Gå til innhold

Kan hun stole på han nå ?

Anbefalte innlegg

Gjest Lillebror_74_
Skrevet

Min søster er gift med en muslim. Dem har vært gift i 7 år og alle vi andre trodde at det gikk bra og at han var ikke så muslimsk. Hun sier at i starten gikk alt bra. Hun gikk ut med venner og hun og mannen hadde det fint sammens.

Det siste året har det forandret seg. Han begynte å legge seg borti vist hun skulle ut. Vist de kranglet ble han veldig hissig og hun fikk noen ganger blåmerker på armene etter han. HUn sier at når han blir sint blir øynene svarte og ingen ting hjelper da.

For 6 uker fikk hun nok og kastet han ut. Soden da har han ringt daglig og sendt meldinger. Han sier at han skjønner ikke hva han har gjordt og han kan ikke leve uten henne. Og han venter på at hun skal roe seg ned så han de fortsette som før.

I går traff hun for å snakke sammens. Hun sa at hun vil skilles og at det ikke blir dem igjen. Da snudde han plutselig og ble så blid. Han sa at han aksepterte at hun ikke ville mere og hun skulle få være i fred.

Men mente han det? Jeg blir skremt av sånne folk. Han lurte jo hele familien i årevis med sitt skuespilll.

Hva bør jeg hjelpe søsteren min med?

Skrevet

Jeg hadde aldri i verden stolt på ham, ikke ett sekund.

Vær der for henne så mye du kan. Jeg håper de ikke har barn sammen...

Gjest Lillebror_74_
Skrevet

Nei de har heldigvis ikke barn sammens

Skrevet

Støtt henne i bruddet. Hold kontakten - ring og hør hvordan det går med henne. Ofte! Få henne til å se det fornuftige om hun vakler. Hun må komme seg bort fra denne mannen. Denne siste velvilligheten er nok rimelig sikkert bare skuespill.

Gjest Lillebror_74_
Skrevet

Støtt henne i bruddet. Hold kontakten - ring og hør hvordan det går med henne. Ofte! Få henne til å se det fornuftige om hun vakler. Hun må komme seg bort fra denne mannen. Denne siste velvilligheten er nok rimelig sikkert bare skuespill.

Stole ikke på han. Han ga for fort opp.

Gjest ikke overhysterisk, men føre var
Skrevet

Dette kan gå på ære, og søstra di ligger muligens tynt an i eksens øyne. Ikke la henne være alene.

Gjest Lillebror_74_
Skrevet

Dette kan gå på ære, og søstra di ligger muligens tynt an i eksens øyne. Ikke la henne være alene.

Skal hjelpe henne jeg men hun tror på at han skal la henne være i fred. Men jeg tror ikke på det. Noen snur ikke så fort

• 2 uker senere...
Gjest Lillebror_74_
Skrevet

Det gikk lange stunde før han begynte igjen. Ringe og sender sms hele døgnet. Kom å ringte på døra og stod. Nektet å gå når hun ikke åpnet. Politi ble tilkalt. Hvem vet hva han finner på nå.

Skrevet

Det gikk lange stunde før han begynte igjen. Ringe og sender sms hele døgnet. Kom å ringte på døra og stod. Nektet å gå når hun ikke åpnet. Politi ble tilkalt. Hvem vet hva han finner på nå.

Jeg hadde nær sagt - "Selvfølgelig". Slike kan man bare ikke stole på. Håper hun får den hjelp og støtte hun trenger! For han kommer garantert til å være ekstremt utholdende denne fyren.

Skrevet

Jeg ville overhode ikke tatt sjansen på å ha mer med ham å gjøre. Og det utelukkende pga. adferden hans - livssynet er sekundært i denne sammenhengen.

Gjest Lillebror_74_
Skrevet

Jeg ville overhode ikke tatt sjansen på å ha mer med ham å gjøre. Og det utelukkende pga. adferden hans - livssynet er sekundært i denne sammenhengen.

Hun prøver å ikke ha kontakt men ikke lett når han bare står på trappa og vil inn.

Skrevet

Hun prøver å ikke ha kontakt men ikke lett når han bare står på trappa og vil inn.

Hun skal selvsagt ikke slippe ham inn når han står på trappa. Dessuten skal hun ikke svare på telefon eller SMS, og ikke gå med på å møte ham privat hverken for å diskutere forholdet eller et eventuelt økonomisk oppgjør. Ha MINST en tredjeperson sammen med seg hvis hun må møte ham i forbindelse med å dele boet - aller helst bør dette være en advokat.

Hvis hun i det hele tatt går med på å ha noen form for kontakt med ham, så vil det gi ham vann på mølla. Hun bør etter mitt syn KUN gjøre det hun må i denne sammenhengen - dvs. få gjort opp alle økonomiske anliggender dem imellom. Og BARE det.

Klarer hun å forholde seg fullstendig taus for øvrig, vil han sannsynligvis gi seg etterhvert, men det kan ta tid. Jeg snakker av erfaring.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...