Gå til innhold

Positiv strekktest


Hå jente

Anbefalte innlegg

Hei, jeg har et spørsmål angående utslag av strekktesten. Jeg har påtross av BCG vaksinen (tatt i 86) vært negativ ved disse testene, har tatt to, den siste i 94. Men da jeg tok den tredje(nå i aug) var jeg blitt positiv, resultat 6-8. Ble sendt til skjermbilde, dette var normalt. Hva er årsaken til at jeg plutselig er blitt positiv, tror ikke jeg har vært i nærheten av noen med TB.

Jeg har astma, kan dette påvirke skjermbilde, slik at de ikke kan se en evt. begyndene TB?

Har ingen plager men ble forskrekket over at jeg plutselig var positiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wenke Lunde, Sykepleier

Hallo

Du har ganske sikkert vært borti noen med smittestoffet. Det skal du ikke bekymre deg for, fordi det virker som en "forsterkende vaksine". Alle vi som arbeider med lungesykdommer på lungeavdeling har høyst sannsynlig blitt kraftig positive, men er altså ikke syke av den grunn. Din astma har ikke noe med dette å gjøre.

Informasjon via Internett kan ikke erstatte kontakt med lege eller egnet helsepersonell. For en bedre vurdering av problemstillingen du stiller i brevet, bør du kontakte din egen lege eller kontaktperson i det offentlige helsevesen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...