hidi, the scorpion Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har noen fluer som svirrer rundt i huset, det kan jeg tåle, _men_ noen av dem biter noe inni hampen!! Jeg hovner skikkelig opp, og er rød på stikkstedet med en omkrets på 5 cm! Det klør det svir og det brenner litt...Akkurat nå har jeg fire slike hevelser, og holder på å bli gal av kløe! Hva i all verden er det som biter slik? Det gjør vondt å bli bitt av uvesenet også.... Var hos lege med første bittet, og han sa jeg hadde en kraftig allergisk reaksjon, tar allergitabletter og bruker Xylocain. Men spør dere kjære dolere, hva er det somj biter meg? Hver gang jeg ser et fluelignende insekt slår jeg rundt meg med fluesmekkeren! 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Sikker på at det er de fluene du ser som biter? Jeg holdt på slik en stund, det viste seg at det var kattelopper. Men du har kanskje ikke katt, og det er jo slett ikke sikkert det er det. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 Sikker på at det er de fluene du ser som biter? Jeg holdt på slik en stund, det viste seg at det var kattelopper. Men du har kanskje ikke katt, og det er jo slett ikke sikkert det er det. Jeg har to katter;) Gjør det vondt å bli bitt av dem? Jeg innbiller meg at hver gang jeg har sagt au høyt, så flyr det en flue bort fra meg, men jeg vet jo ikke sikkert! 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg har to katter;) Gjør det vondt å bli bitt av dem? Jeg innbiller meg at hver gang jeg har sagt au høyt, så flyr det en flue bort fra meg, men jeg vet jo ikke sikkert! Jo, jeg kan kjenne at de biter. Men ved loppebitt, sitter de gjerne tett sammen i klaser stikkene. Mannen min merker aldri noen ting, men jeg er som deg allergisk og hovner opp. Men det kan selvfølgelig være alt mulig annet, var bare en tanke som slo meg siden jeg har slitt med det på en av kattene mine. Kan ikke se dem på katten, med mindre du nesten bruker lupe. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 Jo, jeg kan kjenne at de biter. Men ved loppebitt, sitter de gjerne tett sammen i klaser stikkene. Mannen min merker aldri noen ting, men jeg er som deg allergisk og hovner opp. Men det kan selvfølgelig være alt mulig annet, var bare en tanke som slo meg siden jeg har slitt med det på en av kattene mine. Kan ikke se dem på katten, med mindre du nesten bruker lupe. Kattesjekk blir min neste hobby;) For dette blir jeg alldelses tullete av! Tusen takk for flott svar;) 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg får slike reakjsoner av fuglelopper. Det klør noe så infernalsk. Det er bare meg i familien som får slike. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 Jeg får slike reakjsoner av fuglelopper. Det klør noe så infernalsk. Det er bare meg i familien som får slike. Blir du veldig hoven og rød i tillegg? Er desperat på jakt etter svar! 0 Siter
Gjest dolberta Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Blir du veldig hoven og rød i tillegg? Er desperat på jakt etter svar! Ja. Første gang jeg fikk sånne hevelser skjønte jeg absolutt ingenting. Hadde jo ikke sett noen insekter eller annet som kunne forklare "stikkene" og hevelsen og det den intense kløen. Men min mor mente med engang at det måtte være fuglelopper. Vi hadde fugler "under" taket/takrennen. Vi fikk stengt igjen "hullet" og med det fikk jeg ikke lenger stikk/hevelser. Men jeg får det fortsatt når jeg er på hyttetur etc... Ingen andre opplever å få disse stikkene, så jeg har funnet ut at det er jeg som er ekstra attraktiv ps. jeg har ingen absolutte bevis på at det er fugleloppe-bitt, men jeg har ikke ingen bedre forklaring. Aloe-vera hjelper til en viss grad på kløen, men bare med en viss mengde og med ganske jevne mellomrom. 0 Siter
hidi, the scorpion Skrevet 1. oktober 2009 Forfatter Skrevet 1. oktober 2009 Ja. Første gang jeg fikk sånne hevelser skjønte jeg absolutt ingenting. Hadde jo ikke sett noen insekter eller annet som kunne forklare "stikkene" og hevelsen og det den intense kløen. Men min mor mente med engang at det måtte være fuglelopper. Vi hadde fugler "under" taket/takrennen. Vi fikk stengt igjen "hullet" og med det fikk jeg ikke lenger stikk/hevelser. Men jeg får det fortsatt når jeg er på hyttetur etc... Ingen andre opplever å få disse stikkene, så jeg har funnet ut at det er jeg som er ekstra attraktiv ps. jeg har ingen absolutte bevis på at det er fugleloppe-bitt, men jeg har ikke ingen bedre forklaring. Aloe-vera hjelper til en viss grad på kløen, men bare med en viss mengde og med ganske jevne mellomrom. Ditt forslag er like god som noen annen;) Aloe vera var et nyttig forslag:) Tusen takk;) 0 Siter
Gjest mora2 Skrevet 1. oktober 2009 Skrevet 1. oktober 2009 Jeg tenker også fuglelopper... Klør noe veldig... 0 Siter
Gjest Annve Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Kattesjekk blir min neste hobby;) For dette blir jeg alldelses tullete av! Tusen takk for flott svar;) Vil bare tillegge at det er fuglelopper katten også drar hjem. Katten oppholder seg i nærheten av et reir feks. Dyrlegen sa dette var veldig vanlig og et problem for mange. Vet ikke hvor du bor, men i sverige har de midler mot dette reseptfritt på apoteket. Hos oss var dette et gjentagende problem og jeg betalte i dyre dommer hos dyrlege flere ganger, og det hjalp bare i korte perioder, fordi katten stadig oppholdt seg på steder med fuglelopper. Nå kjøper jeg en spray som holder i i flere sesonger og sprayer /gnir inn katten hver tredje uke så lenge problemet er der. I vinterhalvåret er det sjelden det er et problem, p.g.a kulda. regner med f... tyget tar kvelden da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.