tullsnakk, selvfølgelig vet alle at Kreket reiser hjem på ferie flere ganger i året. Ikke fortell meg noe annet.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Det er ikke sant! Det er ingenting iveien for å sende ut Krekar, hvis myndighetene vil.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Det å blande Mullah Krekar saken og norsk politikk sammen er typisk for dem som ikke ser helheten i den skandinaviske velferdsmodellen. De som bare vil ha mel til sin egen kake.

Problemet er at folk ikke har forstått at det ikke er noen "skandinavisk velferdsmodell"-lenger. I Norge forsvant den med Gro. Solidaritetsprinsippene har ikke lenger noe med politisk tilhørighet å gjøre. Nå er det "om å gjøre å sitte i regjering for enhver pris" -modellen som gjelder.

Skulle bare ønske folk hadde giddet å sette seg inn i dette før valget.

Skrevet

Det er ikke sant! Det er ingenting iveien for å sende ut Krekar, hvis myndighetene vil.

Da har du nok ikke fulgt godt nok med i timen ;)

Skrevet

Tullsnakk, selvfølgelig vet alle at Kreket reiser hjem på ferie flere ganger i året. Ikke fortell meg noe annet.

Det er ikke noe tullsnakk at kurdere venter på å få tak i Mullah Krekar for å få tatt han av live. Det har jeg hørt med mine egne ører.

Jeg tviler på at du har snakket så mye med kurdiske politikere som jeg har.

Gjest Clausthaler
Skrevet

Da har du nok ikke fulgt godt nok med i timen ;)

Det er absolutt ingen som har mulighet til å nekte Norge å sende ut Krekar. Det ligger i våre rettigheter som en suveren stat.

Videre, Norge bryter i dag menneskerettighetene på en rekke forskjellige områder, fra vår praksis rundt varetektsfengsling til måten vi behandler psykisk utviklingshemmede, måten enkelte organisasjoner krever medlemskap i LO, og en rekke andre fenomen. Det er tydelig at regjeringen bruker menneskerettighetene som en unnskyldning når det passer dem selv.

Skrevet

Det er absolutt ingen som har mulighet til å nekte Norge å sende ut Krekar. Det ligger i våre rettigheter som en suveren stat.

Videre, Norge bryter i dag menneskerettighetene på en rekke forskjellige områder, fra vår praksis rundt varetektsfengsling til måten vi behandler psykisk utviklingshemmede, måten enkelte organisasjoner krever medlemskap i LO, og en rekke andre fenomen. Det er tydelig at regjeringen bruker menneskerettighetene som en unnskyldning når det passer dem selv.

Og hvilken interesse tror du Norge har av å holde Krekar her i landet? Sender de ham ut er dette et så tydelig brudd på menneskerettighetene (et brudd som kan gi fatale følger) at jeg tror Norge gjør best i å følge loven... Andre brudd på menneskerettighetene (som f.eks. varetektsfengsling etc.) vil aldri få den samme internasjonale oppmerksomheten, og vekker ergo ikke samme engasjement (dessverre).

Gjest Clausthaler
Skrevet

Og hvilken interesse tror du Norge har av å holde Krekar her i landet? Sender de ham ut er dette et så tydelig brudd på menneskerettighetene (et brudd som kan gi fatale følger) at jeg tror Norge gjør best i å følge loven... Andre brudd på menneskerettighetene (som f.eks. varetektsfengsling etc.) vil aldri få den samme internasjonale oppmerksomheten, og vekker ergo ikke samme engasjement (dessverre).

"Fatale følger", du liksom. Hva iallverden skulle det være?

Den eneste konsekvensen må eventuelt være litt mindre internasjonal prestisje på Støre & Stoltenberg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...