Gå til innhold

Møte fastende- hvorfor?

Anbefalte innlegg

Gjest engstelig ja
Skrevet

Jeg har fått akutt time til ultralyd i morgen og må møte fastende.

Saken er at jeg har noe som presser på ribbeinet på høyre side og forverrer seg når jeg bøyer meg forover eller vrir meg brått, det er som en kul som kommer fram for så å gå sakte tilbake.

Dette kan jeg se på utsiden samtidig som det blir hardt å ta på magen på dette stedet.

Er redd de frykter noe alvorlig ettersom jeg skal faste?

tenker de å operere med en gang eller er det for å se organene bedre? Tror ikke jeg har fastet pga ultralyd før nemmelig.

Skrevet

Hvis du skal ha UL i abdomen-områder, er det naturlig at du faster for at tarmer og magesekk ikke skal inneholde mat som kan skygge for andre ting de skal se etter.

hidi, the scorpion
Skrevet

Neida;) De bare ønsker å se organene dine, uten for mye tarmbevegelse;)

Gjest engstelig ja
Skrevet

Neida;) De bare ønsker å se organene dine, uten for mye tarmbevegelse;)

ok takk for svar.

hidi, the scorpion
Skrevet

ok takk for svar.

Ikke vær engstelig, de tar godt vare på deg;)

Gjest engstelig ja
Skrevet

Hvis du skal ha UL i abdomen-områder, er det naturlig at du faster for at tarmer og magesekk ikke skal inneholde mat som kan skygge for andre ting de skal se etter.

Nå ble jeg lettet.

Gjest engstelig ja
Skrevet

Ikke vær engstelig, de tar godt vare på deg;)

Takk for det. Jeg er veldig redd for hva de kan finne.

Skrevet

Nå ble jeg lettet.

Det skjønner jeg, men bare slapp av:-) Mange av de enkleste blodprøver krever fastende mage, så dette er ikke noe å bekymre seg for;-) Lykke til.

Gjest Shira :o)
Skrevet

Helt vanlig ja, og er rett og slett for at mat ikke skal skygge. Samme med røntgen av deler av kroppen, da må enn både gjerne tømme tarmene og faste.

Så det er ikke noe å bekymre seg for akkurat det at du skal faste, det er vanlig prosedyre. Lykke til med undersøkelsen.

hidi, the scorpion
Skrevet

Takk for det. Jeg er veldig redd for hva de kan finne.

Det er ikke så ofte de finner noe, men om de skulle se noe unormalt, så er det bedre å oppdage det tidlig.... Da kan de hjelpe deg, vet du;)

Ønsker deg masse lykke til, engstelig ja;)

Skrevet

Det er nok for at tarmen skal være så tom som mulig tenker jeg, slik at de lettere kan se om det er noe der som ikke skal være der. De kommer ikke til å slenge deg rett på operasjonsbordet! :o)

Gjest trist jente
Skrevet

helt vanlig å faste før ultralyd, tror ikke jeg har hørt om noen som ikke har måttet det når det har skullet taes ultralyd av magen. Mulig du ogås må drikke kontrastvæske slik at det blir lettere å se.

Lykke til

Gjest majas mamma
Skrevet

Har nylig vært på ultralyd selv, og fikk beskjed om å møte fastende. Det er for at de skal kunne "se" lettere det de leter etter uten en masse romstering av halvfordøyd mat. Du blir uansett ikke lagt rett på operasjonsbordet, det kan jeg love deg. Har ingen anelse om hva so feiler deg, men det med en hard kul som går sakte tilbake kan høres ut som et brokk. Uansett, lykke til i morgen. Håper de finner ut av det!!

Gjest engstelig ja
Skrevet

Takker for hyggelige svar!

Sitter her å gruer meg til undersøkelsen.

Er redd for at de finner noe skummelt samtidig som jeg håper de finner noe og som de kan gjøre noe med.

Skrevet

Takker for hyggelige svar!

Sitter her å gruer meg til undersøkelsen.

Er redd for at de finner noe skummelt samtidig som jeg håper de finner noe og som de kan gjøre noe med.

Hvordan gikk det?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...