Gå til innhold

Er motorsport virkelig en sport?

Anbefalte innlegg

hidi, the scorpion
Skrevet

Båter, biler, motorsykler og andre kjøretøyer kalles for sport, men er det det?

De spyr ut enorme mengder farlige avgasser!

Er ikke sport noe man må bruke egne krefter på, altså det som ikke inkluderer en motor?

Jeg blir irritert når man kaller det for sport, for i mine øyne er det ikke sport i det hele tatt.

Hva mener dere?

Gjest varför då då?
Skrevet

Det er faktisk ganske fysisk krevende å kjøre f.eks Formel1. Ikke bare når det gjelder fokus, konsentrasjon og "teknikk", men det kreves en viss fysikk for å takle kreftene i bilen. De gutta der er godt trente. Man kaller jo også sjakk for idrett, syns du det er mer passende i det tilfellet?

Skrevet

Jeg mener det er sport. Jeg kjører litt bilSPORT selv og det er ganske krevende og slitsomt, mye mer enn hva folk tror som ikke har prøvd det.

Jeg tror at du ikke liker at det kalles sport fordi du tenker forurensning og derfor ikke vil kalle det sport.

Skrevet

Jepp... De fleste motorsporter er fullverdige sporter som alt annet som kalles sport.

Det er liksom ikke bare å sette seg i en bil, båt eller på en motorsykkel og kjøre avsted. Skal man gjøre det godt, må man ha en utrolig bra fysikk... pluss en del andre egenskaper.

Pål Anders Ullevålseter er et godt eksempel på en meget godt trenet mann.

Skrevet

Jeg forstår at eksosen og alt det der er ødeleggende for miljøet.

Men skal vi tenke sånn, kan vi jo heller ikke gå utav vår egen dør?

Jeg liker motorsport. Og jeg har også gleden av å kjenne en av de "store gutta" og har derfor mer forståelse for at dette er sport :-)

Så ja, for meg er det absolutt sport.

hidi, the scorpion
Skrevet

Det er faktisk ganske fysisk krevende å kjøre f.eks Formel1. Ikke bare når det gjelder fokus, konsentrasjon og "teknikk", men det kreves en viss fysikk for å takle kreftene i bilen. De gutta der er godt trente. Man kaller jo også sjakk for idrett, syns du det er mer passende i det tilfellet?

Synes ikke sjakk er en idrett, mer en høy form for hjerneaktivitet;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg mener det er sport. Jeg kjører litt bilSPORT selv og det er ganske krevende og slitsomt, mye mer enn hva folk tror som ikke har prøvd det.

Jeg tror at du ikke liker at det kalles sport fordi du tenker forurensning og derfor ikke vil kalle det sport.

''Jeg tror at du ikke liker at det kalles sport fordi du tenker forurensning og derfor ikke vil kall''e det sport.

Jeg tenker helt klart på alle avgassene motorsporten avgir. Vanlige mennesker skal ha dårlig samvittighet for å kjøre bilen til butikken...

Ser selvfølgelig at de er dyktige i det de gjør, men det var heller ikke poenget mitt;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jepp... De fleste motorsporter er fullverdige sporter som alt annet som kalles sport.

Det er liksom ikke bare å sette seg i en bil, båt eller på en motorsykkel og kjøre avsted. Skal man gjøre det godt, må man ha en utrolig bra fysikk... pluss en del andre egenskaper.

Pål Anders Ullevålseter er et godt eksempel på en meget godt trenet mann.

''Det er liksom ikke bare å sette seg i en bil, båt eller på en motorsykkel og kjøre avsted. Skal man gjøre det godt, må man ha en utrolig bra fysikk... pluss en del andre egenskaper.''

Se mitt svar til mrxx;)

hidi, the scorpion
Skrevet

I mine øyne er det helt klart en sport.

OK;)

hidi, the scorpion
Skrevet

Jeg forstår at eksosen og alt det der er ødeleggende for miljøet.

Men skal vi tenke sånn, kan vi jo heller ikke gå utav vår egen dør?

Jeg liker motorsport. Og jeg har også gleden av å kjenne en av de "store gutta" og har derfor mer forståelse for at dette er sport :-)

Så ja, for meg er det absolutt sport.

Jeg mener ikke å degradere de som driver med motoraktivitet, de kan sitt fag;) Men fra gammelt av så dreide sport seg om fysisk aktivitet, som skigåing, skøyter, utforkjøring etc. Tror du skjønner hva jeg mener...;)

Gjest Tuppen og Lillemor
Skrevet

Det er like mye sport som utforkjøring er det. Tenk hvor mye avgasser kommer av å frakte de til fjells.

Skrevet

''Jeg tror at du ikke liker at det kalles sport fordi du tenker forurensning og derfor ikke vil kall''e det sport.

Jeg tenker helt klart på alle avgassene motorsporten avgir. Vanlige mennesker skal ha dårlig samvittighet for å kjøre bilen til butikken...

Ser selvfølgelig at de er dyktige i det de gjør, men det var heller ikke poenget mitt;)

Dyktighet er en ting, tenkte ikke så mye på det, men at det er svært slitsomt å kjøre. Det tar virkelig på og skal du gjøre det godt må du være i god form.

hidi, the scorpion
Skrevet

Dyktighet er en ting, tenkte ikke så mye på det, men at det er svært slitsomt å kjøre. Det tar virkelig på og skal du gjøre det godt må du være i god form.

Har ikke nevnt formen til utøverene heller.

Forklarer jeg meg så elendig? For meg er sportsutøvere de som bruker kroppen, ikke bare hodet....

Skrevet

Forklarer jeg meg så elendig? For meg er sportsutøvere de som bruker kroppen, ikke bare hodet....

Jeg har skjønt det, men det jeg prøver å si er at dette er svært fysisk slitsomt.

Gjest Ulvinnen
Skrevet

''Forklarer jeg meg så elendig? For meg er sportsutøvere de som bruker kroppen, ikke bare hodet....''

De som driver med motorsport bruker da langt mer enn hodet! Tenk på all koordineringenog alle musklene de må bruke, de sitter i helspenn fra start til mål! Jeg skjønner ikke hvordan du kan se på det som bare en hjerneaktivitet?

Skrevet

Jeg mener ikke å degradere de som driver med motoraktivitet, de kan sitt fag;) Men fra gammelt av så dreide sport seg om fysisk aktivitet, som skigåing, skøyter, utforkjøring etc. Tror du skjønner hva jeg mener...;)

Det gjør jeg ;-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...