Gå til innhold

Forundersøkelse

Anbefalte innlegg

Gjest Gravid og sånn
Skrevet

Er gravid og skal på forundersøkelse bla for å finne ut hvor langt jeg er på vei.

Hva skjer på denne undersøkelsen? Er det ultralyd? Får jeg se fosteret? TROR jeg er 6 -7uker på vei. Vil jeg kunne høre hjertet?

Skrevet

Vanligvis er det ikke ultralyd så tidlig, med mindre du går til en lege/gynekolog med ul-utstyr. Hjertet får du altså ikke se og man prøver heller ikke å finne noen hjertelyd før tidligst rundt uke 12-14 for ikke å skremme mor om man ikke finner den, noe som er ganske vanlig.

Du blir veid og div. opplysninger tas og føres inn på kortet ditt, et papir du skal ha med deg i hele svangerskapet. Du kan spørre om ting du lurer på og det blir kanskje tatt en gu for å fastsette hvor langt du har kommet.

Sånn var det da jeg var nygravid i alle fall. :o) Grattis!

Skrevet

Hvis hensikten er å finne ut hvor langt på vei du er, så er det muligens innvendig ultralyd. Hvis du er kommet langt nok kan det hende du får høre hjertet :) Det begynner å slå allerede etter ca 6 uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...