Gå til innhold

Bjarte i retten nå

Gjest Kan inneholde spør av nøtter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stakkars fyr. At han ikke har begått selvmord ennå er rart.

Gjest Niccola
Skrevet

... men du har tenkt å hjelpe til med å dytte ham over kanten ved å skrive likt på internett??

Skrevet

... men du har tenkt å hjelpe til med å dytte ham over kanten ved å skrive likt på internett??

Det var mer et forsøk på å si at jeg tror jeg skjønner hvor jævlig han har det. Vil tro han har tenkt tanken før...

Gjest Niccola
Skrevet

Det var mer et forsøk på å si at jeg tror jeg skjønner hvor jævlig han har det. Vil tro han har tenkt tanken før...

Noe så unødvendig...!

Skrevet

Det var på tide. Det finnes ikke synd på han. Han har bedratt mange og sendt mange ut i bunnløs fortvilelse og økonomisk ruin.

Håper han blir sittende svært lenge inne!

Skrevet

Det er ikke synd på ham. Men setning nr 2 er totalt unødvendig.

Skrevet

''At han ikke har begått selvmord ennå er rart.''

Jeg reagerer sterkt på ditt ordvalg.

At du velger å bruke slike ord om et svært alvorlig tema, viser at du ikke har innsikt i verken selvmordsproblematikk eller hvordan etterlatte har det. Men så pass bør du forstå at dette ikke er noe en bare skriver for "moros skyld".

Skrevet

Den siste kommentaren kunne du spart deg for. Den første kommentaren er helle ikke riktig. Det er ikke "stakkars fyr", de det er synd på er alle de personene som han har lurt/prøvd å lure for en masse penger.

Skrevet

Den siste kommentaren kunne du spart deg for. Den første kommentaren er helle ikke riktig. Det er ikke "stakkars fyr", de det er synd på er alle de personene som han har lurt/prøvd å lure for en masse penger.

Med det mediakjøret han har opplevd, samtidig med den gjelda han har påført seg så må han være veldig sterk siden han ennå er i live. Det er folk som har begått selvmord for mye mindre en det. Det var ikke en oppfordring til han om at selvmord er en grei utvei. Spillegalskap er en sykdom. At dere ikke har empati med han er ekkelt.

Skrevet

Med det mediakjøret han har opplevd, samtidig med den gjelda han har påført seg så må han være veldig sterk siden han ennå er i live. Det er folk som har begått selvmord for mye mindre en det. Det var ikke en oppfordring til han om at selvmord er en grei utvei. Spillegalskap er en sykdom. At dere ikke har empati med han er ekkelt.

Det er svært vanskelig å ha empati, for folk som er egoister. At spillegalskap er en sykdom er ikke grunn nok til at jeg føler empati for han. En kan ikke gå rundt å føle empati for alle og enhver som er syke.

Jeg føler empati for folke som har havnet i situasjoner de ikke kan noe for, og jeg føler empati for unge mennesker som blir eller er alvorlig syke. Jeg føler empati for folk som mister sine nærmeste, men jeg føler ikke empati for folk som er kjeltringer. Han får sin straff, og så får vi være ferdig med den saken.

Skrevet

Dette er jeg enig med deg i. Jeg er glad han valgte å legge kortene på bordet, og at han ikke har tatt sitt liv. Jeg håper han får et godt liv.

Skrevet

Jeg synes overhode ikke synd på denne fyren, men alle rundt han.......

Har selv tenkt den tanken du skrev her - det har vel de fleste...

Skrevet

Og jeg sitter her og lurer. Hvem i alle dager er Bjarte?

Skjønner at jeg ikke følger så godt med gitt, kanskje jeg må begynne å bruke den digre firkantede skjermen i stua :-)

Skrevet

Skjønner at jeg ikke følger så godt med gitt, kanskje jeg må begynne å bruke den digre firkantede skjermen i stua :-)

*puh* Godt det ikke bare var meg! ;P

Skrevet

Hva med å lese aviser :-) De fleste som følger med på nyheter og leser aviser vet nok hvem Bjarte er.....

Ikke nødvendig og slå på tv i det hele tatt!

Skrevet

Hva med å lese aviser :-) De fleste som følger med på nyheter og leser aviser vet nok hvem Bjarte er.....

Ikke nødvendig og slå på tv i det hele tatt!

Leser aviser på nett, men bare skummer gjennom og plukker ut det som er viktig for meg.

Men har altså ikke fått med meg Bjarte.

Gjest trist jente
Skrevet

Bjarte Baasland. Lider av spillegalskap og har spilt bort millioner av kroner (nærmere 60 om jeg husker riktig). Har lånt penger på falske premisser, spilt bort og tapt. Hans mor er også tiltalt for bedrageri da hun har hjulpet han med å skaffe lån som ikke er blitt betalt tilbake.

Bjarte har oppholdt seg i Praha (tror jeg det var) og lånt penger fordi han angivelig hadde en bedrift eller noe.

Faren er biskop og har måttet trekke seg som følge av dette.

Dette var i korte trekk. Du finner nok mer utfyllende informasjon om du går inn på en nettavis og søker opp navnet. Eller google går kanskje også.

En tragisk sak for alle parter synes jeg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...