Gå til innhold

Samleie uten forspill = voldtekt?


tjohei

Anbefalte innlegg

Når man blir utsatt for menn som bare går rett på uten forspill i sengen, er ikke dette det samme som voldtekt? Man viser med hendene at man ikke vil/er klar, men greier ikke å kommunisere, men gir etter presset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei, det kaller ikke jeg voldtekt.

Jeg vet ikke hva du legger i å ikke greie å kommunisere at en ikke vil. Om en ikke greier det spørs det om partneren i det hele tatt er rett for en.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heisannsveis

Nei, voldtektsbegrepet har blitt for vidt om du mener dette. Du har selv kledt av deg, men ønsker mer forspill, slik jeg forstår teksten her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så langt derifra!

Jeg setter rett som det er pris på å gå rett på sak. Om vi er i sengen, og situasjonen ligger an til samleie, så får man enten kommunisere hva man ønsker/ikke ønsker, eller så får man være med på det som skjer.

Om du er frivillig til sengs med en fyr, så må du da jammen være i stand til å si stopp om de skjer noe du ikke ønsker. Hvis ikke, så bør du tenke deg bedre om før du går til sengs med noen, så du ikke risikerer å beskylde dem for voldtekt i etterkant. Det er en veldig alvorlig anklage!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så langt derifra!

Jeg setter rett som det er pris på å gå rett på sak. Om vi er i sengen, og situasjonen ligger an til samleie, så får man enten kommunisere hva man ønsker/ikke ønsker, eller så får man være med på det som skjer.

Om du er frivillig til sengs med en fyr, så må du da jammen være i stand til å si stopp om de skjer noe du ikke ønsker. Hvis ikke, så bør du tenke deg bedre om før du går til sengs med noen, så du ikke risikerer å beskylde dem for voldtekt i etterkant. Det er en veldig alvorlig anklage!

Ja, men man kan da forvente litt folkeskikk i sengen. Det er jo normal sosial intelligens å prøve å lese andre mennesker og finne ut hva de vil. Hvis man dekker seg til med hendene, men likevel gir etter, så er det vel ikke spesielt hyggelig for den som skal ligge med en heller vel. Den jeg snakker om var en ganske pågående fyr som skremte meg. Jeg ble så skremt at jeg greier ikke være sammen med flere menn. Nå lurer jeg på om jeg er lesbisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest heisannsveis

Ja, men man kan da forvente litt folkeskikk i sengen. Det er jo normal sosial intelligens å prøve å lese andre mennesker og finne ut hva de vil. Hvis man dekker seg til med hendene, men likevel gir etter, så er det vel ikke spesielt hyggelig for den som skal ligge med en heller vel. Den jeg snakker om var en ganske pågående fyr som skremte meg. Jeg ble så skremt at jeg greier ikke være sammen med flere menn. Nå lurer jeg på om jeg er lesbisk.

Du liker å tenke deg selv som et offer, eller? Du kan da snakke, det forventes at du har folkeskikk selv også. Settinga sa jo intimitet. Du må være temmelig klønete?

Jeg er glad jeg aldri skal ligge med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker å tenke deg selv som et offer, eller? Du kan da snakke, det forventes at du har folkeskikk selv også. Settinga sa jo intimitet. Du må være temmelig klønete?

Jeg er glad jeg aldri skal ligge med deg.

Takk det samme. Jeg blir redd i seksuelle situasjoner, greier ikke ta vare på meg selv. Tvinger meg til ting jeg angrer på etterpå. Tror jeg er lesbisk. Vil ikke prøve flere menn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal være veldig forsiktig med å utvanne alle ord/handlinger som har en alvorlig betydning. Det blir snart ikke ord igjen til å beskrive det som virkelig er vondt og vanskelig, og det synes jeg er en svært betenkelig utvikling.

http://no.wikipedia.org/wiki/Voldtekt

Jeg leste et sted at dersom man blir utsatt for smertefulle seksuelle handlinger, blir det sett på som overgrep. Tror det var på ung info sidene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du liker å tenke deg selv som et offer, eller? Du kan da snakke, det forventes at du har folkeskikk selv også. Settinga sa jo intimitet. Du må være temmelig klønete?

Jeg er glad jeg aldri skal ligge med deg.

Det var et stygt innlegg! Så fientlig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk det samme. Jeg blir redd i seksuelle situasjoner, greier ikke ta vare på meg selv. Tvinger meg til ting jeg angrer på etterpå. Tror jeg er lesbisk. Vil ikke prøve flere menn.

Du er slett ikke lesbisk hvis du i utgangspunktet tenner på menn, men føler det blir feil dersom ting går altfor fort, hardt og kommunikasjonsløst for seg i senga.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er slett ikke lesbisk hvis du i utgangspunktet tenner på menn, men føler det blir feil dersom ting går altfor fort, hardt og kommunikasjonsløst for seg i senga.

Nei, det har du kanskje rett i. Jeg har aldri vært forelsket i damer, men jeg kan bli tiltrukket av og bli tent av noen. De må være tiltrekkende da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er slett ikke lesbisk hvis du i utgangspunktet tenner på menn, men føler det blir feil dersom ting går altfor fort, hardt og kommunikasjonsløst for seg i senga.

Problemet er nok at jeg trenger lang tid, både på å bli kjent og før samleie. Har skjønt at samleie er viktig for menn, men det finnes andre måter å ha det bra på også. Det blir bare vanskeligere å finne noen som holder ut med meg og orker å være så tolmodig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Nei, det har du kanskje rett i. Jeg har aldri vært forelsket i damer, men jeg kan bli tiltrukket av og bli tent av noen. De må være tiltrekkende da.

Bare et lite tips fra sidelinjen, ditt fokus bør ligge på dine egne sperrer og grenser (de manglende sådan) ikke hva legning du har. Jeg håper du har noen du kan snakke med dette om for det er uhyre viktig at du griper fatt i det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips fra sidelinjen, ditt fokus bør ligge på dine egne sperrer og grenser (de manglende sådan) ikke hva legning du har. Jeg håper du har noen du kan snakke med dette om for det er uhyre viktig at du griper fatt i det.

Ja, jeg får traumeterapi. Tror det er bra, får på en måte tatt tilbake grensene og følelsene mine og eie min egen kropp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest xbellax

Ja, jeg får traumeterapi. Tror det er bra, får på en måte tatt tilbake grensene og følelsene mine og eie min egen kropp.

Jeg vet ikke om du har vært utsatt for overgrep tidligere men i så fall sørg også få å ikke bare selve traumebehandling men og hjelp til å "plassere" og gjenoppbygge egen seksualitet på nytt. Dersom du ikke har vært utsatt for overgrep tidligere virker et likevel som om du har vanskeligheter med grenser at det trolig vil være nyttig for deg uansett, men dette helst når selve traumebeh. er "over".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...