Gjest forbanna og fortvilet Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Dersom en avis på internett har lagt ut private opplysninger om deg ved en feiltakelse (knyttet til en annonse som var avtalt skulle være anonym) og slik at informasjonen plutselig kommer opp (for alltid) når man søker deg på Google osv, selv etter at de har slettet annonsen - kan man da kreve noen form for erstatning, utover at man ikke betaler for annonsen? 0 Siter
Gjest Niccola Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 jeg kan ikke svare deg, men kanskje du kan høre med Datatilsynet? 0 Siter
Gjest best wishes Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Har du vurdert å kontakte PFU? 0 Siter
Gjest forbanna og fortvilet Skrevet 2. oktober 2009 Skrevet 2. oktober 2009 Har du vurdert å kontakte PFU? Nei jeg har ikke kontaktet PFU. Avisen det gjaldt har jo beklaget, og trukket tilbake regningen. Det jeg lurte på er om jeg kan kreve noe mer. Opplysningene blir jo liggende ute på nettet til evig tid, på søkemotorer, knyttet til mitt navn. Jeg føler meg veldig maktesløs 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.